כותרות חמות :

איך תבחרו את הספה הנכונה לבית
איך תבחרו את הספה הנכונה לבית

איך תבחרו את הספה הנכונה לבית

עיצוב הבית היא מלאכה אשר למעשה, לא ממש מסתיימת אף פעם. אנחנו כל הזמן רוצים לחדש ולהפוך את החלל בו אנחנו חיים לחלל נעים יותר ומאוזן ברמה האסתטית. ספה היא מהמרכיבים החשובים ביותר לריהוט של בית מושלם. אנחנו אולי נשמע דרמטים לרגע, אבל בעיניים המקצועיות שלנו, ספה היא הלב הפועם של הבית. היא המקום בו נקשרים היחסים בין בני המשפחה השונים, זה המקום בו אפשר לקרוא ספר אחרי יום ארוך או לראות טלוויזיה. בין היתר, אנחנו מדברים על מונומנט מרכזי בבית, כזה שתופס לא מעט מקום. אז אם אתם רוצים לעצב את הבית כנדרש, הרי שהדבר הראשון לחשוב עליו זה על הספה המתאימה לצרכים שלכם ולקו העיצובי בו בחרתם.

 

כמה שאלות שכדאי לשאול את עצמנו לפני בחירה של ספה מנצחת

אז באמת, כדי לצאת לדרך, אנחנו קודם כל צריכים לשאול את עצמנו כמה שאלות מנחות.

  1. כמה אנשים נוהגים לשבת על הספה בדרך כלל? אנחנו שואלים את השאלה הזו משום שבחירה של ספה היא קודם כל מתייחסת לצרכים של בני הבית. לצורך העניין, אם אתם זוג צעיר המתגורר בדירה קטנה יחסית, ספה דו מושבית היא המענה האולטימטיבי לצרכים שלכם. לעומת זאת, אם אתם הורים למשפחה ברוכת ילדים ואתם נוהגים לשבת ביחד אחרי ארוחת שבת בסלון כדי לקרוא עיתונים, ככל הנראה במקרה הזה כדאי לכם לבחור בספה גדולה ומרווחת המספקת מענה לכל בני הבית.
  2. מי אמורים לבלות על הספה הזו? כמובן, אנחנו מדברים על בני הבית, בני משפחה וחברים. אבל, אם יש לכם בעל חיים למשל, הרי שכדאי לכם לבחור ספה דו מושבית או ספה רחבה, אשר לה כיסוי אותו ניתן לכבס ולשאוב בקלות. אגב, הכלל הזה כמובן נכון להורים לילדים צעירים. מטבע הדברים, ילדים עלולים להשאיר עקבות על הספה ואין דבר מתסכל יותר מאשר לנסות ולנקות את הספה החדשה ללא הצלחה.
  3. מה הקו העיצובי בו בחרתם לעיצוב הבית: כאמור, הספה היא הלב הפועם של הבית. הרבה פעמים העיצוב של הסלון ובכלל של החלל המשותף נקבע על פי הספה. לכן, חשוב מאוד לבחור בפריט ורסטילי מצד אחד ומהצד השני, כזה שמתאים לבחירה העיצובית עימה יצאתם לדרך. לצורך ההמחשה, אם אתם הולכים בכיוון של עיצוב בסגנון כפרי, בחירה של ספה מרופדת בבד דמוי עור לא תענה על הצרכים שלכם. לעומת זאת, אם אתם הולכים לכיוון של עיצוב מודרני אורבני, יכול להיות שזו דווקא הספה המושלמת עבורכם.

להתאים את הספה לחלל בו היא נמצאת

נדמה לנו כאילו כל הישראלים מתגוררים בדירות גדולות יחסית, אבל האמת היא שזה ממש לא נכון. רבים בוחרים בשלבים שונים של החיים לחיות בחללים יותר קטנים, המתאימים לצרכים שלהם. הדבר נכון בדרך כלל לבני זוג בתחילת חייהם המשותפים אבל לא רק. יש מי שמחפשים ספה לקליניקה, יש מי שבגילאים מבוגרים יותר בוחרים לעבור לדירה קטנה וכן הלאה. בדיוק במקרים הללו, חשוב להבין את האתגרים שהחלל מציב בפנינו, כדי לא לבחור בטעות ספה שפשוט תתפוס את כל המרחב ותיצור תחושה של חוסר איזון וצפיפות. הדרך לפתור את הבעיה הזו עוברת הרבה פעמים ברכישה של ספה דו מושבית למשל. כלומר, גם אם אין מספיק מקום בחדר לספה רחבה, תמיד אפשר למצוא פתרונות מצויינים. כך, מצד אחד, תיצרו עוד מקומות ישיבה נוחים לכולם. מהצד השני, החלל ישאר מרווח נוח ופתוח.

לרכוש רהיטים מחברה מקצועית זה הכי חשוב

אנחנו לא רוכשים רהיטים לסלון בכל שני וחמישי. באופן טבעי, אם אתם רוצים להבטיח כי הרהיטים באמת יחזיקו מעמד לפרק זמן משמעותי, חשוב לבחור ברהיטים עשויים ביד אומן, מבית היוצר של חברה מקצועית. גם אם הרהיט יעלה קצת יותר, אתם תהיו בטוחים כי הספה תחזיק מעמד עוד שנים רבות קדימה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן