כותרות חמות :

עכשיו זה הזמן להתכונן לחורף
עכשיו זה הזמן להתכונן לחורף

עכשיו זה הזמן להתכונן לחורף

כל כך חם בישראל עד שאנחנו לפעמים שוכחים כי החורף יכול להיות קריר בהחלט. עכשיו, בעוד הסתיו עומד בפתח, זה הזמן שלנו להכין את הבית לקראת החודשים הקרים. אמנם, בישראל לא יודעים לחמם כמו באירופה ובכל זאת, יש לנו כמה פתרונות מצויינים עליהם אולי לא חשבתם עד עתה.

אילו אפשרויות קיימות ומה החסרונות שלהן

רגע לפני שנצלול לפתרונות חדשים ומקוריים, אנחנו רוצים לדבר על מה שכבר עומד לרשותינו למטרת חימום הבית. ערכנו רשימה קצרה של אמצעי חימום נפוצים.

תנורי הסלילים:

מי לא מכיר את אותם תנורים המתלהטים ברגע בו מחברים את המכשיר לחשמל. היתרון ברור. מדובר על אמצעי חימום זול יחסית וכזה שמתחמם בקלות. החסרונות הם קודם כל בכך שמדובר על אמצעי חימום די מסוכן. מספיק לשכוח בסמוך אליו בגד או נעל והוא עלול לשרוף אותם. זו כמובן סכנה גדולה בבית עם ילדים קטנים אשר עלולים בטעות לגעת במכשיר בידיים חשופות.

רדיאטור:

הרדיאטור הוא כמובן המכשיר הכבד, אותו מזיזים בדרך כלל על גלגלים, אשר מתחמם ומחמם את החלל כאשר הוא מחובר לחשמל. החיסרון של האמצעי הזה הוא קודם כל בכך שלוקח לו הרבה זמן להתחמם. לאחר מכן, לוקח לו זמן לחמם את החלל עצמו. מה גם שמכשירים מהסוג הזה נוטים להתקלקל לעיתים קרובות. אם תבחרו במוצרים איכותיים פחות, הם עלולים ליצור קצר חשמלי אשר יגרום לנזק למכשירי חשמל נוספים ברחבי הבית.

מזגן:

המזגן הוא החבר הטוב שלנו בקיץ אבל בחורף, לא היינו סומכים עליו דווקא. פשוט המזגן מייבש, מה שיוצר תחושה לא כל כך נעימה בדרך כלל. בנוסף, הפעלה חוזרת של המזגן עולה הרבה כסף. כך שאנחנו למעשה יוצאים קרחים מכאן ומכאן.

על חימום תת רצפתי חשבתם?

אז באמת אם אנחנו מדברים על חימום תת רצפתי יתרונות וחסרונות, אנחנו קודם כל צריכים להסביר למי שלא מכירים, על מה מדובר. חימום תת רצפתי הוא חימום המבוסס על מערכת של צינורות המעבירים מים מתחת לרצפה. את המים מחממים באמצעות מערכת חימום חשמלית או כזו הפועלת על בסיס אנרגיה סולארית. המים החמים מחממים את הרצפה וכך החדר כולו מתחמם לאיטו ונשאר נעים לאורך כל שעות היום והלילה. אם נדבר על חימום תת רצפתי יתרונות וחסרונות וודאי שהדבר הראשון אותו צריך לקחת בחשבון זה הליך ההקמה של המערכת הזו. מה שעלול לקחת זמן ומשאבים. בנוסף, חימום של המערכת באמצעות חשמל גם היא יכולה להכביד על תשלום החשמל החודשי לאורך הזמן. אבל, בדיוק בשביל זה יש פתרונות.

משום שגם בימים הקרים, בדרך כלל השמש זורחת, הרי שאין בעיה להניח פאנלים סולארים על הגג ולאסוף את הקרינה כדי להמיר אותה לחשמל. אגב, המערכת הזו יכולה לשמש לא רק עבור חימום תת רצפתי. יש מקרים בהם אפשר לחבר את המערכת הסולארית לדוד המים של הבית הפרטי כדי לשמור על מים חמים כל הזמן, בלי להפעיל את החשמל.

אנחנו חיים בעידן חדש ומגיע לכם חורף חם

אז נכון, בישראל נהוג לחשוב כי אין פתרונות טובים מספיק לחימום בחודשי החורף. אבל אנחנו כאן כדי להגיד לכם שהגיעה השעה להתקדם הלאה. ניצול נכון של אנרגיה סולארית, התקנה של חימום תת רצפתי, כל אלו מהלכים אשר יכולים להפוך את החורפים הבאים נעימים הרבה יותר. זו השקעה, אבל היא בהחלט שווה את זה בטווח הארוך. אז קחו לכם את הזמן, השקיעו בחימום של הבית, זה מגיע לכם.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן