כותרות חמות :

5  רעיונות מדהימים להעסיק את הילדים
5  רעיונות מדהימים להעסיק את הילדים

5  רעיונות מדהימים להעסיק את הילדים

אחר צהריים משמים, יום ללא חוג, אף חבר לא פנוי או אולי סופ"ש ומזג האוויר לא מאפשר לצאת החוצה או כבר מוצו כל המשחקים בגינה ואתם מחפשים דרכים יצירתיות חדשות להעסיק ולשעשע את הילדים? יש לנו מספר רעיונות איך לענות לקובלנה הנפוצה בכל בית ומשפחה של "משעמם לי".

להרכיב וליהנות מכל רגע

משחקי הרכבה נחשבים ללהיט על-זמני ובכל גיל ואם יש משחק הרכבה שאי אפשר בלעדיו הרי זה לגו. משחק אגדי שלא מפסיק להפתיע ולחדש במודלים וערכות ששואבים השראה מדמויות אהובות, סרטים ותוכניות טלוויזיה, גיבורי תרבות ועולמות תוכן מגוונים.
ישנו לגו ענק וקומפקטי יותר ואפשר להרכיב פרי סטייל או לעקוב אחר ההנחיות וההוראות ובכל מקרה, מדובר בפעילות בעלת תרומה במישורים רבים: שכלול המיומנות המוטורית, שיפור הזיכרון וההתמדה, הסבלנות, הכרות עם צבעים ומספרים, חשיבה יצירתית ומשחק זה גם מאפשר משחק עצמאי לבד במשך שעות או משחק קבוצתי משותף של ה"ביחד".

ליצור משהו חדש

תמיד אפשר ליצור יש מאין ולא חייבים בהכרח ערכות יצירה יקרות או להשיג חומרי גלם מיוחדים וכל שצריך זה רק רעיונות יצירתיים ונכונות להפיק מהם תוצרים מיוחדים.
אפשר למשל, לאתר גרביים ישנות ברחבי הבית ולהכניס אליהם צמר גפן ולאחר מכן להצמיד כפתורים בתור עיניים ועם מנקי מקטרות לייצר שיער ובגדים או לגרר סבון ריחני אל תוך שקיקים על מנת לייצר מעין מתלי בשמים לבית או להשתמש בחול ולצבוע אותו בצבעים ולהכניס לבקבוק ואפשר כמובן ללכת על מארזים קנויים של מדבקות, חוברות צביעה, תפירה ועוד.

מבצע ניקיון

לא תאמינו, אבל אם משווקים לילדים גם את הרעיון שיישמע לכם מוזר ובלתי מתקבל בעליל, הוא יכול לעבוד וגם להיות בעל ערך מוסף.
אפשר להציע להם לנקות את הבית ולהפוך את זה למשחק עם חידות ורמזים או תחרות של מי מנקה הכי טוב והכי מהר את החדר שלו או להעניק להם משימות שונות כמו ניקוי והסרת אבק מהתריסים וצחצוח החלונות, למלא דלי עם סבון לבועות סבון ולאחר מכן אפשר לנקות עמו את הרצפה ולא לשכוח לגרוף את המים, לחפש צעצועים שהלכו לאיבוד מאחורי המיטה או בין כריות הספה ועוד משימות שגם יעסיקו אותם וגם יהפכו את הבית למטופח יותר.

מהמטבח תגיע הישועה

המטבח הוא מקום שילדים אוהבים בו ויכול בהחלט להיות מרחב למידה ושעשועים אם מנחים ומדריכים אותם. ניתן לבקש מהם לארגן ארוחת צוהריים או ערב ולספק להם מתכונים קלים לביצוע וכמובן, את החומרים הדרושים.
אפשר ללמד אותם לאפות עוגה או להכין כדורי שוקולד ולקשט אותם בסוכריות צבעוניות ועוד משימות כיפיות ומהנות כמו חיתוך ירקות בסכין מתאימה להם והכנת סלט ירקות או סלט פירות ועוד תהליכי בישול שמתאימים להם ויהפכו גם לסעודה שהם ישמחו לאכול, כי הוכנה במו ידיהם הקטנות. אפשר גם לשדרג באמצעות קיפולי נייר של מפיות לעיצוב השולחן לקראת הארוחה.

מסיבה בלתי נשכחת

מוזמנים להפוך את אחר הצהריים הארוך לסוג של מסיבת ריקודים ולא חייבים שטיח ריקוד אלא רק אביזרים כיפים לרקוד אתם. חישוק, כובעים, סרטים צבעוניים וכמובן, פלייליסט מיוטיוב, אפל מיוזיק או ספוטיפיי של האומנים האהובים עליהם והשירים החביבים עליהם ביותר. אפשר לערוך תחרות ריקודים וגם ללמד אותם תנועות חדשות על מנת לשדרג את כישורי הריקוד והקצב ואפילו להוסיף כלי נגינה לחגיגה כולה ולא לשכוח להזמין חברים כדי שגם הם יוכלו להצטרף למסיבה הספונטאנית.

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן