כותרות חמות :

איך לשפץ אמבטיה כשאין פועלים?
איך לשפץ אמבטיה כשאין פועלים?

איך לשפץ אמבטיה כשאין פועלים?

רובנו לא מבלים הרבה שעות ביום בחדר הרחצה, אבל בזמן שאנחנו כן נמצאים בו הציפייה היא למקסימום נוחות. בנוסף, המראה של חדר האמבטיה משפיע על החזות של הבית באופן כללי, ולכן זהו חלל שבהחלט כדאי להשקיע בו. מה עושים כשאין תקציב לפועלים ולשיפוץ כולל? משקיעים במתיחת פנים מרעננת. גם בתקציב מוגבל של כמה אלפי שקלים בלבד ניתן להקנות לחדר האמבטיה מראה חדש ומרשים, ובכתבה זו תמצאו המלצות שיעזרו לכם לעשות זאת נכון.

קרדיט ל Max Rahubovskiy באתר PEXELS

 

שיפוץ עם או בלי החלפת תשתיות?

המאפיין העיקרי של שיפוץ בתקציב נמוך הוא שהפרויקט לא כולל החלפת תשתיות. אם הצנרת מיושנת, מומלץ לשקול בכל זאת לבצע שיפוץ כל האמבטיה כולל הכל. הסיבה לכך היא שממילא תוך מספר שנים לא רב הצנרת כבר לא תמלא את ייעודה. התוצאה תהיה נזילות חוזרות ונשנות, ואז כבר לא תהיה ברירה אלא להחליף את הצינורות. החלפת הצינורות תפגע במתיחת הפנים שתבצעו כעת, וחבל.

מקלחון במקום אמבטיה

בעידן המודרני האמבטיה עצמה הפכה למתקן לא מאוד שימושי. רובנו מעדיפים מקלחות זריזות ויעילות על-פני השתכשכות ממושכת, כך שחדר רחצה עם אמבטיה ולא מקלחון הוא לא פרקטי. פינוי האמבטיה והתקנת מקלחון ניתן לבצע גם בזמן קצר יחסית וללא השקעה כספית גבוהה (גם אם כמובן יש צורך להתאים את התשתיות הקיימות). תועלת נוספת היא פינוי שטח יקר וקבלת מראה מרווח ומחמיא לחדר.

חיפוי מחדש של הקירות

פעולה נוספת שתוכלו להשלים גם במסגרת שיפוץ אמבטיה במינימום תקציב היא חיפוי מחדש של הקירות. כשהקירות נראים אחרת, ובפרט אם הם זוכים לחיפוי מודרני ושובה לב, החלל כולו זוכה לאופי אחר, עדכני ומרשים.

חשוב לזכור שהרטיבות ששוררת בחדר הרחצה מחייבת חיפוי שמגן על הקירות. טיפ נוסף הוא לשקול יצירת קיר כוח, כלומר קיר שהאריחים שמודבקים עליו שונים מהאריחים בשאר הקירות. בדרך זו תשומת הלב מופנית מידית אל אותו קיר, ומתקבל מראה מעניין.

חיפוי מחדש של הרצפה

שיפוץ חדר אמבטיה בתקציב מוגבל כולל כמעט תמיד גם חיפוי מחדש של הרצפה, מאותה סיבה של חיפוי הקירות מחדש: מקסימום שינוי במינימום עלות. חשוב לבחור אריחים מונעי החלקה, ועוד המלצה היא להעדיף אריחים גדולים יחסית שמקנים לחדר האמבטיה מראה עכשווי ויוקרתי. ניתן לבחור עבור המקלחון אריחים שונים מאלה של שאר החדר, וגם הנחה באלכסון של האריחים על הרצפה מייצרת מראה מיוחד. אפשר להשתמש באותם גוונים ובאותם מאפיינים גיאומטריים לרצפה ולקירות, ואפשר גם לגוון, הכל בהתאם לתפישה האסתטית שלכם.

כיור מרשים

שיפוץ חדרי אמבטיה הוא הזדמנות מצוינת להחליף את הכיור. בפרט מומלץ צעד זה בדירות ישנות שבהן יש כיורים ישנים וחסרי אישיות וחן. כיום אפשר למצוא כיורים מרהיבי עין, כאלה שמהווים יצירת אמנות של ממש, ובמחירים נוחים. בחירת כיור בגודל זהה לכיור הקיים חוסכת את הצורך לבצע חיתוכים והתאמות, ולכן חוסכת זמן וגם כסף.

עוד כדאי לדעת שיש 3 דרכים להתקין כיור חדש באמבטיה: התקנה עילית שבה הכיור מונח על גבי המשטח שמעל לארון, התקנה תחתית שבה יש גומחה ייעודית בקרמיקה ואליה נכנס הכיור, והתקנה שטוחה – התקנה שבה הכיור בולט מעט מעל לגומחה.

אסלה שמשתלבת היטב בחדר

אם בחדר האמבטיה שלכם יש גם אסלה, והיא מיושנת, תוכלו להחליף אותה גם בשיפוץ קטן וללא פועלים. מומלץ לבחור באסלה תלויה או באסלת מונובלוק, שהן האופציות שמבטיחות מקסימום אסתטיות. אסלת מונובלוק עשויה מיחידה אחת ולכן המראה שלה מודרני והרמוני. יתרון נוסף הוא קלות הניקוי. אסלה תלויה מתאפיינת במרווח בינה לבין הרצפה, וכן במיכל הדחה סמוי מן העין. גם במקרה כזה התועלת שלכם היא אסתטית ופרקטית גם יחד.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן