כותרות חמות :

על משמעותה וחשיבותה של צוואה
על משמעותה וחשיבותה של צוואה

על משמעותה וחשיבותה של צוואה

כולנו מכירים אותה בשמה, אך כמה מאתנו באמת שקדנו על משמעותה וחשיבותה? עריכת צוואה הוא נושא שלעתים אנו נמנעים מעט מלהתייחס אליו וכל שכן בגיל צעיר. זהו איננו נושא עליז במיוחד, אך הוא קריטי להפליא וכל שכן כאשר אנו נשואים ולנו ילדים, הרי שמוטב יהיה לבחון את הדברים מחדש.

קיומה של צוואה יכול להבטיח לנו כי רצונותינו יכובדו בעת לכתנו. קיומה של צוואה יכול להבטיח את בטיחותם של האנשים היקרים לנו, אלו הנחשבים לקרובים מכול. קיומה של צוואה יכול להבטיח כי לצד האמור בחוק, הרי שהרצון שלנו הוא זה שיכובד, ועליו להיות מנוסח בקפידה בצוואה העומדת בכל הנדרש.

להלן נסביר את חשיבותה של הצוואה והמשמעות הרבה שלה החל מן הרגע בו היא תקוים.

 

 

מניעת סכסוכים

אחת מן הסיבות העיקריות לעריכתה של צוואה היא כי האדם המצווה מעוניין שעם לכתו יהיו הנחיות מפורשות מה לעשות עם רכושו.

במקרים רבים כאשר אין בנמצא צוואה מסודרת, הרי שהדבר עלול להוביל למחלוקות המתגלעות בין בני המשפחה, וזאת על אף העובדה שישנם חוקים ברורים המבהירים מיהם הזכאים לירושה, גם ללא כל מסמך צוואה.

מתן הנחיות והכוונות לגבי אופן חלוקת הנכסים לאחר לכתו של המצווה, מהווה מעין מפה המנחה את כל בני המשפחה ושמונעת כל דיון באשר לצדקת יחס החלוקה.

הגנה על היקרים לנו

בעת לכתו של אדם, הרי שבן / בת הזוג וילדיהם יחלקו את הרכוש שווה בשווה, קרי חמישים אחוזים לבן / בת הזוג וחמישים אחוזים נוספים ליתר הילדים.

באמצעות יצירתה של צוואה ברורה ונהירה, יכול האדם להגן על בני ובנות הזוג בכך שהוא מורה שכל הרכוש יועבר אליהם עם לכתו.

צוואה הדדית אם כן, מומלץ על-ידי עורכי דין לדיני ירושה וצוואה וחשיבותה ניכרת בדוגמה זו.

הקלה על תהליך הירושה

קיומה של צוואה יכול לזרז את הליך הירושה וההליך המשפטי. צוואה שערוכה היטב, מנוסחת בקפידה וברורה לכול, יכולה לפשט את התהליך עבור מנהל העיזבון ועבור היורשים והיורשות.

בדיוק מן הסיבה הזו, רבים ממליצים לערוך את הצוואה יחד עם עורך דין המתמחה בדיני הירושה ואשר יבחן אם פרטיה משקפים את רצון המצווה באופן מוחלט, אינם מותירים כל 'שטח אפור' שנתון יהיה לפרשנות, ומתווים את הדרך אל עבר חלוקה נכונה של כלל הנכסים והרכוש.

כיצד הכי נכון לערוך צוואה?

ישנן מספר דרכים לערוך צוואה, האחת בכתב, השנייה עם עדים והשלישית אל מול רשות (קרי שופט). הדרך האידיאלית והמומלצת ביותר היא לערוך את הצוואה עם עדים, דבר אשר נעשה יחד עם עורך דין המתווה את הדרך.

עורך דין יכול לעלות על פגמים טכניים שעלולים להפוך את הליך הירושה למורכב יותר, ולשקף את רצון המצווה באופן מוחלט עם מסמך מפורט וברור.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן