כותרות חמות :

איזה תקלות גז הכי נפוצות בבית? הטיפים של אלוף הגז
איזה תקלות גז הכי נפוצות בבית? הטיפים של אלוף הגז

איזה תקלות גז הכי נפוצות בבית? הטיפים של אלוף הגז

freepik

איזה תקלות גז הכי נפוצות בבית?

גז הוא חומר הגלם הכי שימושי בבתים כיום. הוא חסכוני ומאפשר לנו לבשל, לחמם מים למקלחת ולחמם את הבית. למרות שמדובר במערכות אמינות וטובות, גם בהן יש תקלות שכדאי להכיר. במאמר הבא נמנה מספר תקלות אופייניות.

נזילות גז

נזילה היא אחת התקלות הכי מסוכנות בגז ולצערנו היא תקלה יחסית נפוצה שיכולה להתרחש כתוצאה מגורמים רבים.

זה יכול להיות חיבור לא טוב של צינורות הגז או אומים שלא סגורים היטב ואפילו בלאי של הצינורות. זוהי תקלה שעשויה להתרחש בכל זמן וגם כאשר מבצעים התקנת נקודת גז חדשה.

מה שחשוב בנזילת גז היא לזהות אותה ולפעול מהר. הזיהוי הוא ברוב המקרים לפי הריח של הגז. אם הרחתם ריח כזה, סגרו מיד את ברז הגז ולאחר מכן התקשרו באופן דחוף אל טכנאי גז מוסמך.

זכרו, מדובר בתקלה חמורה שיכולה לפגוע בחיי אדם, לכן אין לחכות ולהזמין את איש המקצוע.

להבה נמוכה או לא נדלקת

תקלה נוספת היא מצב שמתרחש בכיריים במטבח. אתם מדליקים את הכיריים, אך הלהבה חלשה או לא נדלקת.

זוהי תקלה שעשויה להתרחש מסיבות שונות. זה יכול להיות מצב שחריצי הכיריים חסומים ויש צורך לפתוח אותם וזה יכול להיות גם מצב שהצינור אינו תקני או שבעת בישול נכנסו מים לתוך הכירה.

בכל מקרה כזה, אין לנסות לפתור אותו לבד כי זה פשוט מסוכן. יש להזמין טכנאי גז שיבצע תיקון בדרכים המקובלות והבטוחות.

טכנאי הגז מגיע עם ציוד מתאים וכללי בטיחות חשובים שהוא פועל על פיהם.

בלאי של צינור הגז

דליפות וכיריים שלא נדלקות יכולים להתרחש גם כאשר יש בלאי בצינור הגז. זה עשוי לקרות כאשר הצינור פשוט ישן ולא הוחלף זמן רב.

כדי להחליף את הצינור, יהיה עליכם להזמין שירותי גז מקצועיים שיבצעו את ההחלפה. חברת הגז תשלח אליכם טכנאי שיבדוק את כל מערכת הגז ויבצע החלפות של כל החלקים בעלי הבלאי.

כדאי לבצע בדיקת בלאי כזו אחת לשנה עד שנתיים ולדאוג שהמערכת שלכם עובדת בצורה תקינה.

בלאי בצינור הכולל חורים או חתכים יגרום לדליפות מסוכנות מאוד שיכולות להביא לשריפות ולפיצוץ הדף של הבלונים. בדיקה כזו אחת לשנה היא פשוט מצילת חיים.

חוסר בגז

לפעמים אנו ננסה להדליק את הכיריים במטבח ולא תידלק להבה. זה עשוי להתרחש כאשר נגמר הגז בבלונים.

ברוב המקרים זה לא יקרה, מהסיבה שלכל בית תמיד יש שני בלונים וכשאחד נגמר, השני מתחיל לעבוד ומיד מחליפים את הבלון שנגמר, אך כדאי לדעת שכבר התרחשו מקרים חריגים.

הדרך הטובה ביותר להימנע ממצב זה היא פשוט להזמין בלון מיד עם סיומו. נכון, לא מדובר באמת בתקלה, אך רבים עשויים לחשוב שיש תקלה מבלי לבדוק האם בעצם נגמר להם הגז.

לחץ גז לקוי

עוד תקלה שקיימת במערכות גז היא בעיה בלחץ הגז. כל מכשירי הגז, בין אם מדובר בכאלו המספקים גז לבישול או גז לחימום המים במקלחת, כולם פועלים בלחץ מסוים שנתון על פי התקן.

כשקיים כשל או אי סדרים בלחץ הגז, אתם עשויים לקבל ביצועים פחות טובים, הן במקלחת והן בכיריים.

כדי לדעת אם זו אכן הבעיה, יש להזמין טכנאי גז שיבצע בדיקת לחץ ובמידת הצורך יחזיר אותו למצבו התקין.

לסיכום, גז משמש אותנו בפעילויות היומיומיות של כולנו בבית. על מנת לקבל גז באופן תקין, עלינו לדאוג שהמערכת פועלת בצורה טובה וללא תקלות. כדי לוודא זאת, חשוב להזמין טכנאי גז שהוא האדם המומחה במקרים אלו. בכל מקרה, אין לבצע פעולות באופן עצמאי, כי מדובר בסיכון של חיי אדם.

המאמר בשיתוף חברת אלוף הגז – טכנאי גז מוסמך: https://gas-champ.co.il

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן