כותרות חמות :

קטנה ברשת- ראש השנה
קטנה ברשת- ראש השנה

קטנה ברשת- ראש השנה

סרטון הפתיחה מוקדש לאדם שנשרף למוות רק משום שסולם הכיבוי היה קצר מדי. ללא מילים. בשני: אחד הסרטונים הנדירים שתראו על כיבוד הורים. בשלישי: על ילדה מטרייה. ברביעי: על הסיפור של גולדה, ובקטנה לסיום: סוכרייה לקראת השנה החדשה מבית 'אש התורה'

קטנה ברשת

מי באש 

משפחתו של אברהם ברוך, שמת בגלל מחדל בשרפה בביתו בערד, דורשת תשובות על התנהלות החילוץ והיעדר מנוף הכיבוי, וטוענת, כמו השכנים, לרשלנות. תיעוד חדש של הכבאים חסרי האונים בזירת הטרגדיה (כאן). אורך: 3:33. בעברית.

יוטיוב: "הבן אדם נשרף לך מול העיניים": אברהם מת רק כי הוא גר בפריפריה

נקודה לדיון בכיתה: האם אתם מקבלים את הטענה שאברהם ברוך נהרג רק משום שהוא גר בפריפריה, ובאזור המרכז למשל אין מצב שאדם היה מת כי מכבי האש לא מצאו סולם ארוך דיו? אילו מחשבות עולות בכם בעקבות הסרטון הזה?

 

תתכונני, אבא מוחק אותך מהירושה

 

נעמי בקוש גדלה בצרפת במשפחה חמה, אך מאז החלה להתקרב ליהדות ניתק אביה את הקשר איתה. אחרי שהוא עלה לארץ לבדו היא היחידה שטיפלה בו אף שהמשיך להפגין כלפיה יחס קר. ובכל זאת אינה מצטערת על שום רגע (רגע של חכמה). אורך: 5:53. בעברית

 יוטיוב: "תתכונני, אבא מחק אותך מהירושה" | רגע של סיפור

נקודה לדיון בכיתה: מה אתם אומרים על כיבוד ההורים של נעמי? אפשר לקרוא לו יוצא דופן או שלדעתכם זו הנורמה?

 

ילדה מטרייה

עטרה אוריה בשיר על ילד שהחרימו אותו ומאז הוא מחפש את עצמו. שיר שנוגע בכל כך הרבה לבבות ופורט על המיתרים הרגישים ביותר. נסו שלא להתאהב. אורך: 3:11. בעברית.

יוטיוב: עטרה אוריה – ילד מטריה

נקודה לדיון בכיתה: האם יצא לכם פעם להיות מהעומדים בצד, מי שרואים איך עושים חרם על ילד ובוחרים בכל זאת לשתוק ולא לעשות כלום?

 

איזה סיפור לא תראו בסרט על גולדה

ב-1961 נערכה פגישה סודית בין גולדה מאיר לנשיא ארצות הברית ג'ון פ' קנדי. גולדה ביקשה ממנו עזרה צבאית, אך קנדי סירב לסייע. ואז היא אמרה לו משפט אחד שגרם לו לחשוב מחדש. אורך: 1:44. בעברית.

יוטיוב: איזה סיפור לא תראו בסרט על "גולדה"? | רגע של חכמה

נקודה לדיון בכיתה: עד כמה התחברתם לסיפור שגולדה סיפרה לקנדי? נראה לכם שגם בתקופה שלנו הוא עדיין מרגש או שהוא כבר פאסה?

 

קטנה לסיום

פשוט תנסה

צ'רלי הררי הנפלא במסר פשוט ונוקב על החיים. דינמי ועשוי כמו שסרטונים מבית 'אש התורה' עשויים. אורך: 4:14. אנגלית עם תרגום.

יוטיוב: פשוט תנסה – סרטון מחזק!!

 

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל: avinoam811@gmail.com

 

 

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן