איך אפשר לבצע פעולות אישיות באתרים שמיועדים לכלל קהל הלקוחות?
כמעט כל אתר אינטרנט או פורטל מידע יכול להציע מעבר לחלון אחר ונפרד שהוא בעצם אזור אישי. למה הכוונה? לאזור מאובטח ושמור יותר שאליו רק הגולש הספציפי יכול להגיע ולהיות חשוף למידע או לנתונים שמופיעים שם. אפשר לראות חלונות כאלה באתרים כמו הבנקים, קופות החולים, אתרים של בתי ספר או מוסדות חינוך אחרים ועוד. כך אפשר גם לקבל את כל המידע הכללי והחשוב שנכון ורלוונטי לכולם וגם לבצע פעולות או לצרוך מידע אישי שיהיה רלוונטי ונכון אך ורק לגולש מסוים. מה שבאמת חשוב לשים לב אליו זו ההתנתקות המסודרת בסיום הגלישה, מה שימנע מאדם אחר לעשות שימוש בשם המשתמש והסיסמה כדי להיות חשוף למידע המדובר שיכול להיות רגיש או אפילו סודי. עניין זה נכון ורלוונטי עבור כל אדם שעושה שימוש ברשת האינטרנט, ללא קשר לסוג האתר שהוא גולש בו.
האינטרנט והטכנולוגיה – העתיד כבר כאן
אי אפשר להתחמק מכך ואי אפשר להילחם בזה או להדחיק, שכן כל הפעולות האלה לא תעזורנה ולכן תהיינה בגדר הטמנת הראש בחול. כל אדם צריך להפעיל שיקול דעת בנוגע לאתרי האינטרנט שהוא בוחר לתת בהם אמון ולעשות שימוש מושכל בשם משתמש וסיסמה שהוא מקבל על מנת להיות חשוף למידע שרלוונטי לגביו או לגבי מי שאמון עליו – ילדים צעירים למשל. יש אנשים בעלי חששות שהמידע שלהם לא יישמר ויש כאלה שסומכים על סימוני האבטחה שמופיעים באתרי האינטרנט. כך או כך – מה שחשוב זה הידיעה שעם הזמן אפשר להסתייע ברשת האינטרנט כדי לבצע פעולות חשובות, לקבוע תורים לרופאים, לבחון את מצב חשבון הבנק או לראות מידע חשוב וסודי שרלוונטי רק לגולש עצמו. בזכות כל אלה לא חייבים לצאת מהבית, להגיע למקום אחר תוך פרק זמן מסוים או במגבלות של שעות פעילות ואת כל הפעולות אפשר לבצע מהמחשב האישי שבבית.