כותרות חמות :

המדביר שמציל פותר לכם את בעיית הג'וקים בלי לצאת מהבית
המדביר שמציל פותר לכם את בעיית הג'וקים בלי לצאת מהבית

המדביר שמציל פותר לכם את בעיית הג'וקים בלי לצאת מהבית

מצד אחד, ג'וק הוא בעל חיים קטן. גם כשהם גדולים מאוד, האורך שלהם הוא בסך הכל 5-6 ס"מ, כלומר פחות מאצבע של אדם בוגר. מצד שני, הרגשות שמתעוררים אצל רוב בני האדם עקב מפגש עם ג'וק – או בשם הרשמי שלו, תיקן אמריקאי – כל כך משמעותיים, ולכן אין ספק שמדובר בבעיה שחשוב למצוא לה פתרון.

freepik

 

לא רק גועל – גם סכנה בריאותית

הג'וקים הם אוכלי כל, ולכן אנחנו מהווים עבורם נכס של ממש: בכל בית יש שלל שאריות מזון עבורם, וכמובן שבסביבות המגורים שלנו יש עוד אשפה בשפע שממנה הם ניזונים בנחת. גם קצב הריבוי הגבוה של החרק הזה גורם לכך שמדובר בבעיה נפוצה.

חשוב להדגיש שהבעיה היא לא "רק" תחושת הגועל והדחייה האינסטינקטיבית. תיקנים אמריקאים מסתובבים בזבל ונוברים באשפה, ולכן עלולים להעביר חיידקים מזהמים לכל מקום שאליו הם מגיעים. בנוסף, חלק לא מבוטל מהם מגיעים אלינו מהביוב, דבר שגורם גם הוא לסכנה תברואתית חמורה – ולצורך לבצע הדברת ג'וקים מקצועית.

מאבק סיזיפי – או מכת מנע מוצלחת

יש מי שמעדיפים לנסות להתמודד עם נוכחות של ג'וקים בבית בכוחות עצמם. אפשר כמובן לרדוף אחרי כל תיקן שנכנס לדירה, ולהרוג אותו (או לתפוס חי ולהשליך לחצר), אבל זוהי משימה מתישה ובעיקר סיזיפית. עוד כדאי לדעת בהקשר זה שלתיקן האמריקאי יש בקצה האחורי של הגוף איברי חישה ייחודיים שעוזרים לו לזהות במהירות איומים וכך להימלט. מעבר לכך, גם אם היום הצלחתם להרוג ג'וק שהסתובב לכם בסלון או בחדר השינה, מחר עלול להגיע עוד אחד, ועוד אחד, ועוד.

ריסוס יסודי של כל המקומות שבהם עלולים להימצא ג'וקים

אחרי שמבינים למה עדיף פתרון יסודי ומקיף, השלב הבא הוא להבין מהי הדרך האפקטיבית ביותר להיפטר מג'וקים באופן קבוע. התשובה: ריסוס.

ריסוס נגד ג'וקים בבית מתבצע בכל מקום שבו היו ג'וקים או שעלולים להיות. מדביר מנוסה יודע לאתר את כל האזורים הנגועים או הבעייתיים, ובמיוחד שם דגש על פינות, חריצים ופנלים (מפני שתיקנים אמריקאים אוהבים ללכת בצמוד לקירות, כאמצעי זהירות). איש מקצוע אחראי ירסס גם את הביובים הסמוכים לבית, וכשמתבצעת הדברה בבניין תוקדש תשומת לב רבה לחדר האשפה.

הדברה קטלנית לג'וקים וידידותית לבני אדם

חברות הדברה מתקדמות כמו למשל המדביר שמציל משתמשות לצורך הריסוס נגד הג'וקים בפירתרואידים. אלו הם חומרי הדברה שמחקים חומרים טבעיים שמפרישות חרציות במטרה להגן על עצמן מפני חרקים מזיקים. בהתאם החומרים האלה ידידותיים לסביבה וגם לבני אדם. תועלת אחת היא שזוהי הדברה נגד ג'וקים ללא ריח דוחה, ותועלת שנייה היא קיצור פרק הזמן שבו תצטרכו לשהות מחוץ לבית – לשעתיים בלבד (לאוכלוסיות רגישות ההמלצה היא לחזור הביתה אחרי פרק זמן ממושך יותר).

שינוי מידי – לאורך כל הקיץ

כשמפקידים את מלאכת הטיפול בבעיית הג'וקים בידי חברת הדברה מומלצת עם ניסיון רב התוצאה היא שינוי מידי, וגם כזה שנשמר לאורך כל הקיץ. שימו לב: עדיין תיתכן כניסה של ג'וק אל הבית, אולם תוך זמן קצר חומר ההדברה יכריע אותו, ואתם תצטרכו רק לפנות את הפגר. אמנם מדובר במשימה לא נעימה, אבל מן הסתם הרבה יותר קלה בהשוואה להתמודדות עם תיקן אמריקאי חי (וקרוב לוודאי שגם מספר הג'וקים יפחת באופן משמעותי).

מומלץ להקדים תרופה למכה, ולהזמין את המדביר כבר בתחילת הקיץ או אפילו סוף האביב, ולא לסבול כלל מבעיית הג'וקים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן