כותרות חמות :

המדריך המורחב לעורף חזק
המדריך המורחב לעורף חזק

המדריך המורחב לעורף חזק

 

 

המדריך המורחב | העורף חזק: היוזמות בשטח שמציגות את ישראל היפה שתמיד אהבנו

 

כל ישראל חברים

 

מתנדבות מרימות תהלוכת ענק

מתנדבות האגודה להתנדבות בעיר אילת, בשיתוף גרעין 'אל עמי', הרימו תהלוכת ענק לחיזוק והזדהות, מפגן אהבה מרגש למדינה, לאזרחים ולכוחות הביטחון. בתהלוכה השתתפו מאות רכבים, ומאות מתושבי העיר צעדו עם דגלים ברחובות העיר, בהם מפוני העוטף אשר נאלצו לעזוב את בתיהם עקב המצב.

קרדיט צילום: רון בן נעים.

 

ישיבת הסדר בקורס מד"א

בישיבת ההסדר החרדית חדוותא נשר פתחו השבוע קורס מגישי עזרה ראשונה בשת"פ בין מד"א לעיריית נשר. ממלא מקום ראש עיריית נשר, מר ישי איבגי, הודה על הזכות שהייתה לעירייה בהקמת ישיבת ההסדר בתחילת השנה והוסיף שעם תחילת המלחמה ראו כמה גדול הצורך וכמה רבה תרומת התלמידים. את הקורס מעביר אברך חרדי, איש מד"א בנוף הגליל – רפי יוז'וק.

 

צביה בחקלאות

עשרות מוסדות ברשת החינוך 'נעם־צביה' נקראו לדגל והתנדבו אצל חקלאים ברחבי הארץ בהתאם לנוהלי משרד החינוך. התלמידים שהגיעו עם רצון התנדבות עז, אף הפתיעו את התאילנדים המעטים שנשארו ונדהמו לראות את האנרגיות ואת הרצון לעזור ללא תמורה. התלמידים והתלמידות חוו חוויה מיוחדת של עזרה הדדית וחיבור לארץ בתרומתם הצנועה והתברכו מהחקלאים על הסיוע שלהם. אשרינו שזה הדור!

 

חוגגים יום הולדת לחייל החטוף

תמיר נמרודי, אחד החיילים החטופים בידי חמאס בעזה, ציין השבוע יום הולדת. אביו ביקש להפריח בלונים צהובים כדי לציין את היום.

תלמידי שכבת י"ב בבית החינוך אמית המר רחובות התגייסו למשימה והפריחו בלונים לכבוד יום הולדתו של תמיר ובתפילה לשחרורו המהיר בבריאות איתנה עם שאר החטופים. עידן מועלם, תלמיד כיתה יב3, סיפר: "ההפרחה עוררה בי תחושת תקווה לעתיד, שבעזרת השם נצא מהמלחמה הזאת חזקים ומאוחדים יותר. היא גם נתנה לי הזדמנות להראות את האמונה שלי בהחזרת החטופים. גם ניתנה לי הזדמנות לכבד את החטוף תמיר נמרודי ולכתוב לו משהו אישי ליום הולדתו".

 

על נגררת הכביסה שמעתם?

מצוידת במכונות כביסה, ייבוש ועמדות הטענה, הגיעה השבוע נגררת הכביסה של חמ"ל כפר חב"ד – עזר לחייל – לבסיס שדה תימן של חטיבת גבעתי, לשמח את החיילים הנכנסים ויוצאים מעזה עם בשרים על האש ומוזיקה יהודית. הנגררת נודדת בין הבסיסים ברחבי הארץ עם מתנדבים מחמ"ל כפר חב"ד – עזר לחייל, שמכבסים ומייבשים את הבגדים והמדים של הלוחמים. עד כה המכבסה הניידת הגיעה ליותר מ־50 בסיסי צה"ל ושטחי כינוס מצפון ועד עוטף עזה. חמ"ל כפר חב"ד מספק גם ציוד הגנה, מזרנים ומעילים לעשרות בסיסים בהירתמות של החברות הגדולות במשק.

 

רק בגלל הרוח

עזרא רוחנית

חניכי ומדריכי סניף תנועת עזרא ביד בנימין החליטו לצאת במיזם מיוחד בימי המלחמה לזכרם ולעילוי נשמתם של החללים. כל קבוצה בסניף בחרה דמות של חלל מהמלחמה, קיימה לימוד על אודותיו, ומתוך זה יצאה להתנדבות שקשורה אליו. הקבוצות בחרו לקיים את ההתנדבויות לזכרם של החללים דוד מאיר, עודד אברג'יל, משה לייטר, מתן אברג'ל, פדיה מרק, דביר לישה, אלחנן קלמנזון וישי פיטוסי.

כך בין היתר הם קיימו התנדבויות עם בעלי מוגבלויות וחקלאים; הם דאגו לבניית ספסלים בשכונות, הכנת עוגיות ומארזי סוכריות לחלוקה, מדבקות סופגניות והנפת דגלים בצמתים, קריאת תהילים, חלוקת פתקי עידוד, דוכני פעילות לילדים של נשות מגויסים ופינת קפה ועוגה לאימהות ועוד.

צילום: תנועת עזרא.

 

תומכים מרחוק

עמותת CareGivers ישראל, התומכת בכמיליון וחצי בני משפחה מטפלים בישראל, מעניקה בימים מורכבים אלו ייעוץ, הכוונה ואוזן קשבת לבני משפחה המטפלים בחולים, בהורים מזדקנים ובאנשים עם מוגבלויות. לרשות בני המשפחה עומד מרכז הייעוץ הטלפוני של העמותה, המונה 40 יועצים ויועצות. העמותה עורכת מפגשי זום לבני משפחה מטפלים ולעובדים זרים גם בשפות אנגלית ורוסית. העמותה הקימה קבוצת תמיכה ייעודי להתמודדויות הייחודיות בימים אלו. ואטסאפ שמספרו 0559993311 עומד לרשות הפונים לשאלות דחופות קצרות, או באמצעות האתר www.caregivers.org.il.

 

צוות לעניין

'צוות', ארגון גמלאי צה"ל, נרתם מתחילת הלחימה לסיוע רב־תחומי ובין השאר לתמיכה צמודה בנציגי צה"ל המנהלים את המלונות ששוהים בהם מפונים מדרום ומצפון. הסיוע כולל התנדבות לשירות מילואים וגיוס מתנדבים לכל צורך שהוצג בצה"ל, איסוף וחלוקת ציוד אישי לחיילים ומפונים, תמיכה בחקלאים בכל רחבי הארץ ועוד.

 

הרב קוק לחיילים

כסגולה לשמירה על החיילים בקרב חילקה קהילת 'ראש יהודי' בתל אביב אלפי עותקים של הספר 'ריש מילין' שחיבר הרב קוק זצ"ל, המוכר כסגולה בהגנה בעת מלחמה. הספר, המופיע במהדורת כיס, כולל גם ביאור מאת הרב עודד דוד.

 

 

חוזרים קצת לשגרה

'צמאה' במתכונת אחרת

בהפקת אירועי 'צמאה' הבינו כבר משלבים מוקדמים של מלחמת 'חרבות ברזל' שהאירועים יהיו שונים בתכלית השנה בגלל הנסיבות המורכבות והכואבות. בהפקה עמלו על פיצוח אופי האירוע והוחלט שהדבר המתאים ביותר יהיה לקיים אירוע בסגנון התוועדות של אחדות ותפילה משותפת דרך הניגונים הקדושים המסוגלים לבקוע רקיעים, בהשתתפות אברהם פריד ויונתן רזאל. באירוע הגברים יישא הרב יהושע שפירא דברי חיזוק ועידוד, ובאירוע הנשים יתקיים שיח אמוני־נשי של ברכה שילת וחנה כהן־אלורו.

י"ט בכסלו הוא תאריך סגולי שחסידים מציינים בו את שחרורו של רבי שנאור זלמן מלאדי, בעל התניא, ממאסרו בכלא הרוסי. ביום זה נתכנס יחד כולנו, בניגון, תפילה וחיזוק הדדי. אירוע לנשים יתקיים בט"ז בכסלו, יום רביעי, 29.11, ואירוע לגברים יתקיים בי"ז בכסלו, יום חמישי, 30.11.

האירועים יתקיימו בבנייני האומה בירושלים במימון האגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים, ביוזמת ראש העיר מר משה ליאון.

במהלך כל יום יעלו חמישה אירועים זהים החל משעות הבוקר, ובמתחם יתקיים גם יריד ספרי החסידות המסורתי.

 

ביקור מים

חברת המים הלאומית 'מקורות' מזמינה אתכם לביקור וירטואלי לכל המשפחה – סיורי זום במרכזי המבקרים של החברה, שם תוכלו ללמוד כיצד ישראל הפכה למעצמת מים ולהבין כיצד יש לנו מים זמינים ואיכותיים 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה.

הביקורים המקוונים ייערכו חינם אין כסף בימים א-ה, אורך הסיור הוא כ־45 דקות. לתיאום הסיור פנו אלינו במייל: mekorotvisit@mekorot.co.il, או בטלפון 073-3525663.

 

רק בגלל הרוח

סליחה, איך משיגים שלט ענק?

ניתן להשיג במצפה הושעיה שלטים של "עם ישראל חי" בגודל של 1 X 2 מטר, בעלות סמלית של 14 ש"ח לשלט, לכיסוי ההוצאות.

נא להעביר בביט או פייבוקס למוטי – 0503231065. לכמויות גדולות (100 שלטים ומעלה), פנו בבקשה לדפוס בולטים – שמעון, 0546587333.

 

 

מתנה לחיילי צה"ל ומשפחותיהם

הספר שבתמונה הוא רב־מכר (25 אלף עותקים) שתועלתו לשיפור איכות ושמחת החיים אינה ניתנת לשיעור. חיילים ובני משפחותיהם מוזמנים לקבלו בחינם בטלפון: 054-420-2914.

 

כל ישראל ערבים זה לזה

יותר מעשרים עובדי המכללה בירושלים התנדבו השבוע ותרמו למאמץ המלחמתי לחיזוק החיילים בחזית ולעידוד העורף. מחלקות ההנהלה ועובדי המנהלה השתתפו ביוזמת ההתנדבות דרך ארגון 'פתחון לב' וארזו מזון לחיילים ולמפוני הדרום.

 

יוצרות מתוך הכאב

סטודנטיות החוג לספרות במכללת הרצוג, המשלבות לימודי תאטרון באספקלריא, בהובלת רחל מיימון־שוורץ, החליטו שהן לא נשארות לבד עם התחושות וקבעו להיפגש למפגשים קבועים של עיבוד ויצירה מתוך הכאב, החרדות והבדידות בעת הזאת, מבלי לחכות לפתיחת השנה הרשמית. הבנות נפגשות לפחות אחת לשבוע למפגש שכולל יצירה אישית בעזרת כלים שרכשו במהלך לימודיהן. הן כותבות, מדברות, רוקדות ומציגות קטעי אימפרוביזציה, פלייבק ועוד, וכך מפיגות את המתח הנפשי שפוקד את כולנו בימים אלו. מיטב מרצי ומרצות התוכנית פוגשים אותן בקמפוס בהיכל שלמה בהתנדבות כדי לחדד את הכלים, למלא את המשאבים ולייצר מפגש חי של כתיבה, עיבוד, במה וקהל.

 

חמ"ל טהרת המשפחה

מכון פוע"ה, המשמש מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל כחמ"ל הלכתי בכל הנוגע לטהרת המשפחה, קיבל בשבועות האחרונים אינספור פניות ושאלות. לרבני ויועצי המכון הגיעו שאלות מורכבות ייחודיות לעת הזאת, והם התגייסו לתת פתרונות מתאימים לטובת הציבור ולנסות להקל בכל מה שניתן, להאריך את ימי הטהרה של נשים ולסייע להן במציאת פתרונות יצירתיים.

בתוך כך החלו במכון לקיים ערבי עיון במלונות ששוהים בהם מפונים מקו האש בצפון ובדרום. אחד כזה התקיים השבוע במלון רמדה בירושלים, ובו הרצו הרב מנחם בורשטיין, ראש מכון פוע"ה, ששוחח על הגבורה והשמחה שבטהרה ונתן מדריך רפואי הלכתי מעשי לימי המלחמה; הרב ליאור שגב – רב יועץ ופוסק במכון – במענה רפואי הלכתי לשאלה 'איך עושים את זה?' וכן שיח לנשים בלבד על אתגרים נשיים בזמן מלחמה בהנחייתה של גב' אופירה הכהן קרנר – מטפלת זוגית ויועצת בקדושה במכון פוע"ה.

מיוחד!

 

אור קורן

תגובות מרגשות זורמות בימים אלו להוצאת קורן בעקבות מבצע 'מתגייסים לצבא הרוח'. מרגע שפרצה המלחמה והתברר ההיקף של הגיוס לצבא, הבינה הוצאת קורן שהמשימה המוטלת עליה היא לתרום להעצמת החוסן והאמונה בקרב חיילי צה"ל.

חברי ההוצאה המגויסים זיהו בשטח את הצורך בספרי קודש ותפילה, ומאות תורמים נרתמו למשימה. וכך, מפרוץ המלחמה, חילקה הוצאת קורן עשרות אלפי סידורים, חומשים וספרי קודש לחיילים המשרתים בחזית. המבצע נכנס כעת לשלב ב', שבו הוצאת קורן תפיק ותחלק לחיילי צה"ל גרסה מיוחדת של ספר תהילים, שייקרא 'עם הנצח'. במקביל תחלק ההוצאה גמרות וספרי קודש גם לקהילות המפונים. מספר העותקים שיחולקו תלוי בהיקף ההשתתפות וההירתמות של עם ישראל. סרקו את הברקוד ותמכו גם אתם במבצע 'מתגייסים לצבא הרוח' של הוצאת קורן.

 

 

החידון של פיני | ויצא

 

לתגובות: pinizeta@gmail.com.

 

 

חפשו את התשובות להגדרות בפרשה.

אם לא מצאתם – יש לנו פה גם תשובות להנאתכם.

 

ראשון: 1. שמו של סוס פרעה. (#בדיחת פיני). 2. מושג במוזיקה. 3. מקום צבאי.

 

שני: 1. יושבים בחוסר מעש. 2. לפי גילה אלמגור יש לה קיץ. 3. עמותה המסייעת לקשיי שמיעה.

 

שלישי: 1. שתי אותיות אנגלית סמוכות. 2. איבר בפנים. 3. חברת אוטובוס שופטת.

 

רביעי: 1. צמד זמרים מהעבר. 2. צ'יבוטרו שומר בכניסה לשפע הזה. 3. בצואת צאנך.

 

חמישי: 1. נלקח ללא רשות. 2. שיר של נעמי שמר. 3. סוג של אגוז. 4. צאן עם פרוטקציה.

 

שישי: 1. לפי ביאליק ליוסי יש כזה. 2. עלית באש. 3. נמצאים מעל המכנה.

 

שביעי: 1. עיר שבה פעל שמואל הנביא. 2. בחשש רב. 3. משחק כדור.

 

תשובות:

ראשון: 1. כי בא. פסוק י"א. (כי בא סוס פרעה…) 2. סולם. פסוק י"ב. 3. מוצב. פסוק י"ב.

 

שני: 1. רובצים. פסוק ב'. 2. אביה. פסוק י"ב. 3. שמע. פסוק י"ג.

 

שלישי: 1. תיתי. פסוק י"ט. 2. אף. פסוק ב'. 3. דן. פסוק ו'.

 

רביעי: 1. דודאים. פסוק י"ד. 2. יששכר. פסוק י"ח. 3. בגללך. פסוק כ"ז.

 

חמישי: 1. גנוב. פסוק ל"ג. 2. לו יהי. פסוק ל"ד. 3. ערמון. פסוק ל"ז. 4. צאן המקושרות. פסוק מ"א.

 

שישי: 1. כינור. פסוק כ"ז. 2. דלקת. פסוק ל"ו. 3. מונים. פסוק מ"א.

 

שביעי: 1. מצפָּה. פסוק מ"ט. 2. בפחד. פסוק נ"ג. 3. מחניים. פסוק ב'.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן