כותרות חמות :

כל מה שצריך לדעת על ביטוח עובדים זרים
כל מה שצריך לדעת על ביטוח עובדים זרים

כל מה שצריך לדעת על ביטוח עובדים זרים

אם אתם מעסיקים עובד זר, חשוב שתהיו מודעים לזכויות שלו! כאן תקבלו את כל המידע הרלוונטי על זכויות עובדים זרים בכלל ועל ביטוח עובדים זרים בפרט

 

 

קצת על העסקת עובדים זרים

ככל שהשנים עוברות כך יותר ויותר ישראלים מעסיקים עובדים זרים בעבודות מסוגים שונים. הכוונה היא להעסקת עובדים שאינם אזרחי ישראל בעיקר עבודות כמו בנייה, ניקיון, טיפול בנכים וקשישים ועוד. העניין הוא, שקיים חוסר מודעות בכל הנוגע לזכויות של אותם עובדים זרים, גם מצידם וגם מצד המעסיקים שלהם, ולכן הם לעתים סובלים מכך משמעותית.

החשיבות של זכויות העובדים הזרים

מעבר לחשיבות של ההכרה באותם עובדים זרים כבני אדם בעלי זכויות, בדיוק כמו כל אחד מאתנו, הרי שהזכויות שאנו עוסקים בהן הן בעלות חשיבות גבוהה במיוחד, מפני שמדובר על זכויות בסיסיות, המאפשרות לאותו עובד להתנהל כשהוא רגוע וכך גם לגבי המעסיק שלו. כך שניהם יודעים, שבמידה ומשהו קורה, העובד יקבל את מלוא זכויותיו. כמובן, רק בתנאי שזכויותיו אכן נשמרות!

זכויות כלליות

כעיקרון, עובדים זרים זכאים לזכויות מאוד דומות לאלו של העובדים השכירים הישראליים. לדוגמה, על המעסיק להחתים את העובד על חוזה העסקה בשפה המובנת לאותו עובד ולהפריש לעובד לקרן פנסיה. כמו כן, על המעסיק לוודא שלעובד יש מקום מגורים סביר לגור בו ותנאי מחייה סבירים באופן כללי. כמובן, כאשר מדובר על עובדות זרות, יש להן זכויות נוספות בכל הנוגע להריון ולידה.

ביטוח עובדים זרים

לפני הכל חשוב להבהיר, שחלה חובה על מי שמעסיק עובד זר לדאוג לפוליסת ביטוח עובדים זרים ומעסיק שלא יעשה זאת חושף את עצמו להליכים פליליים! אם כן, לאחר שהבהרנו את החשיבות של ביטוח העובד הזר, זהו הזמן להבין מה כולל אותו ביטוח. אז לצד הביטוחים שעסקנו בהם לעיל כדוגמת ביטוח פנסיוני וכדומה, חשוב לדאוג גם לפוליסת ביטוח ייעודית לעובדים זרים.

פוליסת ביטוח עובדים זרים, שהיא חלק בלתי נפרד ממכלול שלם של זכויות עובדים זרים, כוללת בתוכה ביטוח בריאות פרטי, על הצורך בו נסביר בהמשך, והוא מכסה רפואה ראשונית, בדיקות ואבחונים שונים, פינוי באמבולנס ואשפוז במידת הצורך, ביטוח נכות וביטוח במקרה של מוות.

הצורך בביטוח בריאות פרטי

אמנם בניגוד למה שאנשים חושבים, גם מי שאיננו אזרח המדינה יקבל טיפול רפואי במידה והוא זקוק לכך. ההבדל הוא, שמי שאיננו אזרח ישראל איננו זכאי לביטוח בריאות ממלכתי והמשמעות היא, שלא ניתן לבטח אותו כמו שאנו מבוטחים על ידי קופות החולים והאפשרות היחיד היא באמצעות ביטוח בריאות פרטי. כמובן, חברות הביטוח השונות מציעות כיסויים שונים למקרים שונים וכדי לבטח את העובד הזר שאתם מעסיקים באופן מיטבי, עליכם לבדוק מה חברת הביטוח מציעה והאם זה מתאים לצרכים שלכם.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן