כותרות חמות :

המדריך המורחב | העורף חזק: היוזמות בשטח שמציגות את ישראל היפה שתמיד אהבנו
המדריך המורחב | העורף חזק: היוזמות בשטח שמציגות את ישראל היפה שתמיד אהבנו

המדריך המורחב | העורף חזק: היוזמות בשטח שמציגות את ישראל היפה שתמיד אהבנו

*רק בגלל הרוח*

בונות את האומה

בבנייני האומה נערך כינוס חיזוק ענקי של ארגון תפארת העולמי למען קירוב לבבות, לעילוי נשמת הנופלים, להצלת עם ישראל ולהגנה עליו במעמד המקובל הגאון הרב יצחק בצרי. יותר מ-3,000 נשים ההגיעו השבוע לכינוס מאחד ורוחני ולהדלקת נר חמישי של חנוכה בסימן אחדות וגאולה עם מיטב הזמרות ונשות ציבור.

החיילים רוצים תורה

חוברות 'מנחת אשר' של הרב אשר וייס על ספר בראשית וחנוכה הפכו ללהיט מבוקש בקרב לא מעט חיילים הנמצאים כבר חודשיים בצו 8 או בשירות מילואים, ובארגון צל"ש (צבא לשם שמיים) יצאו במבצע נרחב לחלוקת החוברות בכל הגזרות. הרב פרץ איינהורן: "חיילים אומרים לי: תביא לי אוכל רוחני, זה הכי חשוב לנו כרגע להעלאת המורל".

בית מדרש מאחד בבאר שבע

ד"ר צביה פרנק ויגודה, חברה בקהילת בארות בבאר שבע, הקימה סניף של מכון הדר ללימוד חדש ולאיחוד בין הקהילות בעיר. סדרות הלימוד הן בסוגיות תורניות המקבלות משמעות אקטואלית לימינו, ובהם "מלחמה בתורה – ומה ניתן ללמוד ממלחמת ישראל נגד עמלק לימינו", "הומניזם יהודי במשבר", "אם לעת כזאת" – שיחה על מנהיגות נשית מקומית עם נשים פעילות בתחום היהדות הישראלית בבאר שבע.

בית מדרש לצעירים בפתח תקווה

לאחרונה נפתח בפתח תקווה בית מדרש חדש לבני 18–28. במוצ"ש הקרוב (ד' טבת) בשעה 19:30 יהיה לימוד תורה חווייתי בחברותות ובחבורות בהובלת הרב מומי פאלוך, ר"ם בישיבת אורות שאול. תושבי פתח תקווה והסביבה מוזמנים. להצטרפות לקבוצת הוואטסאפ, לצפייה בשיעורים ולתרומות סרקו את הקוד.

סוגיית החטופים

כדי לחדד את הסוגיה הבוערת של השלכות עסקאות חטופים ושחרור מחבלים החליטה מועצת גוש עציון לארגן ערב שיח עמוק בנושא. שי גרוס, שהיה חטוף באנטבה כאשר היה ילד בן שש, שיתף את הקהל בחוויותיו.

לומדים את הארץ

בעיצומו של חג החנוכה יצאו סטודנטיות ההתמחות ללימודי ארץ ישראל במכללת אורות ישראל ועימן חברי הסגל לסיור מיוחד לכבוד החג בין תל אפק ומבצר אנטיפטרוס למקורות הירקון.

עמינדב מחזקים

מאות מתנדבי שירות לאומי בתנועת עמינדב הגיעו בשבוע שעבר לערב הוקרה מיוחד במועדון הגריי במודיעין. המתנדבים נהנו מאוכל טוב, מוזיקה טובה וחיזוקים מפי סיון רהב מאיר, הרב צבי במברגר, מנכ"ל עמינדב, ראובן פינסקי, מנכ"ל רשת השירות לאומי, ודוד פלבר, מנהל אגף השירות לאומי במשרד החינוך.

כל ישראל חברים

אור במלון

כ-1,600 אורחים משדרות, מחוף אשקלון ומשלומי המתאכלסים בימים אלה במלונות רמדה ורויאל שבירושלים חגגו את הדלקת נר ראשון של חנוכה במעמד משותף. באירוע חולקו מתנות אישיות לכל ילדי המשפחות, תרומת המלון, לצד חלוקת סופגניות מסורתית.

עזרא לזכרו

החניכים והמדריכים בסניף תלפיות של תנועת עזרא החליטו להקדיש את פעילות הסניף לזכרו של בוגר הסניף כפיר פרנקו הי"ד, שנפל בקרבות ברצועת עזה. כפיר היה מפקד מחלקה בחטיבת השריון 401. טרם גיוסו היה חניך ומדריך בסניף. כמו כן יצא צוות הסניף להתנדבות חקלאית לזכר המדריך האהוב.
קרדיט צילום: תנועת עזרא

מאירים בציון

הדלקת נרות חנוכה מרגשת במיוחד נערכה השבוע בבית החולים שניידר בפתח תקווה ביוזמת ארגון עזר מציון. להדלקה הוזמנו חיילי בסיס שורה, העוסקים מתחילת המערכה בזיהוי גופות הנופלים. מנהל מערך התמיכה בילדים חולי סרטן בעמותה הוא יומי דז'ילובסקי, המשרת בבסיס שורה.

חנוכה מלא אור בבנימין

מועצת בנימין ערכה הפנינג חנוכה לתושבי בנימין ולמפוני הדרום והצפון בחוף נווה מדבר בים המלח. כאלפיים משתתפים נהנו ממתנפחים, מתקני נינג'ה, לייזר טאג, בריכות ועוד. ראש המועצה ישראל גנץ: "העוצמה של תושבי בנימין והגבורה של אחינו המפונים היא ניצחון האור על החושך שיובילו את עם ישראל לניצחון".

25,000 שקלים

באולפנת בני עקיבא שירת הים ערכו התלמידות הפנינג חסד, והשתתפו בו כמאתיים ילדים מיישובי האזור, שלרבים מהם יש הורה בשירות מילואים. נוסף על כך גייסו התלמידות תרומות לכוחות הביטחון והיחידות המיוחדות על ידי מכירת כ-1,200 ערכות שמן זית לחנוכייה כארבעים יישובים בארץ, וגייסו 25,000 שקלים.
קרדיט תמונות: דוברות יב"ע

בלונים למען החטופים

במלאת חודשיים לפרוץ המלחמה הגיעו מאות תלמידי רשת אמית מכל הארץ לכיכר החטופים בתל אביב. הם בנו עשרים חנוכיות מגן דוד ענקיות, הדליקו 138 נרות והפריחו אלף בלונים ומכתבים לשבויים.

מפיצות אור גדול

באולפנת שעלבים השתבצו התלמידות למגוון פעילויות הדלקת אורות: אור של חסד בהתנדבויות, אור של תורה בלימוד במדרשה לבנות, אור של תפילה בקבר רחל אימנו, אור של גבורה בסיור בהר הרצל, אור של אחדות, אור של חקלאות ועוד.

הדלקה עם המשוחרר הטרי

בכל שנה חוגגים בשלוה את חנוכה עם הפועל ירושלים במשחק חגיגי בארנה, מחווה לילדי שלוה המשחקים בקבוצת הכדורסל המשותפת. השנה לא התאפשרה החגיגה המסורתית, אך החג קיבל משמעות מיוחדת עם חזרתו משבי חמאס של אופיר אנגל, בנו של מנהל מרכז הספורט בשלוה יואב אנגל. במקום משחק ההוקרה נערכה הדלקת נר רביעי של חנוכה באולם הספורט של שלוה, וכן נערך טקס הענקת תיקים ומדים לחניכים המשתתפים בחוג כדורסל. לטקס הגיעו שחקני הנוער של הפועל ירושלים, ראשי הקבוצה ונציגים מבנק יהב, הספונסר של קבוצת הפועל שלוה ירושלים.

במעבר הגבול

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי, המשתתף בימים אלה בדיונים בוועדת החוץ והביטחון, דרש להפנים את השבר הגדול של 7 באוקטובר ולהציג קו חשיבה אחר בנוגע לכניסת פועלים פלשתינים לשטחי יו"ש.

שהשר יחזור בו

יותר ממאתיים מתמודדים ממגוון רשימות ברשויות בכל רחבי הארץ מחזקים את שר האוצר סמוטריץ' ופנו לשר ארבל לחזור בו מהחלטתו ולדחות את הבחירות ברשויות. "לא יעלה על הדעת שבשעה שמאות אלפי חיילות וחיילים עסוקים בלחימה תתקבל החלטה שכזו".

בין ירושלים לעזה

ראש העיר ירושלים משה ליאון ביקור בגבול רצועת עזה עם לוחמי חטיבת ירושלים בפיקוד מח"ט חטיבת ירושלים אל"ם נתאי עוקשי.

 

הדלקת נרות חגיגית בלב ים

בהמשך לכינוס היערכות מעשית להתיישבות בחבל עזה בהובלת תנועת נחלה יצאו מאות משתתפי ועידת חנוכה ללב ים להדלקת נרות חגיגית מול עזה בדרישה להתיישבות יהודית בחבל עזה.

 

פסטיבל קולנוע שומרון הרביעי

פסטיבל קולנוע שומרון יוצא לדרך במתכונת מיוחדת ויקיים ביישובי השומרון אירועים ומחוות לחיילי המילואים, לכיתות הכוננות ולמשפחות המגויסים. כן יוקרן בהקרנת טרום בכורה הסרט של קרן קולנוע שומרון ושל יונייטד, 'קרב אוויר', שמספר את סיפור הניצחון במלחמת ששת הימים.

 

מאירים את הלבבות

עשרות מתנדבי עמותת קול רנה לזכר רנה שנרב הגיעו בכל לילה מלילות החנוכה לבתיהם של קשישים וניצולי שואה ובידיהם ערכה הכוללת חנוכייה, נרות, סביבונים, שירון והפתעות נוספות. יחד הדליקו נרות, שרו את שירי החג ונשארו לדבר ולהכיר.

מעניין!

בקטנה, חוזרים לגוש

לראשונה מאז הקמת פארק מיני ישראל הוצג לציבור דגם של מודל היישובים בגוש קטיף שתוכנן עוד טרם פרוץ המלחמה ובנה מרכז מורשת גוש קטיף: בתי יישובים בגוש, חוף הים כולל סוכת מציל, דגם של מבנה המועצה, ישיבת ההסדר נווה דקלים שפעלה בגוש, חממות ועוד.

החידון של פיני | מקץ

לתגובות: pinizeta@gmail.com

חפשו את התשובות להגדרות בפרשה. אם לא מצאתם, יש לנו פה גם תשובות להנאתכם.

ראשון: 1. יחידות זמן. 2. חלק בנשק. 3. שם משפחתו של קוסם מפורסם (ש"כ).
שני: 1. משתחווים בקטנה. 2. יש להם כתב נוראי. 3. הנכד של הנכד.
שלישי: 1. ראפר ישראלי 2. יש צמח כזה. 3. בנו של פלת משבט ראובן.
רביעי: 1. כאב גדול. 2. רשת צרכנות. 3. ישרים.
חמישי: 1. אשתו של בעלי. 2. בשיר השירים הן בבית ועשויות מ'ארזים' 3. טרגדיה. 4. מוציא עשן מארובה.
שישי: 1. רצח המוני. 2. ספר הלכתי שחיבר ר' יוסף קארו. 3. כרטיס הנחות.
שביעי: 1. גם המן עשה את זה. 2. להארי פוטר היה כזה מאש. 3. מגינה מיתושים.

תשובות:
ראשון: 1. דקות. פס' ג. 2. קנה. פס' ה. 3. פותר. פס' ח.
שני: 1. קדים. פס' כג. 2. חרטומים. פס' כד. 3. חימש. פס' לד.
שלישי: 1. רביד (פלוטניק). פס' מב. 2. בר. פס' מט. 3. און. פס' נא (און בן פלת, במדבר טז, א).
רביעי: 1. שבר. פס' ב. 2. משביר. פס' ו. 3. כנים. פס' יא.
חמישי: 1. צרה. פס' כא. 2. קורות. פס' כט (קורות בתינו ארזים, שיר השירים א, יז) 3. אסון. פס' לח. 4. אח. פס' ו.
שישי: 1. טבח. פס' טז. 2. בית יוסף. פס' יח. 3. מטמון. פס' כג.
שביעי: 1. ויתאפק. פס' לא. 2. גביע. פס' ב. 3. כילה. פס' יב.

חידה נוספת: הוא תמיד מספר 2 וביחד עם כסף הוא עוזר לר' משה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן