כותרות חמות :

המדריך – ויחי
המדריך – ויחי

המדריך – ויחי

עבודת ה' באמת

באולפנת צביה בני ברק פותחים דלת לעבודת ה' באמת: פעם בשבוע התלמידות בוחרות להצטרף לסיירת האולפנה ונשארות אחרי הלימודים לתוכנית ייחודית של קודש בלימוד חווייתי ומיוחד. בכל שבוע נלמדים תכנים מעניינים שתואמים את אירועי השבוע. כמו כן פעם בחודש התוכנית מתקיימת מחוץ לאולפנה, והתלמידות נשארות ללון במוסד החינוכי, מכינות לעצמן ארוחת ערב משותפת, יוצאות לפעילות חוץ במרכז תל אביב ונהנות מחוויות שיישארו איתן לכל החיים.

 

להרגיש שייכות

לצד השקט והפשטות המאפיינת את הבקעה ביטאו התלמידות באולפנת צביה בקעת הירדן שייכות לעם ישראל במהלך המלחמה באמצעות שילוב בין לימודים ופעילות חברתית להתנדבות ענפה בחיבור למאמץ המלחמתי. בין השאר הופעל חמ"ל לימוד תורה ואמירת תהלים, וכן היו יוזמות של כתיבת מכתבים ללוחמים בדרום, אפיית עוגות לקהילות אבלות על נופלים, עבודה חקלאית, עזרה לנשות מגויסים, פרגון לנשות צוות שבעליהן מגויסים ועוד. באולפנה יתחדשו בשנה הבאה במגמת מדעי הרוח והחברה לצד מגמות ארץ ישראל, אומנות, מדעי הרפואה, ביולוגיה, מידע ונתונים, חוק ומשפט ועוד.

 

צביה ירושלים – קמפוס חדש במקום חדש

אולפנת צביה ירושלים התחדשה בהנהלה חדשה ועתידה לעבור לבניין מרהיב בשכונת חומת שמואל (הר חומה). הבניין, שעיריית ירושלים בונה בתכנון האדריכל דוד נופר, מותאם לפדגוגיה חדשנית במרחבי למידה דינמיים. במבנה עצום, שגודלו 7,600 מ"ר, ייבנו מרחבי שכבות, בית מדרש, ספרייה ענקית, אמפיתיאטרון פתוח, אודיטוריום למופעים ועוד. בצביה ירושלים, האולפנה הראשונה ברשת החינוך נעם-צביה, לומדות כיום מאות תלמידות, ומעברה למשכנה החדש מסמל את תנופת הבינוי וההתחדשות שהרשת כולה עוברת בשנים האחרונות.

 

אמץ משפחה

ברשת החינוך נעם-צביה אימצו מוסדות החינוך חטופים והתפללו לשלומם. אולפנת צביה בת ים אימצה את אגם (ברגר) בת מירב. כחלק מהעשייה והתפילות למענה נסעו התלמידות עם בנות משפחת ברגר לתפילה בקבר רחל. "באנו לחזק ויצאנו מחוזקות", סיפרו התלמידות. "פגשנו אימא לביאה ואחיות מלאות אמונה, ויחד התפללנו לחזרתה של אגם מהשבי בקרוב ממש, בבריאות גוף ונפש".

 

מחווה מתחת לים ללוחם קרואני ז"ל

צביה אילת יצאה במחוות זיכרון לבוגר הישיבה התיכונית רס"ל במילואים לידור יוסף קרואני, לוחם בגדוד הנדסה 8163, פיקוד הדרום, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה.

 

החיזוק היומי

ראש ישיבת צביה קטיף ביד בנימין הרב יועד אהרוני, החל במוצאי שמחת תורה לשלוח לתלמידיו חיזוק יומי מצולם ומושקע. הסרטונים הפכו לוויראליים הודות לתלמידים, להורים ולבוגרים, ונכון לעכשיו החיזוק מגיע לחילונים, לחרדים, ואף לחיילים ולמפקדים בלחימה בעזה, וחוצה את רף אלף הצפיות מדי יום. הסרטון היומי נושא מסר אמוני-מוסרי שנועד להגביר את המוטיבציה להתמודדות היום-יומית בעבודת ה', בעבודת המידות ובבניין האישיות, בפרט במצבי חירום.

היוזמה נולדה ממפגש של שני אחים, תלמידי הישיבה, עם הרב יועד. האחים מצלמים ועורכים את הסרטונים בהתנדבות מלאה וזוכים להשפיע על מאות בני נוער גם במוסדות חינוך אחרים. מעוניינים לקבל את הסרטונים? מוזמנים לבקש מתלמידים בישיבת צביה קטיף יד בנימין.

 

הטבות למורים (ללא תמונה)

בעקבות המלחמה ניתנות הטבות כספיות מיוחדות למורים בקבוצות מאורגנות ללימודי תואר שני מבית 'תואר שני ביחד'. החל גיבוש הקבוצות לסמסטר ב במגוון מסלולים. לפרטים, שיראל: 055-975-3190 (עדיף לשלוח ואטסאפ).

 

 

 

המדריך רשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא

 

ישיבת בני עקיבא אדר"ת לזכר בוגר הישיבה עמנואל הי"ד

בישיבת בני עקיבא אדר"ת בבת ים החלו בכמה יוזמות לזכר לוחמי צה"ל שנפלו בקרבות, ובהם בוגר הישיבה עלמנאו עמנואל פלקה הי״ד, לוחם ביחידת דובדבן שנפל בקרבות בדרום רצועת עזה. בישיבה חנכו את חדר האוכל החדש וערכו טקס קביעת מזוזה וסיום מסכת של הישיבה הקטנה לעילוי נשמת עמנואל.

 

בבני עקיבא נתיבות חיים נושאים תפילה

ישיבת בני עקיבא נתיבות חיים בפסגת זאב ערכה עצרת תפילה וקבלת עול מלכות שמיים בערב י' בטבת ברחבת הכותל המערבי. במעמד נשאו התלמידים תפילה למען לוחמי צה"ל, לשחרור החטופים ולזכרם של הנופלים במערכה. בסיום התפילה נשא דברי חיזוק ראש הישיבה הרב ספי שרמן. הוא עודד את התלמידים לקבל עליהם חיזוק בעבודת ה' שלהם למען עם ישראל.

 

שרים וזוכרים את הרב דרוקמן

לפני שנה בנר שמיני של חנוכה הסתלק לבית עולמו הרב חיים דרוקמן ימים לאחר ציון יום הולדתו התשעים. בתפקידים הרבים שנשא בחייו ייסד הרב את הפנימייה הצבאית-תורנית לפיקוד אור עציון וליווה את תלמידיה כל השנים. לזכרו התכנסו התלמידים והפיקו קליפ מיוחד הכולל את השיר 'הנני', המבוסס על תורתו של הרב להיות נוכחים בכל מקום שיבקשו אותנו.

 

בבני עקיבא אוהל שלמה דואגים לחיילים

תלמידי כיתות ט' בישיבת בני עקיבא אוהל שלמה שבבאר שבע יצאו להתנדב בתחנת הריענון לחייל בעומר. התחנה, שהקים דורון אלבז, נכה צה"ל שהקים תחנה דומה גם בימי צוק איתן, מספקת מקום מנוחה לחיילים היוצאים להפוגה מהלחימה בעזה. התלמידים ארזו אוכל לחיילים, סייעו בהקמת אוהלים, עסקו בעבודות תחזוקה ועוד. אלבז שיבח מאוד את עבודת התלמידים ואת רצינותם והביע את תקוותו שיימשך הקשר עם הישיבה.

 

חיזוק רוחני באולפנה בעת המלחמה

באולפנת בני עקיבא הדר גנים יש מתחילת הלחימה לימוד יומי בספרו של החפץ חיים לזכותה של מדינת ישראל ולשמירה על החיילים. כמו כן לא מוותרים על הקשר עם בוגרות האולפנה, ואחת לשבועיים נערך מפגש של לימוד איתן. התלמידות ערכו גם מעמד תפילה לעילוי נשמת החיילים נהוראי אמיתי ואסצ'אלו סמה הי"ד, האחים של התלמידות מאיה אמיתי והלן סמה.

 

ישיבה של מוזיקה

בישיבת בני עקיבא קריית הרצוג שבבני ברק מובילים בתחומים רבים, ובהם לימודי קודש ולימודי חול. אחד מן התחומים המובילים שהישיבה מצטיינת בהם הוא לימודי מוזיקה. בישיבה פועלת אחת ממגמות המוזיקה הוותיקות בישיבות התיכוניות. למגמה הישגים רבים, ובהם זכייה במקום הראשון בתחרות הארצית של החמ"ד, שתלמידי המגמה זכו בו בפרס על יצירה מקורית: מלגה למגמה.

 

הפרשת חלה למען החיילות

מתחילת הלחימה מתארחות באולפנת בני עקיבא ערד לחינוך סביבתי כחמישים חיילות מפיקוד העורף המבצעות משימות באזור ופועלות גם עם תושבי העוטף. באולפנה ערכו עם התלמידות והחיילות ערב מרגש ומרומם של הפרשת חלה להצלחת חיילי צה"ל. הערב כלל פינוקים לחיילות, שירים וחיבוק אחד גדול. כמו כן תלמידות י'–י"ב התנדבו בשדות ניצנה שבנגב המערבי וסייעו לחקלאים.

 

ישיבת בני עקיבא נתיב מאיר בירושלים – מגדלים אנשים גדולים

הישיבה מציעה לתלמידים הזדמנות לבנות את עצמם במקום שיש בו ניסיון רב והתחדשות עכשווית. שלושה יסודות מובילים את הישיבה: מצוינות בחיי תורה, מצוינות במעשה למען האחר ומצוינות בלמידה. את כולם מאגדים בה בקריאה 'הנני', שמבקשת מהתלמידים לצעוד קדימה מתוך רגש שליחות למען עם ישראל.

יסודות אלו מתגשמים בלימודי הקודש, בלימודי החול, במגמות הבחירה המיוחדות, בפעילות החברתית ובחיי הפנימייה הגדושים עושר ואושר. התלמידים פוגשים מקום חי שיש בו חברה טובה וצוות שרואה אותם בגובה העיניים, והם מקבלים אפשרות לגדול ולצמוח בשמחה ובאתגר. בואו לצמוח ולגדול בישיבת נתיב מאיר.

 

שלושה בשביל אחד ואחד בשביל כולם

בימים אלו, ימי המלחמה, אחת התחושות החזקות ביותר שאופפות אותנו היא תחושת האחדות, הערבות, היחד. בבת אחת עם ישראל כולו התאחד והבין את גודל השעה, ומייד עברנו לעשייתן: עובדים כולם יחד.

בישיבת נחלים דוגלים בעשייה חינוכית מתוך הראייה הזו בדיוק. לכל תלמיד החל מכיתה ז' יש שני אנשי צוות שמוכוונים אליו, ר"ם וחצר"ם (אברך המתגורר בישיבה ולומד תדיר בבית המדרש), ומכיתה ט' מצטרף לצוות המקיף גם מדריך. הם שם בשביל התלמיד, וכך הוא גדל להיות אדם טוב יותר, אכפתי ורגיש לסביבתו. מתוך תחושה כזו של גדלות מתחדדות גם היכולות החברתיות, הלימודיות והחתירה למצוינות. כי כשאנחנו מצוינים יש באפשרותנו להעניק מהטוב הזה גם לסביבתנו.

 

ישיבת בני עקיבא מירון, ישיבה תיכונית גלילית

על הר מירון, בסמוך לציון הרשב"י, שוכנת ישיבה שהיא בית לתלמידיה ולמוריה כאחד, וביניהם נרקם קשר עמוק. בהיותה ישיבה משפחתית זוכים התלמידים לצוות חינוכי רגיש לכל תלמיד ויודעים לתפור לו את החליפה האישית להצלחה. כחלק מההשראה על המקום שבו הישיבה נמצאת, לימוד התורה והחסידות הם ה-DNA של המקום. כמו כן לתלמידי הישיבה חיבור לטבע, והם מרבים לצאת לטיולים, לעשייה חקלאית ולסדנאות בשטח. לכל תלמיד יש גם התנדבות קבועה בכל שבוע שבה הוא מעניק מעצמו לזולת, ובשעות הערב התלמידים יכולים ליהנות משלל פעילויות העשרה.

 

המדריך רשת אמית

 

חדש: כיתת מחוננות דתיות

אחרי שנים רבות שלא ניתן מענה לבנות מחוננות דתיות במרכז הארץ נפתחה באמית רננים ברעננה כיתה ייחודית ומגובשת של תלמידות מחוננות. תלמידות הכיתה חוקרות את העולם בשלל דרכי למידה מיוחדות שמובילות מורות מקצועיות שמאתגרות את התלמידות. מקצועות הקודש, שפה, היסטוריה, אומנות, מדע וכדומה נלמדים באופן מרתק וחווייתי המותאם לתלמידות שעברו את מבחני המחוננים של משרד החינוך ונמצאו מתאימות לכיתה.

 

פותחים את הדלת לעולם הרפואה

החל משנת הלימודים הבאה ייפתח מסלול לימודי חדש במכללת אמית טכנולוגי אשקלון בכיתות י"ג-י"ד: ניהול מערכות בריאות. הסטודנטיות ילמדו תכנים מעולם הרפואה באמצעות מגוון טכנולוגיות וייחשפו לתעשייה הרפואית הסובבת אותן ולעבודה עם מנטורים אגב אפשרות לביטוי אישי מעולם הערכים שלהן. בסיום הלימודים יקבלו הסטודנטיות דיפלומה במנהל רפואי מטעם משרד החינוך.

 

תוך כדי לימודים: משתלבים בחברות המובילות

המכללה הטכנולוגית להנדסאים אמית פתח תקווה חושפת מגמה חדשה ומלהיבה בישראל: מגמת מכונות בהתמחות תחזוקת מערכות הנדסיות לכיתות י"ג-י"ד. במגמה מתמקדים בלמידה מעשית במגוון תחומים: מדפסות תלת-ממד, בתים חכמים, רחפנים, עבודה בנגרייה, תכנות בקרים ועוד. תלמידי המגמה משולבים לצד הלימודים בעבודה בתעשייה בשכר מלא בחברות המובילות במשק, ובהן בזק.

 

תשמרו על עצמכם

במכינת אמית בניה במעלה אדומים יצרו קשר עם מאסטר קרב מגע שגר בקרבת המכינה ובנו איתו קורס קרב מגע לבחורי המכינה. הבחורים לומדים בקורס כיצד להגן על עצמם במקרה של תקיפה ח"ו. שי הלפרין, מנהל המכינה: "יש ערך גדול בחיזוק תחושת הביטחון של התלמידים לצד העיסוק בעולם הרוח ורכישת המקצוע. המחויבות שלנו היא לספק להם את כל הכלים הנדרשים להם בעולם הגדול".

 

בת מצווה בהפתעה למפונה מהצפון

מיכל קצב, תלמידת כיתה ז' בקהילה החינוכית אמית עכו משלומי, נאלצה עם פרוץ המלחמה להתפנות עם משפחתה לבית מלון בחיפה ולבטל את חגיגת בת המצווה שעמלה רבות לקראתה. ואולם מרגע שנודע המצב החליטו תלמידות כיתה י"א והמחנכת מרים וילדר ששום מלחמה לא תהרוס את החגיגה והרימו לה בת מצווה מהסרטים.

 

חרבות ברזל: הופכים את הלמידה הפדגוגית לנתינה

בישיבת אמית עמיחי רחובות מיישמים את הלמידה בכיתה בנתינה לחברה. בשיעורי מחשבת ישראל, שבהם לומדים על נתינה וחסד עם המחנך הרב מרדכי בכר, עלה הרעיון ליישם את הלימוד הלכה למעשה. כך נוצר הקשר עם בסיס צה"ל בצריפין, ובעקבותיו הגיעו אליו התלמידים והקדישו יום שלם לאריזת ציוד לחיילים שבחזית.

 

בית הספר פינק 450 חיילי מילואים

בתוך ארבע שעות התגייסו תלמידי בית החינוך אמית באר עמי להרמת מנגל לגדוד של 450 חיילי מילואים שהגיעו למקום. לצורך העניין נפתחה קבוצת פייבוקס, וגויסו בה בתוך שעות אלפי שקלים. החל משעות הצהריים נרכשו עשרות קילוגרמים של בשר, שתייה וכדומה, ובסיוע התלמידים הכינו והאכילו גדוד של 450 חיילים בעל האש בשרי מפנק.

 

לנשות המילואים באהבה

בעוד עם ישראל עוטף את חיילי צה"ל בהמוניו החליטו תלמידות אולפנית אמית ישורון פתח תקווה לפרגן לנשות חיילי המילואים שנשארו בעורף. תלמידות שכבת ז' בהובלת הרכזת נטלי הפכו את האולפנית למקום מפנק ומשמח למשפחות המגויסים. יותר משמונים משפחות מרחבי העיר הגיעו להתפנק ולקבל חיבוק מהתלמידות המקסימות, והן עטפו אותן בחום ואהבה.

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן