כותרות חמות :

המדריך וירא
המדריך וירא

המדריך וירא

העורף חזק: היוזמות בשטח שמציגות את ישראל היפה שתמיד אהבנו

 

שימו אוזן לעידוד

 

חוזר לחדשות

עקב המצב והחשיפה המוגברת לחדשות כואבות לצד הסתה פרועה ופייק ניוז, שיר חדש מציג זווית אחרת על "מה שקורה עכשיו". מילים, לחן ועיבוד: נדב גדליה. חפשו "הייתי חוזר לשמוע חדשות" בסאונדקלוד, ספוטיפיי, יוטיוב, אפל ובכל הרשתות בהן אפשר לשמוע היום מנגינות חדשות.

 

***רק בגלל הרוח***

 

מבצע ציצית

לאור הפסיקה של הרב אשר וייס, שלפיה נשים רשאיות לקשור ציצית בשל הצורך לספק שלוש מאות אלף ציציות לצבא, נרתמו תלמידות אולפנת צביה לוד למאמצי הקשירה. זאת, לאחר שלמדו על אופן הקשירה והעמיקו במצוות הציצית.

 

פותחים בוקר

"אנשי בוקר" מתגייסים למערכה ומחלקים 10 אלפים חוברות של ברכות השחר עם פירוש קצר, שעוזרות להתחיל את הבוקר בתפילה אישית ובתפילה כללית על עם ישראל, על החזרת השבויים ורפואת הפצועים ועל הצלחת לוחמי צה"ל עד לניצחון. מוזמנים להצטרף להפצה באזור מגוריכם. לפרטים בקרו באתר "אנשי בוקר" או שלחו ווטסאפ עם המילה "שחר" למספר 0549505980.

 

לומדים ומתגברים

ביום שישי בשעה 15:00 ציפו רבים להאזין לנאומו של ראש ארגון חיזבאללה. כנגד זה, בחרו ברשת ישיבות בני עקיבא להשמיע באותה עת בדיוק שיעור תורה מקוון מאת יו"ר הרשת הרב יהושע ויצמן. השיעור של הרב עסק בחיים עצמם על פי פרשת השבוע, והשתתפו בו למעלה מ־1,000 איש.

 

ישיבה לוחמת

מתחילת המלחמה גויסו למערכה תלמידים ובוגרים רבים מישיבת ההסדר "הכותל". לאחר שהחליטו בבית המדרש להקדים את פתיחת זמן חורף, קיבלו על עצמם התלמידים והרבנים תוספת לימוד להצלחת החיילים וחבריהם מהישיבה יחד עם כל עם ישראל. כמו כן רבני הישיבה, שחלקם מגויסים כרבנים צבאיים, מבקרים את תלמידיהם בשטחי הכינוס ובבסיסים הפרוסים ברחבי הארץ.

 

מתגייסים להסברה

מיזם חדש מנסה להתמודד עם פרסומי הפייק ניוז שמופצים נגד ישראל, על ידי הכשרת מומחי הסברה רבים. המיזם פועל באמצעות תוסף חינמי המנסח באופן אוטומטי עבור כל משתמש ברשתות החברתיות תשובות מובנות שמציגות את האמת, ומה שנותר הוא ללחוץ על התשובה המובנית. בעיקר בימים אלו, צריך אתכם יותר מתמיד. להצטרפות: www.saveeai.com.

 

 

***כל ישראל חברים***

 

מאוחדים בתרומות

150 אלף איש כבר תרמו לפלטפורמת הגיוס הגדולה ביותר לטובת סיוע מיידי למאמץ במלחמה – "מאוחדים לניצחון". הסכום שנאסף עד כה עומד על 112,000,000 ש"ח, והוא יחולק ליותר מ־200 ארגונים ועמותות שונות שמפעילים מיזמים ללוחמים בחזית, לתושבי העוטף, לפצועים, למשפחות החטופים ולמטרות נוספות הקשורות למלחמה.

 

מבשלים ונרגעים

רויטל אדמוני היא מורה לחינוך תזונתי, שהחליטה להתגייס לטובת התלמידים בישראל. היא מזמינה את תלמידי כיתות א'־ו' בכל בתי הספר בארץ לשיעור חינמי מקוון בנושא בישול בריא. להזמנת שיעור: 0526989474.

 

אומנות ההרגעה

יוזמה ששמה החוט המקשר מחברת בתקופה קשה זו בין נשים שפונו מן העוטף, בתוך מרחב מוגן בירושלים המשמש כסטודיו לאומנות. זאת הזדמנות לרגיעה, הפוגה ואגירת כוחות. הפעילות האומנותית נעשית ללא תשלום ובהרשמה מראש, בימי שלישי בשעה 11:00, בגלריית המקלט, רחוב יהודה המכבי 7. לפרטים נוספים 0585001019.

 

חלות למפונים

לקראת שבת, תלמידות שכבת י"ב באולפנת אמי"ת להב"ה בקדומים ארגנו אפייה של למעלה מ־120 חלות למפונים מהדרום ומהצפון שנמצאים בבית מלון בתל־אביב. התלמידות הבוגרות הפעילו את שאר תלמידות האולפנה בהבאת המצרכים, הכנת הבצק, הפרשות החלה והאפייה ברחבי היישוב. למחרת נסעה משלחת של התלמידות לתל־אביב לחלק את החלות למפונים.

 

נפרדים באהבה

במשך חודש שלם התארחו תושבי היישוב שלומית בבית ספר שדה בקיבוץ כפר־עציון, מאז שבת שמחת תורה. גופים מקומיים יחד עם תושבי המועצה העמידו לתושבי שלומית אוכל חם מדי יום, ביגוד, הפעלות לילדים ומעטפת סוציאלית. כעת, עם המעבר של שלומית לפתרון דיור אחר, התקיים ערב פרדה, ובו הודו תושבי שלומית על כל מה שקיבלו מתושבי גוש עציון.

 

 

יש להן כוח

רננה ווינט, במתנדבת במסגרת שירות לאומי־אזרחי במרכז חוסן בשדרות, החליטה יחד עם צוות המרכז לעזור לתושבים שחוו אובדן ונתקלו במראות קשים, לנצח "בקרב על הנפש". היא ובנות שירות אחרות עוברות בין כל בתי המלונות שאנשי שדרות שוהים שם, מדברות איתם, דואגות שיהיה להם טוב ושמי שצריך טיפול – יקבל אותו.

 

זוגיות מהמילואים

לכל אלו שבן זוגם בקבע או במילואים, והם מוצאים את עצמם כבר כמה שבועות מנהלים זוגיות דרך הטלפון – שימו לב: ישנו משחק זוגי מיוחד שמטרתו להעמיק את השיחות, לחבר ביניכם, להוסיף כיף, חיבור ואהבה, וכל זה תוך כדי שיחה בטלפון. המשחק כולל 33 שאלות ומשימות מחברות ומתאימות לתקופה, והכול במתנה! לקבלת המשחק, סרקו: https://katzr.net/194edd.

 

עושים קיסריה

עם תחילת המלחמה הקימה החברה לפיתוח קיסריה מרכז לוגיסטי בפארק העסקים החכם קיסריה, ובו היא אוספת וממיינת תרומות למען חיילי צה"ל והמשפחות המפונות. עשרות חברות ועובדי פארק העסקים מסייעים בהפעלת המרלו"ג ובשינוע התרומות ליעדן. בחפ"ק מבקשים מכל מי שזקוק לציוד או למוצרים כלשהם לפנות למרלו"ג ללא היסוס. כמו כן, המעוניינים לתרום מוצרים או להשתלב במערך ההובלות מוזמנים ליצור קשר עם רויטל גורדון במספר 054-2200676.

 

חיזוק לרבנים

הרב מנחם בורשטיין, ראש מכון פוע"ה, הגיע לחזק את צוות הרבנות הצבאית הראשית במחנה שורה. במקום ישנו שטח גדול לזיהוי ואיתור חללים, וכן אנשי מקצוע הפועלים לפענוח ממצאים המגיעים כל העת מהזירות השונות.

 

מחנכים את היבול

סגל המרצים והעובדים במכללה לחינוך הרצוג יצאו לסייע לחקלאות הישראלית, הסובלת בימים אלה ממחסור בכוח אדם. העובדים התחלקו לשתי קבוצות – האחת עיבדה מטע שסק וקטפה פירות במושב גמזו, והשנייה יצאה לקטיף עלים ירוקים במושב איתן.

 

אשכולות של חסד

ארגון אשכולות מחבק את תושבי עוטף עזה, הדרום והצפון ופותח את שעריו לטובת המשפחות שפונו מבתיהן. מדרשת הגולן, מדרשת הדרום ומרכזי האירוח בשער הגיא וצפת מארחים באהבה למעלה מ־150 משפחות שפונו מקווי העימות. יחד איתם, בנות השירות של אשכולות עוטפות את המשפחות ומסייעות להן עם פעילויות לילדים, סדנאות ומופעים מרתקים.

צילום: אשכולות

 

 

מתנדבות באפרתה

במכללת אפרתה אומנם הלימודים עדיין לא החלו, אך במסגרת מיזם מיוחד ששמו "אפרתה בחזית ההתנדבות", הסטודנטיות פועלות בהתנדבות בבתי ספר ובמלונות שבהם משתכנים מפוני הדרום. חלק מההתנדבות נעשית בליווי ובהדרכת המדריכות הפדגוגיות, וכך שעות ההתנדבות הן גם שעות למידה של המורות לעתיד.

 

מגרמניה באהבה

תומאס ואסתר,64, תושבי גרמניה, צפו בתמונות הקשות של המלחמה ולא יכלו להישאר אדישים. הם עלו על אחת הטיסות האחרונות לישראל והגיעו להתנדב במרכז "עדי ירושלים", המשמש בית לעשות אנשים עם מוגבלויות, שאותו הכירו במסגרת טיול שעשו בארץ לפני כמה חודשים.

 

 

בדמעה אישית

 

משדרות לסמטאות הבירה

מאיר גבאי, ששימש כפקח בעיריית שדרות, שכל את בתו מור במתקפת הטרור בשמחת תורה. לאחר שפונה עם משפחתו לירושלים, ביקר במלון שבו התארחו ראש העיר משה ליאון. גבאי אמר לראש העיר כי הוא רוצה להשתמש בכישוריו כדי לסייע לתושבי הבירה, ומייד הנחה ליאון להכשיר את גבאי לעבוד כפקח בעיריית ירושלים. ימים ספורים לאחר מכן החל גבאי את עבודתו כפקח ירושלמי.

 

 

***

 

 

החידון של פיני | פרשת חיי שרה

לתגובות: pinizeta@gmail.com

 

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

 

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

 

 

 

ראשון: 1. משחק כדור. 2. פחד. 3. תעליבו.

שני: 1. תוצאה של כפל. 2. גר בארץ לעולם לא (ש"מ). 2. לא לכלכת.

שלישי: 1. נתתָּ ביקורת. 2. קילֶה. 3. חברת מוצרי טיפוח.

רביעי: 1. תשובה יהודית קלאסית. 2. תנור. 3. סוג של חביתה. 4. מסטיק של אישה.

 

חמישי: 1. סוג של נבֶל. 2. שאל (בגד).

שישי: 1. ראש ישיבת הר עציון (ש"מ). 2. לא רעב.

שביעי: 1. יישוב קהילתי בהרי יהודה. 2. פקודה בצה"ל: "לימין… ".

 

 

תשובות:

ראשון: 1. חיי שרה. פס' א'. 2. חת. פס' ג'. 3. פִגעו. פס' ח'.

שני: 1. מכפלה. פס' י"ז. 2. פן. פס' ז'. 3. ונקית. פס' ח'.

שלישי: 1. הֹכחת. פס' י"ד. 2. בקע. פס' כ"ב. 3. ללין. פס' כ"ג.

רביעי: 1. ברוך ה'. פס' כ"ז. 2. אח. פס' כ"ט. 3. עין. פס' ל'. 4. עלמה. פס' מ"ג.

חמישי: 1. עשור. פס' נ"ה. 2. צעיף. פס' ס"ה.

שישי: 1. מדן. פס' ב'. 2. שבע. פס' ח'.

שביעי: 1. קדר. פס' י"ג. 2. שוּר. פס' י"ח.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן