כותרות חמות :

כל מה שצריך לדעת על זיפות גגות
כל מה שצריך לדעת על זיפות גגות

כל מה שצריך לדעת על זיפות גגות

איטום הגג הוא משהו שאי אפשר לוותר עליו, וודאי לא כאשר אנחנו עומדים כמה חודשים לפני בואו של החורף. נכון, בישראל החמה, אנחנו לא תמיד מצליחים להיזכר איך זה מרגיש, אבל החורף הישראלי בהחלט יכול להיות מאתגר לא פעם. זיפות גגות מאפשר לנו לשמור על הבית שלנו מוגן מפני הרטיבות. בין אם אתם מעוניינים להזמין איש מקצוע מנוסה ובין אם אתם מעוניינים לבצע את העבודה בעצמכם, במאמר הבא תמצאו את כל המידע החיוני עבורכם לעניין זה.

קרדיט-Photo by Sven Mieke on Unsplash

הקדמה קצרה על הנושא

היום, ישנן שתי טכניקות לאיטום גגות. הראשונה, היא באמצעות פריסה של יריעות ביטומניות חסינות למים. האופציה השניה היא להיעזר בזפת. כאן אולי נכון לציין כי נכסים רבים בישראל הם לא נכסים חדשים. מדובר על מבנים אשר הוקמו לפני קום המדינה ובמהלך השנים הראשונות שלה. לכן, שימוש ביריעות ביטומניות לא תמיד יהיה רלוונטי, אלא רק במבנים חדשים יחסית, אשר לא עשו בהם איטום גגות עם זפת בעבר. הנקודה הזו משמעותית מפני שיכול מאוד להיות כי לא רק שזפת היא חומר הגלם האידיאלי עבורכם לאיטום הגג בשל יתרונות כאלו ואחרים. אלא, יכול מאוד להיות כי זו האופציה היחידה העומדת לפניכם. כך או אחרת, אנחנו מדברים על עבודה פשוטה יחסית, אשר יכולה לתת מענה מדויק, כל עוד מבצעים אותה כמו שצריך ומקפידים על הדגשים.

מה חשוב לדעת על רכישת החומרים

כאמור זפת שימשה גם בעבר עבור איטום גגות. אגב, מדובר על חומר גלם בו השתמשו עוד בימי התנ"ך. מספרים על נוח שעטף את התיבה בזפת מבפנים ומבחוץ כדי למנוע דליפה של מים. אבל מטבע הדברים, היום אתם יכולים למצוא זפת באיכות גבוהה בהרבה מזו שהייתה לנוח. חשוב לבחור חומר גלם איכותי משתי סיבות:

  1. זפת נוטה להתחמם בקיץ הישראלי: אמנם, האיטום נעשה בעיקר עבור חודשי החורף, אבל הוא נשאר שם גם בקיץ. השמש הישראלית מחממת את החומר ויכולה להביא לנזקים ובעיקר, לשחיקה של הזפת. כאשר רוכשים חומר גלם איכותי, אנחנו נראה כי השחיקה לא מתרחשת בקצב גבוה כל כך כמו במקרים אחרים.
  2. כך אתם זוכים לאיטום מושלם וכזה שאפשר להניח בקלות: כמו תמיד, שימוש בחומרי גלם איכותיים מקצר את משך העבודה ונותן לנו את התוצאות הטובות ביותר בתוך זמן קצר.

איך נכין את הגג לעבודות האיטום

אז כבר רכשתם זפת גגות, כבר רכשתם לצד אותה זפת גגות כלי עזר נוספים אשר יעזרו לכם לבצע את העבודה ואתם מוכנים לצאת לדרך. כאן חשוב לציין כי על מנת שהעבודה תיעשה על הצד הטוב ביותר, חשוב להכין את הגג כמו שצריך. מה זאת אומרת? בראש ובראשונה חשוב לפנות את הגג מכל מה שלא צריך להיות שם. אין שום סיבה לעבוד מסביב לערימת כיסאות ישנה שהגיעה לגג בטעות או כלי עבודה שנשארו שם מסיבה זו או אחרת. אחרי פינוי הגג מכל מה שיכול להפריע לעבודה, הניחו פריימר על כל שטח הגג. הפריימר יעזור לזפת להידבק בצורה טובה יותר ולהישאר לאורך פרק זמן משמעותי. עכשיו הזמן להניח את הזפת. כמובן, חשוב לעבוד בצורה זהירה, עם ציוד מגן לידיים וכלי עבודה מתאימים. בסוף, השלב האחרון הוא סיוד של הגג. אחרי שהחומר התייבש, אנחנו רוצים לסייד את הגג בשביל למנוע מקרני השמש לפגוע באיכות האיטום לאורך הזמן.

אם אתם מחפשים חומרים איכותיים, אתם מוזמנים להציץ באתר שלנו ולמצוא את כל מה שחסר לכם.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן