כותרות חמות :

המדריך המלא לחופשה ברומא
המדריך המלא לחופשה ברומא

המדריך המלא לחופשה ברומא

בירת איטליה היא זירת החיים הטובים – הדולצ'ה ויטה של אירופה. הפיצות המשובחות, הגלידות המופלאות, המונומנטים והאוצרות מעברה המפואר של הממלכה של ארץ המגף, מותגי על תוצרת איטליה ועוד. רומא היא ה-יעד למי שמחפש ליהנות בלי הפסקה.
מה אתם חייבים לראות בחופשה הבאה שלכם ברומא ואיך להשיג דילים שווים ליעד הנחשק? כל התשובות בכתבה שלפניכם.

דעו היכן אתם מטיילים בעיר
תוכלו להסתובב עם אפליקציה של גוגל מפות על מנת לנווט בין האתרים המעניינים בעיר וכאלה יש ברומא בשפע.
נתחיל מהאתרים המבוקשים שיש לרומא להציע לכם בכל הרכב בו אתם מתכוונים להגיע אליה, זוגי, משפחתי או עם חברים. רומא ידידותית למשפחות, רומנטית לאוהבים וסוערת למי שמחפש לחגוג מסביב לשעון.
השיקו את היום בקפה אספרסו משובח וקנחו במועדון. בדרך אל תוותרו על האטרקציות המפורסמות שהפכו את העיר ליעד כה פופולארי בקרב הישראלים.
התחילו את דרכם בעיר אחרי שתדלקתם היטב בקולוסיאום, סימן ההיכר הבלתי מעורער של רומא. השרידים של האצטדיון המפורסם בו התרחשו משחקים, מופעים, ואפילו משפטים ולצידו שער הניצחון שגם הוא מונומנט פוטוגני ששווה ללכוד בעין העדשה מרשימים במיוחד.
אל תוותרו גם על הפנתיאון, גולת הכותרת של העת הרומית, שנבנה מחדש לאחר שריפה קטלנית.
מקום נוסף בו משתרכים אומנם תורים ארוכים ולכן, כדאי להזמין אליו מראש כרטיסי כניסה, הוא קריית הוותיקן – המדינה העצמאית הקטנה ביותר בעולם בה אפשר לסייר בין ארמון הוותיקן והגנים וכמובן, לראות את יצירת המופת של מיכלאנג'לו שבעיני רבים בהחלט שווה את התורים – הקפלה הסיסטינית.
הלבבות הפועמים של רומא הם הכיכרות שלה – פטרוס הקדוש וקמפו דה פיורי, מהשוק התוסס ועד בתי הקפה ואם תרצו להיות במרכז העניינים או לחפש נקודת זינוק לסיורים – נווטו דרככם לעבר המדרגות הספרדיות.
אבל ככל הנראה ה-מקום שהוא הדופק המהיר של העיר היפה היא פיאצה נבונה מהמאה ה-15 ששמרה על צביון של פעם.
אם חשקה נפשכם להביע משאלה ואולי היא אפילו תתגשם, אל תשכחו לזרוק לאחור מטבע במזרקת טרווי האגדית, שנחשבת לאחד האתרים המצולמים ביותר בבירתה של ארץ המגף.
יעד נוסף שכדאי להכניס לרשימת האתרים המומלצים ברומא הוא הפורום הרומי ופעמים רבות תמצאו כרטיסים משולבים לכניסה לאתרים כמו קולוסיאום, הפורום הרומי וגבעת פלטין בכרטיס אחד, כדי שתוכלו לשלם פחות וליהנות מנקודות המשיכה הבלתי מעורערים של העיר. גבעת פלטין היא אחת מבין שבעת הגבאות של רומא ובראשה שוכנת מערה היסטורית.

מה לבדוק כשמטיילים ברומא?
כדאי לשים לב לשעות הפעילות של האטרקציות השונות אליהן הכניסה בתשלום, כשהשעות עשויות להשתנות מעונה לעונה. בדקו גם מתי הכניסה האחרונה, למשל, לקולוסיאום הכניסה האחרונה היא שעה לפני הסגירה.
החליטו אם תרצו להזמין סיור מודרך ובאיזו שפה כשיש גם מדריכים דוברי עברית שמארגנים סיורים קונספטואליים באתרים היסטוריים או בעקבות חוויות קולינאריות. כמו כן, אפשר למצוא מסעדות כשרות לשומרי הכשרות.

חכו לרגע האחרון או הזמינו מראש
דילים לרומא מוצעים בשפע, צריך פשוט לדעת היכן לחפש ברשת כשיש דילים של הרגע האחרון, לספונטאניים ביניכם שמעוניינים בסופ"ש מהחלומות או במספר ימים לברוח מהשגרה או לאלה שמוכנים להזמין מבעוד מועד כדי לשלם פחות וליהנות בהמשך מחופשה בלתי נשכחת.
לצד טיסות במחירים אטרקטיביים בחברות תעופה שונות גם חבילות נופש הכוללות טיסות ומלונות.
מומלץ לבחון היכן ממוקם המלון ואם הוא במרכז העיר כך שתוכלו ללכת לאתרים השונים ברגל או רחוק יותר ולהסתמך על מוניות או הרכבת התחתית. לעיתים עדיף לשלם פחות על מלון שווה ולהתנייד בתחבורה ציבורית שנחשבת ליעילה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן