כותרות חמות :

"זו לא מלחמה לשחרור החטופים, זו מלחמה להצלת עם ישראל, לקביעת חוקי משחק חדשים מול האויב ולהרמת קרן ישראל"
"זו לא מלחמה לשחרור החטופים, זו מלחמה להצלת עם ישראל, לקביעת חוקי משחק חדשים מול האויב ולהרמת קרן ישראל"

"זו לא מלחמה לשחרור החטופים, זו מלחמה להצלת עם ישראל, לקביעת חוקי משחק חדשים מול האויב ולהרמת קרן ישראל"

כשבוע אחרי פרוץ המלחמה הגיע אוהד לפידות עם משפחות החטופים לשיחה עם ראש הממשלה והתחנן לפניו לשים בצד את הכאב הפרטי שלו ולהתמקד בגורלו של העם היהודי. כמה ימים לאחר מכן נודע לו שבתו תפארת נרצחה. מאז הוא מרגיש שתפקידו כעת הוא להשמיע את הקול הזה בשיח – עד הניצחון

 

אוהד לפידות משוחח איתי מהמילואים בפיקוד העורף. "הדבר הכי טבעי לי היה להצטרף לחברים שלי, לחזור לשגרה וגם להיות חלק ממכונת המלחמה, חלק מעם ישראל. זה נותן לי תחושה מאוד חזקה של זהות ושל שותפות במשימה", הוא אומר. לפידות, אב לשבעה מחריש, שכל את בתו תפארת, שנרצחה ב-7 באוקטובר במסיבה ברעים.

תפארת לפידות הוגדרה נעדרת עשרה ימים, היות שהשב"כ איכן את הטלפון שלה בעזה. ביום שני שאחרי הטבח שלח אביה הודעת ואטסאפ לשני חברי הקבינט, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר המשפטים יריב לוין, וכתב בה כך: "אני מפציר בך לא לשעות לשום רעש רקע של הורים מודאגים אלא לעשות את המעשה הנכון לעם ישראל בכללותו. אני כותב זאת בעין בוכייה, אולם בלית ברירה, זה לא לזמן לכאב של הפרט אלא לניצחון של כלל ישראל. הרגע ההיסטורי גדול מדי. היו שליחים נאמנים לרוח הגדולה של עם ישראל, הכו באויב מכה ניצחת".

"קרן ישראל נפלה! צריך להגיד את הדברים. חטפנו מכה שעלולה להיות בעלת השלכות הרסניות ולגרום שלא נוכל לשרוד בלב הג'ונגל הערבי אם לא נכה באויב מכה ניצחת"

הסתכלת על המציאות בעיניים מפוכחות והבנת שאם צריך לוותר על האחת שלך בשביל הכלל, אתה מוכן לעשות זאת?

"הבנתי שעכשיו נכתב פרק חדש בתולדות עם ישראל", הוא אומר. "אם נשים בצד את השואה, ספק אם היה יום נורא כזה בתולדות עם ישראל. עכשיו נכתב פרק בתולדות עם ישראל ובתולדות המדינה היהודית".

בשמחת תורה התקשרה תפארת בתשע וחצי בבוקר ושאלה את הוריה היכן כדאי לה להסתתר. "זה מזכיר לי את סיפורי השואה של משפחתי, שהסתתרה בבונקרים בהונגריה ולא ידעה את נפשה. בבת אחד חזרנו שבעים שנה אחורה, ולכן אני מבין את ההקשר ההיסטורי הענקי הזה ויודע שהאירוע הזה גדול ממני ומתפארת, מעומק הקשר המיוחד שהיה לנו ומהכאב העצום של הפרדה", קולו נשנק.

 

נחישות וקרירות

בפגישה של משפחות החטופים עם נתניהו, לפני שנודע שתפארת נרצחה, אמר זאת אוהד לראש הממשלה. "כל זמן שהיא נעדרה הייתי חלק ממשפחות החטופים. בפגישה אמרתי לנתניהו שכאדם בעל תודעה היסטורית הוא יודע שאנחנו ברגע היסטורי, וציטטתי באוזניו מאמר של ז'בוטינסקי שנכתב אחרי רצח ארלוזורוב, ובו התמקד ז'בוטינסקי בצורך לנהוג בנחישות ובקרירות.

"הזעקה של ההורים צריכה להיות מופנית לעולם כדי שילחץ על קטר ועל חמאס לשחרר את החטופים. אנחנו ברגע היסטורי, ואסור לנו להיכנס להיסטריה. חייבים להמליך את השכל על הרגש ולעשות את מה שנכון לעם ישראל בכללותו, וזה לשחרר את החטופים בפעולות מלחמתיות, אבל לא להפוך את שחרורם למטרת המלחמה.

"זו לא מלחמה לשחרור החטופים, זו מלחמה להצלת עם ישראל, לקביעת חוקי משחק חדשים מול האויב ולהרמת קרן ישראל. קרן ישראל נפלה! צריך להגיד את הדברים. חטפנו מכה שעלולה להיות בעלת השלכות הרסניות ולגרום שלא נוכל לשרוד בלב הג'ונגל הערבי אם לא נכה באויב מכה ניצחת".

"הילדים שנרצחו עכשיו הם קורבנות של עסקת שליט. בעסקת שליט לא היה לנו הניסיון המצטבר והגרוע, אבל עכשיו אנחנו אחרי הניסיון של שחרור שליט, ולחשוב שתהיה תוצאה אחרת מהתוצאה של שחרור שליט, שאחת מהן היא הזוועות של אוקטובר, זו איוולת שתעלה לנו בדמים מרובים"

כלומר, אתה מתנגד לשחרור אסירים תמורת החטופים?

"השאלה אם יש מקום לשחרר אסירים אבל לא רוצחים עם דם על הידיים או אחד תמורת אחד היא שאלה בפני עצמה, אבל אני חושב שלא צריכים בשום מקרה לשחרר רוצחים וטרוריסטים. שחרור רוצחים נותן הישג מורלי ממשי לחמאס ומסכן את הילדים שלנו.

"הילדים שנרצחו עכשיו הם קורבנות של עסקת שליט. בעסקת שליט לא היה לנו הניסיון המצטבר והגרוע, אבל עכשיו אנחנו אחרי הניסיון של שחרור שליט, ולחשוב שתהיה תוצאה אחרת מהתוצאה של שחרור שליט, שאחת מהן היא הזוועות של אוקטובר, זו איוולת שתעלה לנו בדמים מרובים. אנחנו נשלם עליה בדמים של היקרים שלנו חלילה, ולא נוכל להגיד שלא ידענו.

"כשראיתי את גלעד שליט חוזר הביתה לא ידעתי שתפארת תהיה החשבון של הסיכון הזה. גם עכשיו יכול להיות שמישהו קורא את זה ולא יודע שהוא יהיה המחיר חלילה של פעולת שחרור חטופים עתידית, אבל החשבון יגיע, וזה חשבון דמים קשה מנשוא. ההתמודדות הזו קורעת לב, ואנחנו בסייעתא דשמיא גדולה מנסים לאסוף את עצמנו ולהתמודד עם השבר הנורא, שבר בת עמי כפשוטו".

 

שמחה וחיות

עם ישראל יכול לדעתך להכיל אמירה כזו?

"מאוד תלוי ברוח שלנו", עונה אוהד ומספר שקיבל המון תגובות תומכות לאחר שהתראיין בתוכנית 'הפטריוטים' בערוץ 14: "אנשים כתבו לי שמה שאמרתי מבטא את מה שהם הרגישו ולא יכלו להגיד. כנראה ההשגחה ייעדה לי את התפקיד להגיד את הדברים. יש קול כזה בעם ישראל שמפחד להישמע, ואני אומר את זה בלב כואב ורוגש", הוא מודה, "אבל בסוף אני אומר את מה שהשכל וההיגיון מחייבים, את מה שההלכה היהודית לדורותיה מכתיבה לנו".

הוא סבור שהקריאות לראש הממשלה להתייחס לחטופים כאילו הם בני משפחתו היא שגיאה: "זה לא נכון! הרי אילו זו הייתה הבת שלו, הוא היה מנוע מלקבל החלטה. הוא צריך לעשות את מה שטוב לעם ישראל בכללותו, ואת האמת הזאת צריך להגיד בפה מלא".

בפטריוטים אמרת שלא תיתנו לחמאס לנצח ושתחיו בשמחה.

"נכון. בעיניי זה פשוט. אנשים אומרים לי: טוב, יש לך ילדים, אין לך ברירה אלא לבחור בחיים. זה לא נכון, כי כשאתה עומד מול דבר כזה יש לך ברירה: לשקוע בכאב ובייאוש או לבחור לנסוע ברכב שיש בו פנצ'ר ולהגיד שכרגע זה מה שיש ועם זה אני מתקדם.

"החלטנו לבחור בחיים ובמשמעות ולהישיר מבט למציאות כפי שהיא, כי יש פה חיים שלמים שאנחנו יכולים להם ורוצים אותם. יש לנו ילדים שאנחנו צריכים להמשיך לגדל, ואנחנו בוחרים לעשות זאת בשמחה ובחיות מחודשת".

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן