כותרות חמות :

עו״ד תאונות עבודה: 5 דברים שחשוב לדעת
עו״ד תאונות עבודה: 5 דברים שחשוב לדעת

עו״ד תאונות עבודה: 5 דברים שחשוב לדעת

תאונות עבודה מתייחסות לכל פגיעה אשר התבצעה במסגרת העבודה, בין אם היא התבצעה בתוך מבנה העבודה או מחוצה לו. כמו כן תחת הגדרה זו נכנסות גם תאונות דרכים בדרך לעבודה, ממנה ובמסגרת ביצוע העבודה. במקרים כאלה רצוי לפנות אל עו״ד תאונות עבודה אשר יכול לסייע לשמור על הזכויות האישיות ולמצות אותן בצורה הטובה ביותר.

 

חשיבות תיעוד התאונה

אחד הדברים שחשוב מאד לעשות הוא לתעד את תאונת העבודה וזאת כדי לקבל את הפיצוי המתאים למקרה. כמובן, לא תמיד ניתן לבצע תיעוד מידי וזאת כיוון שלפעמים הפגיעה משמעותית. במקרה זה יש להקפיד לשמור את כל החומר הרפואי ואם ישנם עדים למקרה לבקש מהם לכתוב את שראו. ניתן להתייעץ מיד עם עו״ד תאונות עבודה ולקבל הדרכה כיצד לפעול במקרה של תאונה.

חשוב לקבל טיפול רפואי בהקדם

בכל מקרה שישנו ספק אם יש צורך בטיפול רפואי או לא ההמלצה היא לגשת לרופא. אם יש צורך אפשר להתפנות גם לבית חולים וזאת כמובן בהתאם לסוג הפגיעה. בכל מקרה שישנו ספק האם לראות רופא או לא חשוב לדעת כי התיעוד משמעותי וכך גם הזמן בו ניגשים להתייעצות וככל שזו נעשית מהר יותר כך ניתן יהיה לטפל בעתיד בפיצוי הראוי.

כדאי להכין תיק רפואי כבר בשלב הראשון

לצד זאת שכדאי מאד להגיע לבדיקה רפואית ולעבור בדיקות על פי המלצת הרופא (כולל צילומי הדמיה אם אלו נדרשים) יש לשמור על החומר הרפואי. פעמים רבות אפשר למצוא מידע בתיק האישי שבקופה אך לא בהגעה לבית החולים ובבדיקות בקרב רופאים מומחים יש לבקש את החומר הרפואי. במקום לאסוף את החומר בעתיד, בעת הגשת תביעה לפיצויים, עדיף להכין את התיק הרפואי ולשמור כל מידע כבר מהבדיקה הראשונה שלאחר התאונה.

יש למצות את הפיצויים מול כל הגורמים המתאימים

כל מקרה שונה ועו״ד תאונות עבודה יוכל לבצע בדיקה מול מי ניתן להתנהל לצורך קבלת פיצויים. יש לציין כי המטרה היא כמובן לא להיפגע בכלל במסגרת העבודה אך לצד זאת יש לזכור כי פגיעה יכולה להוביל לימי מחלה ואובדן יכולת ההשתכרות. לכן יש למצות את הזכויות, לבדוק מול מי ניתן לעשות זאת כשבתוך כך יש להביא בחשבון גם את הביטוח של מקום העבודה וגם את המוסד לביטוח הלאומי.

רצוי להתייעץ עם עו״ד תאונות עבודה

התפקיד של עו״ד תאונות עבודה הוא לסייע לנפגע לעמוד על הזכויות שלו. בתוך כך הוא יכול לבחון את המקרה, לתת המלצות כיצד לפעול ולהגיש תביעות מול גורמים שונים על פי הצורך. עורך הדין יכול לייצג מול הביטוח של מקום העבודה, מול חברת הביטוח של הרכב (במקרה של תאונת דרכים) ומול המוסד לביטוח לאומי. פניה אל  https://dlawyer.co.il מבטיחה טיפול מקצועי ועמידה על הזכויות האישיות.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן