כותרות חמות :

המדריך | העורף חזק: היוזמות בשטח שמציגות את ישראל היפה שתמיד אהבנו
המדריך | העורף חזק: היוזמות בשטח שמציגות את ישראל היפה שתמיד אהבנו

המדריך | העורף חזק: היוזמות בשטח שמציגות את ישראל היפה שתמיד אהבנו

 

 

עוזרים ונעזרים

מחפשים איך לעזור ולתרום? יש בהרבה מקומות אנשים שצריכים עזרה ובמגוון דברים: להקפיץ דברים לחיילים, לארח את תושבי הדרום, להכין ארוחות למפונים או לחיילים, לסייע לקשישים בהפגת בדידות, לעזור למשפחות של מגוייסים בצו 8, לבקר חולים ופצועים ועוד. כנסו לאפליקציית Willing ותראה כמה פשוט להיעזר ולעזור.

 

אפליקציית מגורים

ישנה אפליקציה המסייעת למפונים למצוא בקלות בתים מארחים. מאגר ההצעות באפלקיציה הפך להיות הגדול ביותר בארץ, והוא כולל מלונות וגופים גדולים אחרים. בפנים יש כבר אלפי מיטות שמחכות לאירוח. קישור להורדה: https://safe-zone.spiritt.app/

 

דואגים לחיילים

ארגון JShiled (בשיתוף עמותת סולמות) הוקם ביום השני למלחמה, במטרה לספק לחיילים ציוד חיוני ללחימה. עד היום סופקו אלפי פריטים טקטיים, לוגיסטיים ורפואיים לכל כוחות הביטחון שבשטח. כדי להמשיך את פעילותה העמותה ממשיכה לעסוק בגיוס תורמים, איתור ספקים ואספקת הציוד לשטח. כל זאת בתיאום עם צה״ל ומשרד הביטחון. לתמיכה: אפרת ליפשיץ, רכזת חמ"ל: 052-888-0858

 

קסם מדעי

מוזיאון הטכנודע בחדרה הפך למוזיאון נייד, והוא מעביר פעילות שנקראת "קסמי מדע", עבור אלפי ילדים מעוטף עזה שפונו מבתיהם. המטרה: ליזום פעילויות הפגתיות של מדע וקסמי מדע לכל הגילים.

 

 

שגרת לימודים

מכללת הרצוג לחינוך בשיתוף פעולה עם אגף החינוך של שדרות ומשרד החינוך הקימו בית ספר לילדי שדרות במלון בירושלים. הצוות עובד בשיתוף פעולה עם מורים שפונו משדרות ועם מתנדבים. בית הספר, המיועד לילדים מגיל 3 ועד כיתה ט', פועל בתוך בית המלון, כחלק ממערך של עשרות בתי ספר שהוקמו ברחבי הארץ.

 

 

עטופים במלון

פתיחת שנת הלימודים האקדמית נדחתה, ובתוך כך סטודנטיות ממכללת אפרתה החלו להתנדב בהוראה לילדי המפונים מהדרום, ששוכנו במלונות בים המלח, בירושלים, בכפר־עציון ובאילת. לצד הסטודנטיות יש גם מרצים ומרצות שהתנדבו ללוות את ילדי העוטף.

 

מצווה כלה

מאז פרוץ המלחמה מגיעות אל רבני ויועצי מכון פוע"ה שאלות מורכבות וייחודיות לעת הזו, והצוות מתגייס לענות עליהן ולהציע פתרונות מתאימים. אחד המיזמים המבוקשים בתקופה זו, הוא תוכנית חינמית לכלות שנאלצו לדחות את חתונתן בשל הנסיבות ורוצות להיכנס לחופה טהורות בתאריך החדש שנקבע. במיזם משתתפות רופאת נשים ויועצת ממכון פוע"ה, ותפקידן להתאים את התוכנית לכלה ביצירתיות וברגישות.

 

חיל הקשר

עם הגיוס ההמוני של כוחות המילואים, התעורר צורך גדול בציציות ירוקות צבאיות. מאחר שההיצע בשוק לא ענה על הביקוש, אולפנת חורב וישיבת אמית נחשון נרתמו להכנת הביגוד. מאות בנות ובנים קשרו ציציות, והן נשלחו לחיילים בחזית. מאות ציציות כבר נשלחו לחזית, והתלמידים צפויים להמשיך ביוזמה ככל שיהיה צורך. חיילים המעוניינים בציציות צבאיות – חפשו בפייסבוק ישיבת אמית נחשון.

 

החוברת של החיילים

חיילי סדיר ומילואימניקים רבים הנמצאים בשטח ימים רבים כולל שבתות, ביקשו לקבל דברי חיזוק. בעקבות הפנייה, פורום "הננו" הדפיס 25 אלף עותקים של "פניני חיים" וחוברות כיס של "בחיל וברוח", הכוללים דברים מתורתו של הרב חיים מאיר דרוקמן זצ"ל. את החוברות מדפיסים מדי שבוע ומחלקים לחיילים שבשטחי הכינוס ובבסיסים השונים.

 

חתונה בירוק

חייל מילואים שחבר שלו עמד להתחתן בבסיס, שִפצר לזוג הטרי רכב צבאי כדי שיתאים לאירוע.

 

מש"ק שמחה

נחשון שמואליאן, 25, לקח על עצמו משימה ייחודית במסגרת שירותו בצה"ל. "החלטתי שהתפקיד שלי יהיה משק שמחה, ולא האמנתי לאן זה יגיע", אומר שמואליאן. "אני עובר בין מחלקות, מארגן את כולם ויחד שרים שירי עוצמה ואמונה. המשכתי עם מיזם של החיוך היומי, ופק"ל שמחה. אני מחלק פתקים מעוצבים עם מגוון ענק של שירים להעלאת המורל בשטח". להצטרפות לחיוך היומי: 054-3305916.

 

חסידים למען חיילים

ארגון "לשבוע" של חסידות קרעטשניף שברחובות, פתח חמ"ל יום לאחר שפרצה המלחמה. מאז הפעילים מוצפים בבקשות מצד חיילים ומשפחות שפונו מהדרום, המבקשים סיוע במזון מבושל. בכל יום המתנדבים מבשלים מאות מנות ומחלקים אותן בגבול הדרום והצפון. נוסף על חלוקת האוכל, נרתמו בארגון לקשירת ציציות וחלוקתן לחיילים בחזית.

 

שלט ענק: נשארים ומחזקים

בזמן שמשפחות החלו לעזוב את נתיבות, שני אחים צעירים המתגוררים ליד העיר נותרו באפס מעש, והוא הוליד ציור־שלט ענק ומרגש.

 

 

ירושלים מארחת

כ־12 אלף אנשים שפונו מאזורי הלחימה בדרום ובצפון, מתארחים בכ־50 בתי מלון בכל רחבי העיר. עבורם, עיריית ירושלים מפעילה מאות מתנדבים בתחומי האומנות והבמה ומציעה מגוון רחב של פעילויות: הצגות, מופעים, סדנאות יצירה, בובות וליצנים, שיעורי תנועה, שעות סיפור ופנאי ועוד.

צילום: ארנון בוסאני

 

רשת שהיא בית

כלל המוסדות של ישיבות ואולפנות בני עקיבא שכוללים פנימיות – העניקו את חדרי המגורים לטובת תושבים וחיילי מילואים וסדיר הזקוקים למיטה במקום מוגן. לכל המסגרות הגיעו בסך הכול כ־2,000 בני אדם, כאשר התלמידים עמלים לסייע להם בפעילויות, במזון ובכל מה שצריך כדי למצוא נחת בתקופה קשה זו.

 

החזית של השליחים

מתחילת המלחמה שליחי בני עקיבא העולמית פועלים בכמה חזיתות למען ישראל: גיוס תרומות, ראיונות לתקשורת זרה וחזרה מרחבי העולם ארצה כדי להתגייס למילואים. גולת הכותרת: הפגנות תמיכה גדולות שקיימו השליחים יחד עם הקהילות המקומיות באוסטריה, אנגליה, צרפת, אוסטרליה, הולנד ועוד, לצד הפקת ערבי לימוד תורה ומעמדי תפילה למען ישראל.

צילום: בני עקיבא העולמית

 

 

תומכים בספורט וברגש

אלון פאר, מנהל המגמה להכשרת מדריכי מדיטציה, מיינדפולנס ודהרמה מהמרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, גייס 200 מבוגרי התוכנית כדי לסייע בזמן המלחמה. המתנדבים עוסקים במתן תמיכה רגשית טלפונית לקשישים, תמיכה רגשית דרך הדרכת מיינדפולנס, תרגולים של נשימות ושחרור מתחים למפוני הדרום, אוכלוסיות מיוחדות, צוותי חינוך ועוד.

קרדיט צילום פרטי

 

שרים בדרכו האחרונה

ביום ראשון הגיעו נגנים מכמה תזמורות להלווייתו של עופר רון ז"ל מקיבוץ כיסופים, אשר לא היו לו משפחה וילדים. הנגנים ביצעו את השירים שעופר אהב: "כי האדם עץ השדה" בעיבודו של אדם יודפת, ואת "החיטה צומחת שוב" בעיבוד של איל גזונדהייט.

 

חדשות לילדים

קבוצה של יוצרים ומחנכים החליטו לקרב, למנן ולהתאים את החדשות העכשוויות אל הילדים, ויצרו מהדורה הכוללת חדשות אקטואליות ומסבירות פנים. עד כה נרשמו עשרות אלפי צפיות, וכן הגיעו פניות מכל העולם לתרגם את המהדורות לשפות שונות עבור ילדי התפוצות. מוזמנים לצפות בחדשות בקישור: https://youtube.com/@ilnewsforkids. לפניות: ilnewsforkids@gmail.com.

 

שולחים גלויות

מיזם חדש מזמין אתכם לכתוב גלויות, כמו פעם. אתם בוחרים גלויה, מקלידים טקסט ייחודי, מעלים תמונה, מורידים ושולחים. הגלויות מותאמות לחיילים, לחיילות, לבני ובנות הזוג, להורים ולילדים. https://card.closeapp.co.il/postcard/?v=3

 

חותמים ביזע

פרויקט חדש מזמין אתכם להעלות את המורל הלאומי בלי להתאמץ. מוסיפים לתמונת הפרופיל חתימת "עם ישראל חי" בשלוש שפות: עברית, אנגלית וערבית, ומחזקים את הרוח בעם ישראל. ניתן לעשות זאת דרך הקישורים הבאים: https://card.closeapp.co.il/imageWithSignature/?v=1, https://card.closeapp.co.il/imageWithSignature/?image=en, https://card.closeapp.co.il/imageWithSignature/?image=er.

 

 

יש לנו שיניים

מרפאת שיניים ניידת מטעם "כללית סמייל" מספקת למפוני עוטף עזה והדרום עזרה ראשונה וטיפולי חירום. רופאי השיניים מגיעים באמצעות הניידת לאזרחים שפונו מביתם הזקוקים לקבלת טיפול שיניים מיידי, ומעניקים להם טיפול.

 

חדר מיון כלכלי

ארגון פעמונים השיק "חדר מיון כלכלי", שמטרתו לסייע ליחידים ולמשפחות לצלוח את תקופת החירום בהיבט הכלכלי, להפחית חרדה ביחס לעתיד הפיננסי ולהתנהל בצורה יציבה לאורך זמן. בין השירותים המרכזיים המוצעים במסגרת המהלך: קו סיוע לפניות בנושאים כלכליים ומיצוי זכויות, תהליכי שיקום כלכלי לנפגעים ומענקי חירום.

צילום: יחסי ציבור

 

לרפורמה פנים חדשות

מאיר אוליאל, עיתונאי חרדי, מספר: "כתושב העיר אשדוד, פנו אליי לא מעט תושבים ומשפחות שרצו לעזוב את אזור הדרום ולהתנתק טיפה מהרעש של המלחמה למענם ולמען ילדיהם. ניצלתי את הכוח שיש לי למצוא אנשים באזור פרדס־חנה, חדרה, אור־עקיבא וקיסריה, וכעת הם נותנים את כל מה שיש להם למען אותם תושבים. בסיפור הזה אפשר לראות לא מעט אנשי תקשורת שהיו מותקפים בכל החודשיים האחרונים בעקבות הרפורמה, שקיבלו פנים חדשות".

 

טכנולוגיה וחינוך

קבוצה של מורות דתיות לתואר שני בטכנולוגיה וחינוך יצרו תוכנית זומים למתעניינים במקצועות הטכנולוגיה. עיקרי התוכנית: 85% בזום, ויום ב' בשעות 15:45־21:30 לימודים פרונטליים למשך שנה אחת, בדגש על לימוד כלים מעשיים לשימוש בהוראה. נותרו מקומות אחרונים, לפרטים: שיראל: ‏‪055-975-3190‏.

 

 

מסע בת מצווה

 

בימים אלו מסיבות בת מצווה רבות נדחות לאחר המלחמה, ובתאריך המיוחד של הילדה לא חוגגים. לשם כך זו יצרה להבה צוריאל את מסע ראשית. לפני או ביום חגיגת בת המצווה, מגיעה צוריאל עם ערכה של תוכן איכותי, ויחד עם הבת יוצאת למסע שבו הבת מקיימת 12 מצוות נבחרות כשהיא עטופה במשפחתה ובחברותיה. לקבלת פרטים נוספים, להבה צוריאל: 0526882738

 

 

החידון של פיני | לך לך

לתגובות: pinizeta@gmail.com

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

 

ראשון: 1. חברת תעופה פולנית. 2. בגיל זה נכנסים למקרא. 3. ממערב.

שני: 1. פצעים. 2. לא זורם (סלנג).

שלישי: 1. הרכוש שלהם גדול בתורה. 2. בגללה לובשים סוודר. 3. בנה אוהל.

רביעי: 1. יש רוח כזאת. 2. כסף ישן. 3. נחל בצפון.

חמישי: 1. היה לוי כזה. 2. בהצגה. 3. דמות ספרותית מושכת.

שישי: 1. יש הפטורים ממנו. 2. נחל רותח. 3. הבט!

שביעי: 1. לא נולד בחדר לידה. 2. אחראית למשרד ממשלתי. 3. עננים.

 

תשובות:

ראשון: 1.לוט. פס' ד'. 2. בן חמש שנים. פס' ד'. 3. מִים. פס' ח'.

שני: 1. נגעים. פס' י"ז. 2. כבד. פס' ב'.

שלישי: 1. רכושם רב. פס' ו'. 2. ככר. פס' י'. 3. ויאהל. פס' י"ח.

רביעי: 1. רפאים. פס' ה'. 2. זוזים. פס' ה'. 3. דן. פס' י"ד.

חמישי: 1. אשכול. פס' כ"ד. 2. במחזה. פס' א'. 3. אליעזר (אליעזר והגזר). פס' ב'.

שישי: 1. תור. פס' י'. 2. תנור. פס' י"ז. 3. שוּר. פס' ז'.

שביעי: 1. יליד בית. פס' י"ב. 2. שרה. פס' ט"ו. 3. נשיאים. פס' כ'.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן