כותרות חמות :

המדריך המורחב לעורף חזק
המדריך המורחב לעורף חזק

המדריך המורחב לעורף חזק

 

 

המדריך המורחב | העורף חזק: היוזמות בשטח שמציגות את ישראל היפה שתמיד אהבנו

 

*רק בגלל הרוח*

חנוכיות ברזל

עמיר נגר, עובד בחברת ש.ב.א. – מפעלי מתכת בקריית־ביאליק, פיתח עם הצוות שלו חנוכיית ברזל מודולרית בצבע כסף, במסגרת מיזם שנקרא "מאירים את עזה". כל חנוכייה מגיעה עם קיט של 44 נרות, שנארזו על ידי ילדי קיבוץ בית־רימון בתוספת ציורים וברכות של ילדי הגן. החיילים קיבלו הוראות הרכבה המסבירות כיצד ניתן לקפל את החנוכייה ולהכניס אותה למשוריינים הצבאיים.

 

מדריך הלכתי דיגיטלי

בצל המצב הביטחוני ולקראת החג, הצטברו בארגון "צהר" פניות רבות ובהן שאלות הלכתיות כיצד יש לנהוג בכל מיני מצבים שנוצרו. בשל כך החליטו בארגון לאגד את כל השאלות והתשובות במדריך דיגיטלי חדש. על השאלות ענה יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו. את המדריך ניתן למצוא באתר האינטרנט וברשתות החברתיות של הארגון.

 

סיור בעוטף

לאחרונה התקיים סיור מיוחד של מבקרים מחו"ל ומשפחות של תלמידים מישיבת הכותל בכפר־עזה וביישובים נוספים בעוטף, במטרה לתת עדות ישירה לטבח הנורא. המשתתפים יצאו לדרך לאחר שיחה של הרב דורון פרץ, מנכ"ל המזרחי העולמי, שבה סיפר על חטיפתו של בנו דניאל. במהלך הסיור ביקרו האורחים בבסיס של צה"ל ונפגשו עם חיילי ישיבת הכותל.

 

ספר תורה לאוגדה

חיילי אוגדה 162 עוצבת הפלדה השתתפו בכתיבת ספר תורה בהשתתפות רבה של צפת הרב שמואל אליהו. כתיבת הספר התחילה בלשכתו של תא"ל איציק כהן, מפקד עוצבת הפלדה, שביקש לכתוב אות לזכות פקודיו שמוסרים את נפשם בלחימה בעזה. האירוע שנערך ברחבת הבסיס, כלל מוזיקה חסידית וארוחת בשרים מפנקת למאות הלוחמים והמפקדים.

 

מוקירים את הפצועים

לכבוד יום ההוקרה לפצועי צה"ל ובתפילה להחלמתם, התקיימה הכנסת ספר תורה להיכל בית המדרש החדש בישיבת אמי"ת אלירז פתח־תקווה. את ספר התורה תרמה משפחת ישר לעילוי נשמתו של סב המשפחה וסבו של מנהל התיכון הרב פיני חזיז. את המעמד כיבד הרב הראשי לפתח־תקווה הרה"ג הרב מיכה הלוי שליט"א.

צילום: סהר חליפה

 

 

 

עם ישראל חי וצמא

למעלה מ־25 אלף איש התוועדו, התפללו, התחזקו ושמחו יחד במסגרת אירועי "צמאה" שהתקיימו בבנייני האומה בירושלים, במתכונת המותאמת למצב הביטחוני. רבים מהמשתתפים היו לוחמים מגויסים שיצאו לאפטר, נציגי משפחות שכולות, אלמנות ויתומים. על הבמה, בין השאר, רבנים נשאו דברי חיזוק, נשים קיימו שיח אמוני ואומנים שרו לציבור.

 

לא מוותרים על "צמאה"

עקב המצב הביטחוני בוטלה השנה השתתפותן של הישיבות התיכוניות והאולפנות במופע "צמאה" המסורתי. אולם ראשי הישיבות התיכוניות של רשת אורט בצפון החליטו שלא לוותר לגמרי על האירוע, ויחד עם תלמידים מקריית־שמונה שפונו מבתיהם, קיימו בטבריה אירוע "צמאה" משלהם. התוכנית התקיימה בהיכל התרבות בעיר, בהשתתפות מאות תלמידים וצוות ההוראה.

 

התוועדות בישיבה בתקוע

בישיבת ההסדר תקוע נערכה ההתוועדות המסורתית לרגל י"ט כסלו. אף על פי שרבים מתלמידיה ובוגריה מגויסים, הגיעו לאירוע כ־150 אנשים ו־30 נשים. נוסף על כך כ־25 ילדים השתתפו בהתוועדות ייעודית שהופקה עבורם. התרגשות של ממש נרשמה עם הגעתם של קבוצת תלמידים המשרתים בצבא אל הישיבה, כדי להשתתף בשבת ובהתוועדות.

 

זוכרים את הרב נריה

השבוע ציינו ברחבי ישיבות ואולפנות בני עקיבא את אזכרתו ה־28 של הרב משה צבי נריה זצ"ל, ו־11 שנים לפטירת אשתו הרבנית רחל נריה ז"ל. כ־500 תלמידים במגמה הרשתית "ציונות דתית" הגיעו לביקור בישיבת בני עקיבא כפר־הרא"ה, שהרב נריה עמד בראשה. התלמידים האזינו להרצאות על תורת הרב נריה ועל משנתו החינוכית, וקיימו מעגלי לימוד בסמוך לבית העלמין שבו טמונים הרב והרבנית.

צילום: דוברות יב"ע

 

*כל ישראל חברים*

 

סיוע ללא בירוקרטיה

גלי תרומה עצומים נרשמים בתקופה הזו בקרב קהילות יהודיות בעולם ובישראל, ומי שמטפלת מאז יומה הראשון של המלחמה בשחרור התרומות מהמכס במינימום בירוקרטיה היא חברת הכנסת מיכל וולדיגר. בהנחייתה הוקם חמ"ל מיוחד, ובו מתקבלות הבקשות למטענים המגיעים לארץ לצורך שחרור מהיר ככל הניתן. עד כה הגיעו עשרות אלפי משלוחים לטובת הלחימה ולטובת העורף.

 

תשע שעות מתוקות

תלמידות אולפנת צביה בני־ברק וצביה הרצליה ארזו חבילות מתוקות לחיילים במשך 9 שעות ברציפות. "קשה לתאר את הסיפוק כשאורזים כל כך הרבה ארגזים. אנחנו שמחים שבעזרת ה' נוכל להרים את המורל לחיילים בחזית לקראת חנוכה", סיפרו התלמידות.

 

מרימות את המורל

עם חידוש הלחימה, בנות השירות הלאומי של "האגודה להתנדבות" הפועלות בקריית־מלאכי יצאו לצבוע מיגונית בעיר.

צילום: האגודה להתנדבות

 

אקדמיה בחקלאות

חברות וחברי הסגל האקדמי ועובדי המנהל באקדמית חמדת, מכללה לחינוך בשדות נגב, יצאו ליום התנדבות בסיוע לחקלאים בשטחי המועצה האזורית. קבוצה אחת ערכה קטיף עגבניות שרי ופלפלים במשק דידי שבמושב שרשרת, וקבוצה שנייה הפעילה בית אריזה במשק טרבלסי שבמושב תקומה.

 

אשכולות של תודה

לציון יום המתנדב הבינלאומי, בארגון אשכולות מוקירים את 100 בנות השירות שהתנדבו במשך שבועות ארוכים למען המשפחות מעוטף עזה, מהדרום ומצפון הארץ שפונו מביתן. ראשית מרדכי, בת שירות במדרשת הדרום, סיפרה על השהות עם משפחות שחולצו מהתופת: "כשיצאנו בפעם הראשונה לטייל הילדים בבית־גוברין, זה היה עבורם ממש חזרה לחיים".

 

זוכרים את הנפגעים

מדרשת מל"י – המרכז לזהות יהודית בעפולה ציינה את יום ההוקרה לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה באירוע שהתקיים בחטיבת הביניים "אורט ארז". התוכנית כללה הרצאה של נפגע הטרור שלומי אוחנה, נהג בחברת אגד שהותקף בידי מחבלים במהלך נסיעה לחברון ונפצע באורח אנוש, ורק בזכות טיפול שקיבל במקום ניצלו חייו. בתום האירוע רכזת בית הספר מסרה לשלומי מכתב הוקרה והערכה מהתלמידים.

 

מפנקים את המשפחות

ביום הפוגה מפנק של מועצת בנימין למשפחות משרתי המילואים, שנערך בפארק השעשועים מג'יק קאס, השתתפו אלפי ילדים ואימהות. ראש המועצה ישראל גנץ: "מחזקים את הלוחמים ואת הגב שלהם".

 

לילה סגול

מדי שנה ב־3 בדצמבר מתקיים לילה סגול לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות שייסד האו"ם לפני חמש שנים. במסגרתו מוארים מאות בניינים ומבנים ברחבי הארץ בסגול, שהוא הצבע המזוהה עם קהילת האנשים עם מוגבלויות בעולם. המטרה היא להעלות למודעות הציבור את זכותם של אנשים עם מוגבלויות לחיים של כבוד, של שוויון ושל שילוב בחברה, בקהילה ובעבודה.

 

 

 

 

 

*אור בחוץ*

 

מאירים את יריחו

במוצ"ש אור לכ"ז כסלו (9 בדצמבר), בשעה 20:30, יתקיימו במרכז המבקרים של בית־חגלה על פני יריחו הדלקת נר שלישי, הקרנת סרט, ושיח רב־משתתפים בהנחיית הרב יוסי פלאי וארנה קובוס. לפרטים, שלחו ווטסאפ או סמס לארנה במספר 052-8699300, או יוני במספר 052-3527313.

 

 

 

מיוחד!

מתכוננים למקדש

לפני כארבע שנים הוקם סטודיו ששמו "קטונתי", לשם היערכויות לבית המקדש השלישי. מאז, יצרו במקום דגם ענק של בית המקדש השלישי, לצד דגם מאבן שיש טבעית וגם דגם לימודי קטן, שעובר בין תלמודי תורה, ישיבות ואולפנות. כעת עסוקים בסטודיו במשימה חדשה: בניית דלתות ענקיות לכניסה להיכל, במידות שנלקחו מהמשנה במסכת מידות.

 

 

*פרויקט הפרוכת*

במשך כמה חודשים ערכו אומנים ואומניות סיעור מוחות עם תלמידי חכמים, ויחד הסיקו מהמקורות ומהמפרשים מידע שהפך לעיצוב גרפי של פרוכת ענקית: 2.88 מטר על 3.36 מטר. להכנתה נבנה נול אריגה ענקי בחצר אולפנת נועם הרואה, וגויסה אורנה הכשברגר, כנראה האישה היחידה שיודעת את סוד מעשה החושב, להדרכת תלמידות האולפנה במלאכה. להצטרפות ולתרומה פנו לבניהו דיין צדק: 0545885363.

צילום: נוריאל צדוק

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

החידון של פיני | וישב

לתגובות: pinizeta@gmail.com

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

 

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

 

ראשון: 1. ייתן עוד. 2. סוג של מסירות. 3. מקדשים אותו פעם בחודש.

שני: 1. סוג של גבינה צהובה. 2. יש לו בנק מיוחד. 3. יש בקריה בתל־אביב.

שלישי: 1. ממשפחת אברהם ומריח טוב. 2. פריט לבוש לקישוט על החולצה (ש"כ). 3. מת לו קרוב.

רביעי: 1. נחל בגליל המערבי. 2. ביריחו יש הרבה כאלו. 3. יש כאלו כחולות, ירוקות וחומות. 4. שמים אותה בסוף מסמך.

חמישי: 1. סידור עדות המזרח. 2. סוג של שיטה.

שישי: 1. שמר לעתיד. 2. כלא. 3. תחילת תפילת שחרית בימים נוראים.

שביעי: 1. שופך מים על השדה. 2. קשור. 3. מצויים בגיטרה. 3. זורקים לתוכו כדור.

 

תשובות:

ראשון: 1. יוסף. פס' ב'. 2. פסים. פס' ג'. 3. ירח. פס' ט.

שני: 1. עמק. פס' י"ד. 2. דם. פס' כ"ב. 3. בור. פס' כ"ב.

שלישי: 1. לוט. פס' כ"ה. 2. אני בא. פס' ל'. 3. אבל. פס' ל"ד.

רביעי: 1. כזיב. פס' ה'. 2. תמר. פס' ו'. 3. עיניים. פס' י"ד. 4. חותמת. פס' כ"ה.

חמישי: 1. איש מצליח. פס' ב'. 2. מצליח. פס' ג'.

שישי: 1. חשׂך. פס' ט. 2. בית הסוהר. פס' כ'. 3. המלך. פס' כ'.

שביעי: 1. משקה. פס' א'. 2. אסור. פס' ג'. 3. שריגים. פס' י'. 4. סל. פס' י"ז.

 

חידה לחנוכה: "הוא עומד ונמצא באוזניים, ובנו לוחם".

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן