כותרות חמות :

מהו אפוד קרמי ובמה הוא שונה מאפוד רגיל?
מהו אפוד קרמי ובמה הוא שונה מאפוד רגיל?

מהו אפוד קרמי ובמה הוא שונה מאפוד רגיל?

במציאות הביטחונית הישראלית, לא פעם יוצא לנו לשמוע על האפודים שמטרתם להגן על חיילי צה"ל. שתי האפשרויות הפופולאריות ביותר הן האפוד הרגיל אל מול האפוד הקרמי. לא סתם מרבית החיילים לוטשים את עיניהם לאפוד הקדמי, יש לו יתרונות רבים. עם זאת חשוב להבין בדיוק במה הוא שונה בהשוואה מול האפוד הסטנדרטי שאותו אנו מכירים. במאמר הבא נשים את האצבע על ההבדלים המהותיים בין אפודים רגילים לבין אפודים קרמיים. אם אתם מחפשים את האפוד המושלם, רצוי מאוד שתעשו את הבחירה הכי מדויקת מבחינתכם.

 

 

אפוד קרמי מעניק הגנה מקסימלית

האפוד הרגיל עושה עבודה טובה בכל הנוגע להגנה ולשמירה על החיילים הנלחמים בחזית. עם זאת הוא אינו מגן באופן הרמטי על החיילים מפני פגיעת כדורים או כל מיני רסיסים אחרים. האפוד הקרמי נועד בעיקר על מנת למנוע פגיעה של חיילים מכדורים בעת לחימה במקומות שונים. זוהי הסיבה שבגינה מניחים את האפוד על החזה, דבר שמאפשר הגנה אפקטיבית. הלוחות הקרמיים שנמצאים באפוד מאפשרים הגנה אידיאלית בתרחישים שונים ומגוונים.

התאמה אישית לכל לובש

חיילים הנלחמים בגזרות השונות מחויבים להרגיש בנוח עם הציוד שנמצא עליהם. ברגע שהחייל ירגיש מסורבל, זה עלול להביא קושי בלחימה עצמה ולסכנה מוחשית. בעוד אפודים רגילים הם אוניברסליים, האפודים הקרמיים מותאמים אישית לכל חייל. ניתן להתאים את האפוד כך שהוא יתלבש בצורה מושלמת על גופו של כל לוחם. כתוצאה מכך, הלחימה עם האפודים הופכת לנוחה וידידותית פי כמה. אין סיבה שהחיילים ירגישו סכנה בשל הציוד איתו הם נלחמים, לא משנה כמה הם חשובים להגנה.

הבדל מהותי במשקל

עד לא מזמן חיילים היו נאלצים לסחוב על עצמם ציוד כבד שהיה מקשה עליהם את ההתקדמות. היום אפשר לראות כי כמות הציוד שנמצאת על החיילים פחותה בהרבה. המטרה היא כמו שהבנתם לאפשר לחימה אפקטיבית, ולמנוע מאמץ מיותר של הלוחמים. אפוד קרמי אינו שוקל הרבה, והוא קל מאוד לעומת האפודים הסטנדרטיים. זה עוד דבר שמאפשר לחיילים לנוע בחופשיות בתוואי השטח, בלי לסכן את עצמם. זה מה שגורם להמון חיילים להחליט לבחור באפשרות הספציפית הזאת על פני כל אלטרנטיבה אחרת.

לחימה ללא חששות ופחדים

תמיד יהיו חששות ופחדים כאשר נכנסים ללחימה בשטח לא מוכר או במקום עם המון אויבים. הדרך היחידה להוריד את מפלס הלחץ תהיה לצייד את הלוחמים בציוד מתקדם ואפקטיבי. ברגע שחייל ידע שהוא מאובזר מכף רגל ועד ראש, לא אמורות להיות אצלו חששות רציניים. מהסיבה הזאת אפוד קרמי הוא בחירה מנצחת, כל חייל קרבי מחויב להצטייד באחד כזה. החיילים שנמצאים בשטח יודעים כי האפוד מגן עליהם במקרים רבים מחדירת קליעים ורסיסים. הלחימה הופכת להיות נטולת פחד, והתוצאות בשטח מדברות בעד עצמן.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן