כותרות חמות :

זה כבר לא כל כך פשוט: מדוע הוחמרו הקריטריונים לזכאות לדרכון פורטוגלי?
זה כבר לא כל כך פשוט: מדוע הוחמרו הקריטריונים לזכאות לדרכון פורטוגלי?

זה כבר לא כל כך פשוט: מדוע הוחמרו הקריטריונים לזכאות לדרכון פורטוגלי?

בשל חשד למתן אזרחות פורטוגלית ליהודים שאינם היו זכאים לה מלכתחילה, שינתה ממשלת פורטוגל את המדיניות שהחלה ב-2015, ולפיה ישראלים שהם צאצאים ליהודים שחיו בפורטוגל לפני זמן רב יהיו זכאים בעצמם לאזרחות של המדינה האירופאית הזו. על אף ההקשחה בתנאים התהליך אינו בלתי אפשרי, ויש עדיין כמה דרכים שבהם אתם ובני המשפחה תוכלו לקבל את הדרכון. במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא את כל הפרטים בנושא.

השינויים בקריטריונים להוצאת דרכון פורטוגלי

מאז שישראלים החלו את תהליך ההוצאה עוד בשנת 2015, עם אישור המדיניות בממשלת פורטוגל, אחד הקריטריונים לזכאות לדרכון פורטוגלי הוא הוכחת קשר משפחתי ליהודים שחיו בפורטוגל לפני כ-500 שנה. כעת עם השינוי הקריטריון הזה הפך לקפדני במיוחד, וכל מי שמבקש להוציא דרכון פורטוגלי צריך להוכיח היטב את המוצא שלו ושל משפחתו. זה אומר להציג לרשויות בפורטוגל מסמכים שעברו אימות משפטי על אודות דורות קודמים של המשפחה שחיו בפורטוגל, לצד מסמכים נוספים המעידים על הזיקה של הישראלים למדינה זו כמו שימוש בלדינו בבית, צילומי קברים מאומתים, רישומים מבתי כנסת בפורטוגל, בדיקות גנאולוגיות, כתובות ומסמכים רשמיים בנוסח ספרד ועוד. זה אומר שיש ישראלים שיתקשו קצת יותר להוכיח את זיקתם, אך התהליך אינו בלתי אפשרי.

עוד שינוי שנעשה בקריטריונים הוא הוכחת הזיקה לפורטוגל של ימינו – עד השינוי הקשר לפורטוגל לא היה צריך להיות ניכר ומהותי, אך כעת כל מי שמעוניין באזרחות פורטוגלית צריך להוכיח שיש לו קשר עמוק ורציף עם המדינה. את הקשר הזה יש להוכיח באמצעות הצגת נכס בפורטוגל שהתקבל בירושה כמו נדל"ן או מניות, או באמצעות הוכחה של נסיעות תכופות לפורטוגל במשך זמן רב.

הוצאת דרכון פורטוגלי לבן או בת הזוג ולילדים

על אף השינויים בתהליך להוצאת דרכון פורטוגלי, יש עניין בתחום שדווקא נשאר אותו דבר, והוא הנושא של הוצאת דרכון פורטוגלי לבן או בת הזוג ולילדים במקרה שכבר יש אזרחות ודרכון לאחד מבני הזוג. התהליך נשאר זהה למקרים האלו כפי שהיה לפני השינוי:

  • אזרחות לבן או בת הזוג – לאחר שאחד מבני הזוג קיבל לידיו את הדרכון והאזרחות, חוק ההגירה בפורטוגל מאפשר גם לבן או לבת הזוג לבקש דרכון משלהם. יש להציג לרשויות בפורטוגל שהזוג נשוי כבר 3 שנים לפחות באמצעות מסמכים מתורגמים לפורטוגזית ובעלי חותמת אפוסטיל מטעם גורם המוכר לממשלת פורטוגל, וזיקה של שני בן או בת הזוג לפורטוגל כמו ידיעת השפה, החזקה בכתובת מגורים במדינה, לימודים או עבודה בפורטוגל ועוד
  • אזרחות לילדים – ילדים שנולדו לאזרחי פורטוגל אחרי שהם קיבלו את האזרחות זכאים באופן אוטומטי לאזרחות. המקרה קצת מסובך יותר אם הם נולדו לפני קבלת האזרחות, אך עדיין אפשרי באמצעות צירוף המסמכים הנדרשים וליווי מקצועי של מומחים בתחום

מומלץ לפנות לגורמים מומחים המתעסקים בסיוע להוצאת אזרחות, כמו אתר פורטוגל פספורט, כדי לקבל ייעוץ מקצועי ועזרה בהליכי הבירוקרטיה השונים כדי שאתם ובני משפחתכם תוכלו ליהנות מקבלת אזרחות של מדינה אירופאית הנמצאת באיחוד האירופי ומההטבות הנלוות אליה.

סיכום

השינויים בקריטריונים של הזכאות לדרכון הפורטוגלי עבור ישראלים הפכו את תהליך קבלת האזרחות הפורטוגלית למאתגר יותר, אך לא בלתי אפשרי. עם זאת, ישראלים שכבר יש להם דרכון כזה יכולים לאפשר לבני הזוג ולילדים להנפיק דרכון משלהם. באמצעות ייעוץ של מומחים בתחום תוכלו לייעל את ההליך ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם לקבל דרכון משלכם או להוציא בקלות אחד לבני המשפחה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן