כותרות חמות :

המדריך – סוכות
המדריך – סוכות

המדריך – סוכות

100 שנים לאפרתה

לקראת שנת המאה למכללת אפרתה (התרפ"ד־התשפ"ד), פועלים במכללה לאתר את בני המשפחות של בוגרות מחזור א'־ה' ושל צוות ההוראה שהקים את המכללה. במוסד מבקשים להעניק להם תעודות הוקרה על הזכות להיות שותפים בבניית מאה שנות חינוך דתי.

 

בוני הסוכות

גם השנה, כמיטב המסורת, פרויקט 'אמית בונה סוכה' של רשת אמי"ת יצא לדרך. תלמידי בית החינוך אמי"ת טכנולוגי אשקלון ימאו לבנות סוכות ברחבי אשקלון, עבור קשישים, בעלי מוגבלויות ומשפחות חד הוריות אשר מתקשים במלאכה. מבצע בניית סוכות מתקיים באמי"ת טכנולוגי אשקלון זה ארבע שנים, ובכל שנה ישנם עוד ועוד תלמידים המבקשים להשתתף במבצע חשוב זה.

 

הפסטיבל של קק"ל

ארגון אשכולות וקק"ל מזמינים את הציבור לארבעה ימים של "סוכות ישראלי" בחול המועד סוכות (1־4 בספטמבר). בימים אלו יתקיימו טיולים, סיורים ופעילויות לכל המשפחה באתרים מרהיבים מצפון הארץ ועד דרומה. את הפעילויות ידריכו מדריכים מוסמכים ומנוסים של "אשכולות", ארגון גג חינוכי לכ־36 מרכזים חינוכיים הפרוסים ברחבי הארץ.

 

חוגגים למען העולים

פסטיבל ״עולֶה עולָה – חגיגת סוכות ענקית לכל המשפחה״ יתקיים לראשונה מטעם משרד העלייה והקליטה כהצדעה למיליוני העולים שהגיעו ארצה. הפסטיבל הייחודי, אשר יתפרס על פני שלושה ימים, יתקיים בנאות קדומים, יער בן שמן, בתאריכים 2־4 באוקטובר, י"ז־י"ט בתשרי, וצפויים להשתתף בו אלפי אנשים.

 

מבקשים סליחה

באירוע הסליחות המרכזי והגדול ביותר של הציונות הדתית שהתקיים ברחבת הכותל בסוף עשרת ימי תשובה, השתתפו כ־60 אלף מתפללים. הקהל כלל את בני הציונות הדתית, ציבור מסורתי ואף ציבור חרדי גדול שהצטרף למעמד המרגש. הסליחות התקיימו בהובלת הרב שמואל אליהו, ראש העיר משה ליאון והחזן יהודה נפתלי.

 

מובילים בטכנולוגיה

במסגרת חדשנות טכנולוגית שמרכז אולפנות וישיבות בני עקיבא מקדם בשנים האחרונות, הגיע צוות הניהול והתקשוב של הרשת למשרדי מיקרוסופט ישראל. הצוות עבר השתלמות מרתקת וקיבל כלים אשר יוטמעו בע"ה במערכת הניהול.

 

ביקור לקראת החג

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק הגיעה עם צוות משרדה לסיור בכפר הקהילתי "פרח" בראש־העין, אשר משמש בית לכ־240 אנשים עם מוגבלויות קשות ומורכבות. מטרת הסיור הייתה לפגוש את בנות השירות ואת חברי הגרעין ובני המכינות המשרתים במוסד ולשמוע על פעילותם. במהלך הביקור השרה ואנשיה אף פגשו את הדיירים והכינו איתם קישוטים לסוכה.

 

ספר על הרב דרוקמן

טרם מלאת שנה לפטירת הרב חיים מאיר דרוקמן זצ"ל, פורום הננו והוצאת ספרים דברי שיר קיימו מחווה לזכרו של הרב: "הנני לעשות רצונך" – הספר ה־23 בסדרת הספרים גדולי האומה לילדי ישראל, סדרת ספרים על דמויות מופת בעם ישראל בדורות האחרונים. הספר החדש יציג לילדים את סיפורו של הרב מילדותו תחת אימת הגרמנים, דרך צמיחתו בתנועת בני עקיבא, הקשר עם רבו הרב צבי יהודה קוק, ועד פעילותו כמחנך וכאיש ציבור.

 

בנימין בראש

אגף תקשורת והסברה של מועצת בנימין קיבל את הצטיינות פיקוד מרכז, וכן דוברות המועצה זכתה במקום הראשון בתחרות הרשויות הארצית בהגשת מידע לציבור בשגרה ובחירום. ההישג המכובד הזה לבנימין ולהתיישבות ביו"ש מגיע אחרי בדיקה מקיפה ותרגילים שערכו בפיקוד העורף יחד עם "המועצה לישראל יפה", במסגרת המוכנות הלאומית לחירום.

 

שימו עין!

סרט חינם בסוכות: "מדריך למתבונן האמיץ"

בחול המועד סוכות תיערך באופן בלעדי הקרנת און־ליין חגיגית ללא תשלום מראש (התשלום ל"כובע" – שלמו כמה שאתם רוצים) של הסרט החדש והמדובר "מדריך למתבונן האמיץ" מאת השחקן, הכותב והיוצר נדב גדליה. לקבלת קישור צפייה סרקו את הברקוד או כנסו לדף ההרשמה: https://bit.ly/MITBONEN-FREE או שלחו ווטסאפ\מסרון למספר: 054-5645411


 

החידון של פיני | סוכות

לתגובות pinizeta@gmail.com

חפשו את התשובות להגדרות שלפניכם.

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

 

  1. באחד הסוגים יש בית קטן.
  2. היא פסולה כי יש הרבה אימא של אשתי.
  3. גורם לתדהמה שפוסל את הסוכה.
  4. כוהנים שמגדלים הדסים.
  5. כלי אוכל שמתאים לתמרים.
  6. מגדלים תרנגולות באחד החודשים.
  7. נעמי שמר שרה עליו יחד עם הדבש.
  8. היא כשרה גם כשהיא עקומה.
  9. סיבובים.
  10. קשור לסוכה, למים וליונה.

 

 

תשובות:

 

ערבה.

חמתה מרובה.

מעיף את הסכך.

נוב.

כפות.

לולב.

עוקץ.

דופן.

הקפות.

לווייתן.

 

 


 

 

חשוב!

 

סוכה בטוחה

חשמל הוא מסוכן כי לא רואים אותו, לא שומעים אותו ולא מריחים אותו. לכן יש לשמור על כללי בטיחות בסביבתו. שימוש לא זהיר בחשמל הוא מסוכן ועלול לגרום להתחשמלות. חברת החשמל מזהירה מפני הקמת סוכות בקרבה לקווי מתח ומפני סכנת חשמל לא בטוח בתוך הסוכה.

איך זה עובד?

גוף האדם הוא מוליך, וזרם חשמלי יכול לזרום דרכו במהירות כמו שזורם דרך חוט חשמל. מרגע שנפגעים מחשמל וזרם מתחיל לזרום בגוף, בגלל מהירות הזרם, אין זמן להגיב ולמנוע את מכת החשמל והפגיעה בגוף.

מדובר בסכנת חיים – מכת חשמל עלולה לגרום להתכווצות שרירים, קשיי נשימה, שינוי בקצב פעימות הלב וכיווץ כלי הדם. כמו כן, עלולות להיגרם כוויות ממכת החשמל, במקום שבו הזרם נכנס ויוצא מהגוף. לכן חשוב לזכור כי חשמל עלול להיות מסוכן, ויש להישמע לכללי הבטיחות.

עצות שחייבים לזכור

  1. אסור לבנות את הסוכה בצמוד לעמודי חשמל, קווי הולכה וארונות חשמל, ואסור להשתמש בהם לבנייתה.
  2. כשמרימים את הסכך כדי להניחו על הסוכה – יש להתרחק מעמודי חשמל ומכבלי חשמל, ולהיזהר שלא לגעת בהם.
  3. אין להניח סכך על כבלי חשמל ולא בקרבתם.
  4. יש להשתמש בציוד חשמלי (שקעים, אמצעי תאורה, כבלים, אביזרים) תקני ותקין בלבד, שמתאים להתקנה מחוץ לבית (מוגן מים).
  5. כשמשתמשים בכבל מאריך – יש להקפיד שהשימוש בו נעשה לפרק זמן מוגבל, וכי הוא מוצמד היטב לדופן או לגג הסוכה.
  6. בעת השימוש בכבל מאריך, יש להקפיד לחבר אליו קודם את המכשיר החשמלי ורק לאחר מכן לחבר אותו לשקע שבקיר.
  7. כשמנתקים כבל מאריך ,יש להקפיד לנתקו קודם מהחשמל ורק אחר כך מהמכשיר שאליו הוא חובר.
  8. אסור לתלות קישוטים על חוטי החשמל וסמוך לנורות החשמל שמאירות את הסוכה.
  9. תליית קישוטים חשמליים בסוכה צריכה להיעשות רק על ידי מבוגר.
  10. גם בסוכה חשוב לזכור: לא ניגשים לחשמל ולמכשיר חשמלי בידיים רטובות או ברגליים יחפות.

כמדי שנה, היורה נוטה להופיע בסוכות. בשנים האחרונות היינו עדים בתקופה זו גם למופעי מזג אוויר חורפי. על כן גלו ערנות, ובמקרה של מפגעים ברשת החשמל, חוטים קרועים או עמודים תקולים יש להתרחק מהמקום ולהודיע למרכזי השירות (103) של חברת החשמל.

 


 

מיזם ההיכרויות "מפגש ברמה"

פנויים ופנויות בגילאי 30־40 מוזמנים למפגש חד יומי הכולל מפגש בבית קפה וטיול בגליל התחתון. פרטים והרשמה אצל נעמה 0529555802

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן