כותרות חמות :

זה לא היה א-לוהים, אלו היינו אנחנו
זה לא היה א-לוהים, אלו היינו אנחנו

זה לא היה א-לוהים, אלו היינו אנחנו

בימים אלו הרב שמואל אליהו מסתובב בין הלוחמים, האזרחים ומקבלי ההחלטות כדי לחזק ולהביא רוח גדולה. שוחחנו איתו על השקרים שגרמו לטבח ועל ההתפכחות הגדולה שצריך להצמיח

הרב שמואל אליהו זיהה את גודל האירוע בשבת שמחת תורה, וכבר בעשר וחצי בבוקר הוציא בתפוצה רחבה הודעה כתובה שקראה לשאת טלפונים וכלי נשק עקב החשש לגלישת האירועים לכל הארץ, ליהודה ושומרון, לערים המעורבות ולצפון. "אנחנו נמצאים כרגע במערכה גדולה…זה פיקוח נפש לכל דבר", נכתב בהודעה.

"אין ספק שהייתה פה חרפה גדולה, גדולה מאוד", הרב אומר בשיחה שערכנו עימו השבוע, כשבוע וחצי לאחר פרוץ המלחמה שהפתיעה את כולנו בבוקרו של חג שמחת תורה. "זו חרפה שתחילתה באוסלו ואחר כך בתוכנית ההתנתקות, כי שלטה פה תפיסה שאם נלטף את הנחש, הוא יהפוך לכבשה תמימה.

"אנחנו נתנו להם נשק ואת הרצועה, אנחנו נתנו להם עצמאות וטיפחנו את הנחשים, עכשיו מתפלאים שהם מכישים. למי יש חוצפה לפנות לא-לוהים בטענה כלשהי? הרי הכול היה כתוב מראש בתורה: 'לֹא יֵשְׁבוּ בְּאַרְצְךָ', וְאִם לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם… וְצָרֲרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ'. הכול כתוב במפורש! התורה אמרה מה שיקרה, מה יש לך טענות על ה'?"

"שלושים שנה שאנחנו חושבים שהשיטה הזאת תעבוד, ובכל פעם היא חוזרת ומתפוצצת לנו בפנים. כך היה באוסלו, התפוצצו כאן אוטובוסים, ולא הסכמנו להפנים שזה מה שקורה. כך היה בהתנתקות, חשבנו שתקום בעזה סינגפור של המזרח התיכון, שהרי ככה אמרו כל נביאי השקר – ובראשם שמעון פרס – וכל העיתונות מחאה כפיים. כך היה גם במבצע שומר החומות: התחילו להאשים את הגרעינים התורניים במקום להסתכל לאמת בעיניים.

"התקשורת ומערכות המשפט, קובעי המדיניות בממשלה ובצה"ל, כולם הערימו שקרים זה על זה, וכל השקרים התנפצו אל מזח המציאות בשמחת תורה".

איך אפשר להסביר את העיוורון הזה?

"זו בדיוק ההפטרה של השבת שעברה, שבת בראשית. ההפטרה שקראנו בשבת בראשית כולה מדברת על מציאות של אנשים עיוורים שיש להם עיניים אבל אינם רואים כלום. 'הַחֵרְשִׁים שְׁמָעוּ וְהַעִוְרִים הַבִּיטוּ לִרְאוֹת. מִי עִוֵּר כִּי אִם עַבְדִּי וְחֵרֵשׁ כְּמַלְאָכִי אֶשְׁלָח מִי עִוֵּר כִּמְשֻׁלָּם וְעִוֵּר כְּעֶבֶד ה". המציאות הייתה כתובה על הקיר באותיות קידוש לבנה, אבל לא רצו לפקוח את העיניים. זה התחיל כבר ביום הראשון של אוסלו, כולנו זוכרים את זה. אבל כל ראשי אוסלו אמרו: אלו הקיצוניים משני הצדדים וקורבנות השלום. אני לא מבין איך אדם בר דעת יכול לנפק סיסמאות כאלה.

"שלושים שנה מנסים כאן לשנות את המציאות, וזה כמובן לא עובד. כשאתה מלטף את הנחש הוא מכיש. כמה דם עוד צריך להישפך עד שאנשים יבינו שהנחש הוא באמת נחש? האמינו שהליטופים יהפכו אותו לכבשה כי זו אשליה נעימה, כמו כל נביאי השקר שאנחנו מכירים מהתנ"ך. במקום להתאמץ ולהזיע מציעים דבר קל, נעים ופשוט, וזה מפתה יותר מלהתאמץ ולהזיע. אנשים האמינו, כי את נבואות השקר הללו אמרו אנשים שנושאים בתארים מכובדים שמפתה להאמין להם. נוטים ללכת באופן טבעי לפתרון הקל, ובסוף שילמנו מחיר יקר".

"סיפרנו לעצמנו סיפורי מעשיות אף שהאמת הייתה כתובה על הקיר. כל מי שחתם על הסכמי אוסלו או תמך בהתנתקות צריך לעשות תשובה גדולה. התפיסה של אוסלו וההתנתקות היא עדיין השלטת בקוד האתי של הצבא, וכך עמד ראש אמ"ן לפני כמה שבועות ואמר שחמאס לא יתקוף אותנו. הוא היה בטוח שמה שיעצור את האסון הוא מתן היתרי עבודה לערבים לעבוד בישראל"

1,300 יהודים נרצחו בתוך יום אחד. זה נראה הרבה יותר גדול מהתנפצות של קונספציה ביטחונית. אפשר לראות בכך מסר א-לוהי?

"אני חושב שזו טעות גדולה לייחס משהו כאן לא-לוהים", הרב מפתיע. "זו טעות אמונית. יש פסוק שאומר 'אִוֶּלֶת אָדָם תְּסַלֵּף דַּרְכּוֹ וְעַל ה' יִזְעַף לִבּוֹ'. האחים מכרו את יוסף, ואז אמרו בפליאה: 'מַה זֹּאת עָשָׂה אֱ-לֹהִים לָנוּ?' אתם הבאתם את האסון על עצמכם; מה אתם באים אל א-לוהים בטענות?

"אנחנו נתנו להם נשק ואת הרצועה, אנחנו נתנו להם עצמאות וטיפחנו את הנחשים, עכשיו מתפלאים שהם מכישים. למי יש חוצפה לפנות לא-לוהים בטענה כלשהי? הרי הכול היה כתוב מראש בתורה: 'לֹא יֵשְׁבוּ בְּאַרְצְךָ', וְאִם לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם… וְצָרֲרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ'. הכול כתוב במפורש! התורה אמרה מה שיקרה, מה יש לך טענות על ה'?

"לפי דעתי היה לנו השבוע נס מטורף! אם לא היו חיילים גיבורים שנלחמו במסירות נפש לעצור את הטבח שהיה שם בשמחת תורה, זה היה יותר מ-1,300. אלפים רבים או עשרות אלפים. אילו לא היו עוצרים את הטבח שם, זה היה מתלקח בשניות לגבול הצפון. הם היו רואים את ההצלחה הכבירה של חמאס ולא היו יושבים בשקט.

"אותו דבר היה קורה בגליל, בלוד ובעכו, הם לא היו יושבים בשקט. למה שלא ישחטו ויאנסו? מי יעצור אותם? את הטבח בדרום עצרו חיילים ואזרחים גיבורים שמסרו את הנפש, עשרות ומאות, וחלקם שילמו על כך בחייהם. הגיבורים הללו עצרו את ההתלקחות של כל המדינה.

"הסכנה עדיין קיימת! התקריות ביו"ש עלו ברמה מטורפת, וכן בגבול הצפון, כי גם הם רוצים לאכול מהעוגה. אבל זה לא הגיע לכלל התלקחות כמו בדרום.

"למזלנו עם ישראל התעורר וקם והבין שאלו אנשים שהם גרועים מהנאצים, אף על פי שזה היה ידוע לכול. ידענו את זה אחרי הלינץ' ברמאללה, אחרי מה שעשו למשפחת פוגל, כשרוצצו ראשי ילדים בפרעות תרפ"ט. תמיד ידענו את זה, שום דבר לא התחדש. חיילים סורים ערפו ראשים של חיילים ברמת הגולן. ידענו היטב מה יקרה אם הם יקבלו את הכוח לפעול.

"סיפרנו לעצמנו סיפורי מעשיות אף שהאמת הייתה כתובה על הקיר. כל מי שחתם על הסכמי אוסלו או תמך בהתנתקות צריך לעשות תשובה גדולה. התפיסה של אוסלו וההתנתקות היא עדיין השלטת בקוד האתי של הצבא, וכך עמד ראש אמ"ן לפני כמה שבועות ואמר שחמאס לא יתקוף אותנו. הוא היה בטוח שמה שיעצור את האסון הוא מתן היתרי עבודה לערבים לעבוד בישראל".

"הם אומרים שזאת מלחמה על אל-אקצה. מבחינתם כל צוואר שהם שיספו הם ראו בו מלחמה על אל-אקצה, וכל אדם שהם שרפו חי או נערה שאנסו, ככה הם מגינים על אל-אקצה. המקדש שהם פועלים למענו הוא מקדש שבנוי על גבי שיסוף גרונות. אנחנו צריכים לבחור איזה מקדש אנחנו רוצים, מה יאיר את דרכו של העולם: מקדש של חיזבאללה, דאעש, אל-קאעידה וחמאס או מקדש של א-לוהי ישראל"

בין האור לחושך

"חמאס נתן למבצע הזה את השם 'מבול אל-אקצה'", הרב מזכיר. "הם אומרים שזאת מלחמה על אל-אקצה. מבחינתם כל צוואר שהם שיספו הם ראו בו מלחמה על אל-אקצה, וכל אדם שהם שרפו חי או נערה שאנסו, ככה הם מגינים על אל-אקצה. המקדש שהם פועלים למענו הוא מקדש שבנוי על גבי שיסוף גרונות. אנחנו צריכים לבחור איזה מקדש אנחנו רוצים, מה יאיר את דרכו של העולם: מקדש של חיזבאללה, דאעש, אל-קאעידה וחמאס או מקדש של א-לוהי ישראל.

"המבחן פה הוא לא רק אירוע בדרום", הרב ממשיך. "זה עלול להתלקח לאירוע ג'יהאד איסלמי, וגם ביידן מבין שאם העסק הזה יתלקח, ערביי אירופה ישחטו תינוקות באירופה, ואחר כך גם ערביי ארצות הברית יוציאו את המקלעים שלהם, יתחילו לרסס ויהרגו עשרות ביום.

"זו הסיבה שביידן נאם נאום כל כך אוהד ישראל. פתאום הוא הבין שהחיילים שעומדים בחזית המלחמה בעולם בין האור לחושך הם חיילי צה"ל בגבול הדרום, וזו הסיבה שהוא הביא לכאן לראשונה את שתי נושאות המטוסים הגדולות ביותר שלו. זה לא מתוך אהבת ישראל אלא כי הם חוששים במפורש שבתוך שעות אירוע כזה יצא משליטה, וכל הג'ננה של האסלאם תצא מן הכוח אל הפועל. מי ימנע מהם לאנוס ולשחוט? איזה מוסר יעצור אותם? הרי האסלאם רואה במעשים הללו זכות כניסה לגן עדן".

"זו הסיבה שביידן נאם נאום כל כך אוהד ישראל. פתאום הוא הבין שהחיילים שעומדים בחזית המלחמה בעולם בין האור לחושך הם חיילי צה"ל בגבול הדרום, וזו הסיבה שהוא הביא לכאן לראשונה את שתי נושאות המטוסים הגדולות ביותר שלו. זה לא מתוך אהבת ישראל אלא כי הם חוששים במפורש שבתוך שעות אירוע כזה יצא משליטה, וכל הג'ננה של האסלאם תצא מן הכוח אל הפועל. מי ימנע מהם לאנוס ולשחוט? איזה מוסר יעצור אותם?"

איך צריך להתייחס לכל נושא החטופים והנעדרים?

"אני חושב שכל המשפחות שלהם צריכות להפגין מול כל מקבלי ההחלטות, שלא יחזירו לעזתים את המים ולא כלום, לחנוק אותם עד שיחזירו את החטופים. לסגור את הברז עד שמחזירים את כולם הביתה!"

גם במחיר פגיעה קשה בבלתי מעורבים?

"אם לא תלחץ על העורק הראשי של הצוואר, לא יחזירו את החטופים. שיסגרו את כל הברזים, שהמצרים או הפרסים יביאו להם מים.

"עם ישראל עומד בחזית המאמץ העולמי בין אור לחושך, בין טוב לרע, בין תועבה לקדושה. זו המציאות. הם מקדשים אונס, שפיכות דמים, אכזריות והתעללות; הם מקדשים את כל התועבות שה' שונא, סדום ועמורה. עזה היא הכי סדום ועמורה שיש בכל העולם, ואם לא נעצור את התועבות שלהם, הן יתפשטו בכל העולם כמו שהשתלטה האידאולוגיה הנאצית בכל העולם. כשהעולם הבין במלחמת העולם השנייה שכל העולם בסכנת חורבן, הוא קם והשמיד את האידאולוגיה הנאצית. אותו דבר מתרחש בקטן כאן, ומחר יכול להיות בגדול".

הרב מסיים ברוח אופטימית: "אין ספק שמה שהביא את המלחמה הזאת הוא המחלוקת הגדולה שהייתה במדינה חודשים רבים. אויבינו חשבו שאנחנו מפורדים וחלשים, ובאמת היינו כאלה. אבל עם ישראל התחשל, זרק את כל המחלוקות לפח האשפה והתחיל לנצח. אין סרבנים, יש 135% גיוס. כשיש אחדות אנחנו מנצחים אותם, ואם נתמיד בזה, ננצח עד הסוף".

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן