כותרות חמות :

מה זו בדיקה אולטרסונית ולמה היא חשובה
מה זו בדיקה אולטרסונית ולמה היא חשובה

מה זו בדיקה אולטרסונית ולמה היא חשובה

ענף הבניה עבר שינויים מרחיקי לכת לאורך השנים. היום, יותר מבעבר, אנחנו מבינים כי ללא בדיקות חוזרות הנוגעות לבטיחות המבנה והיציבות שלו, הרי שלא נוכל לסמוך על כך שהעבודה נעשית כמו שצריך וכי המבנה אכן בטוח עבור הדיירים העתידים להיכנס. כדי להקים בניין, אנחנו קודם כל צריכים להציב את היסודות, כלומר, את הכולנסאות. מיד לאחר מכן חשוב לבצע בדיקות כדי לברר האם אלו הוקמו כמו שצריך והאם אלו יציבות דיין. בדיקה אולטרסונית, או בדיקה על קולית, מאפשרת לנו לפענח את הממצאים, גם אם אנחנו צריכים לברר נתונים מעומק השטח. על כך נדבר בהרחבה במאמר הבא.

מה אלו כולנסאות הלכה למעשה

דיברנו על כך בקצרה, אבל אנחנו רוצים להעמיק בנקודה הזו. כולנסאות אלו למעשה מוטות ארוכים העשויים ברזל. אחרי שמניחים את המוטות הללו באדמה, אפשר להתחיל ביציקות הבטון. אם ננסה לדמיין זאת, נוכל להסתכל על בניין חדש כמו עץ ועל הכולנסאות כמו סוג של שורשים מודרנים. התפקיד של הכולנסאות זה להבטיח כי האדמה תהיה יציבה מספיק וכי המבנה יחזיק מעמד, עם כל כובד משקלו, גם בהמשך. מטבע הדברים, שינויים בסוג האדמה ובטוואי השטח, ידרשו ממהנדסי הבניה למצוא דרכים שונות להניח את הכולסנאות כך שאלו ימלאו אחר מטרתן בצורה הטובה ביותר.

מה האתגרים בבחינה של כולנסאות

כדי שנוכל להבין האם העבודה נעשתה על הצד הטוב ביותר, על פניו, אנחנו צריכים לחפור שוב לתוך האדמה ולבחון את המנך של הכולנסאות כמו גם פרמטרים אחרים. אבל מטבע הדברים, הרי שמהלך מהסוג הזה, רק יהרוס את העבודה עליה עמלו העובדים קודם לכן. בדיקה אולטרסונית, בדיקה על קולית עוזרת לנו לגלות כשלים מבעוד מועד, אבל בלי להרוס את העבודה שכבר נעשתה בשטח. בשפה המקצועית אנחנו מכנים את הבדיקה הזו כמו בדיקות נוספות בשם: 'בדיקות אל הרס'.

איך הבדיקה מתבצעת בפועל

נתחיל ונציין כי הבדיקה צריכה להיעשות על ידי גורמי מקצוע המכירים את התחום היטב. מספיק ניתוח לא מהימן של הנתונים וכבר, הדיירים העתידיים, חשופים בפני סכנות שונות. לאורך הבדיקה מורידים הבוחנים סוג של משדר מיוחד אל הצינורות המרכיבים את הכולנס. דרך אגב, כאן המקום לציין כי חשוב, לפני שלבי יציקת הבטון, למלא שני צינורות לפחות במים, כדי שנוכל לקבל את התמונה המלאה מהבדיקה האמורה. לאורך הבדיקה, בדיקה על קולית, הבוחנים מגלגלים מטה ומעלים בחזרה את המשדר. המכשיר פולט מאין 'פולסים' אשר ניתוח שלהם מאפשר לנו לדעת האם העבודה בוצעה כשורה.

לאורך הבדיקה, המכשיר, בעזרת המחשב, מייצר לנו סוג של גרף. זה מראה לנו את הנתונים ביחס למיקום אליו הגיע המכשיר. במילים פשוטות, ככל שהמכשיר נכנס עמוק לתוך הקרקע, כך הנתונים משתנים בהתאם.

למה חשוב לבצע את הבדיקה כבר בהתחלה

בעולם הבניה כמו בחיים, אם היסודות לא יציבים, הבניין עצמו לא יחזיק מעמד לאורך הזמן. בסופו של יום, אם לא נדאג לבצע את הבדיקות הללו, נמצא את עצמנו עומדים מול שוקת שבורה. הרבה יותר קשה לתקן בדיעבד מה שאפשר היה להבחין ולתקן אותו לכתחילה.

אנחנו ממתינים לכם ממש עכשיו

החברה שלנו מתעסקת בביצוע בדיקות אל הרס לענפים שונים בתעשייה לרבות, ענף הנדלן. אנחנו שמחים להגיע במהירות לשטח העבודה ולהעביר ללקוחות שלנו נתונים מהימנים וניתוח מקיף על הנעשה בפועל. אם אתם מעוניינים להשלים את הבדיקות בתוך זמן קצר, אנחנו נשמח לדבר אתכם בטלפון או דרך אתר האינטרנט.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן