כותרות חמות :

המדריך כי תצא
המדריך כי תצא

המדריך כי תצא

שימו אוזן

מידד טסה | אושר אמיתי

אחרי שנחשף אצלנו בריאיון קאמבק ב'עולם קטן' לפני זמן קצר, יוצא ילד הפלא (לשעבר!) באלבום EP הכולל כמה שירים. שימו אוזן על הסינגל 'אושר', שיר פשוט, קליט ומרגש בהפקת עידו נמר. התום היפה והאותנטי של טסה על גבי בלדה בעיבוד פופ עדכני יוצר להיט ייחודי מסוגו. אף אחד לפניו לא שם את הלב ככה על השולחן.

תזכורת בנוגע לדמוקרטיה אותנטית
בסרטון חדש שהוציא ארגון חותם מזכיר רבה של העיר צפת הרב שמואל אליהו כי במגילת העצמאות כתוב שמדינת ישראל תהיה מדינה יהודית. "אתם פועלים נגד האופי הבסיסי של המדינה כמו שהוקמה", הזכיר הרב. "יש כאלה שרוצים לקחת את מגילת העצמאות כחוקה של המדינה. יש בזה היגיון. זה היה המסמך שעליו חתמו מקימי המדינה. אז להזכיר לכולם, באותו מסמך כתוב שמדינת ישראל תהיה מדינה יהודית. לא מדינה של היהודים, מדינה עם אופי יהודי, מסממני היהודים, סממנים יהודיים".

מפלגות מתאחדות
לפני כשלושה שבועות חתמו יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ ויו"ר הבית היהודי חגית משה על הסכם איחוד בין שתי המפלגות הוותיקות. השבוע אישרו מרכזי המפלגות את ההסכם, ומהיום יש מפלגה אחת: המפלגה הדתית-לאומית הציונות הדתית. ההצבעות בשני המרכזים עברו חלק, מה שמביע את הצורך האמיתי למפלגה אחת משותפת שתיתן כוח גדול לציבור.

ח"כ סוכות עלה לקברו של הרב קוק
"מתוך אמונה גדולה בתהליכי הגאולה במדינת ישראל זכינו לעמוד מול קברו של איש התורה, הרוח והחזון שהוביל דרך אמיצה מלאת אהבה ומחברת", אמר סוכות. "אנחנו שואפים כוחות מאישיותו ולומדים מתורתו הגדולה לפעול במציאות, עם הסיבוכים והמניעות. כשהנשמה מאירה גם שמיים עוטי ערפל מפיקים אור נעים".

אלול של השר סופר
השר אופיר סופר פתח את השבוע הראשון של זמן אלול בישיבת הכותל. השר נפגש עם ראש ישיבת הכותל הרב ברוך וידר ועם מוטי ג'רבי מנכ"ל הישיבה לדיון ולשיחה על ענייני השעה.

מתקדמים
במהלך השבוע שעבר נערך בכפר הנוער הודיות קורס מד"צים לחניכי כיתות י"ב, ובו נערכו חניכי הכפר להוביל השבוע את מחנה ההכנה לחניכים החדשים. חניכי כיתות י"ב נעשו פעילים דומיננטיים ושינו את פרדיגמת הקבלה לנתינה וחשיבה על האחר.

רשתות מצטיינות
20% ממוסדות החינוך ברשת החינוך נעם-צביה, המובילה בחינוך התורני-ציוני, נמצאים ברשימת המצטיינים לשנת תשפ"ג, ומוריהם יזכו בתגמול כספי מיוחד על ההצלחה החינוכית הערכית והלימודית. גם 17 מוסדות מרשת אמית ברשימת בתי הספר המצטיינים לשנת תשפ"ג, ומוריהם יזכו בתגמול כספי מיוחד. עוד 17 מוסדות של ישיבות ואולפנות בני עקיבא יזכו במענקים. שישה מוסדות מהרשת יזכו במענקי הצטיינות הגבוהים ביותר.

חנוכת בית מדרש בישיבת תורה בציון
המבנה החדש ישרת את הבחורים והאברכים בשכונת רמות בירושלים. במשתתפים באירוע: ראש העיר משה ליאון, סגניתו חגית משה, הרב הראשי דוד לאו, ראש ישיבת מרכז הרב, ראש ישיבת הר המור ועוד.

מתחילים עכשיו
שימו לב: בט' באלול יצוינו מאה שנה להכרזת ייסוד לימוד הדף היומי, ובא' בתשרי יצוינו מאה שנה להתחלת לימוד הדף היומי. זה הזמן להצטרף ללימוד הדף במסכת גיטין, ופורטל הדף היומי יסייע לכם לעשות את זה בקלות. חפשו את הפורטל ותיהנו משפע תכנים ללא תשלום שיסייעו לכם ללמוד את הדף בהצלחה.

יש ענבים?
מותג הענבים המשובח ענבי טלי מגיש לציבור את הענבים הטובים ביותר בהקפדה מרבית על כשרות מהודרת, הכוללת פיקוח של משגיחי כשרות יראי שמיים לאורך כל תהליכי הגידול, הייצור, האריזה והשינוע.
את ענבי טלי תוכלו למצוא במגוון כשרויות מהודרות: בד"ץ העדה החרדית, הרב לנדא והרב אפרתי שליט"א. אפשר להשיג את ענבי טלי בשווקים וברשתות השיווק, ועל אריזתם מדבקה המציינת את שם הזן הספציפי כדי שתוכלו להיות בטוחים בבחירה האיכותית שלכם.

ביקור אקדמי מאחד
משלחת של המכללה האקדמית צפת, הכוללת את ראשי החוגים וסגניהם, וכן בעלי תפקידים אקדמיים נוספים, נסעה לבקר באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים ובמרכז הבין-תרבותי בירושלים. את הביקור הוביל ממלא מקום מקום הנשיא לעניינים אקדמיים פרופ' מוחמד ותד. במהלך הביקור נפגשו חברי המשלחת עם נשיא האקדמיה פרופ׳ דוד הראל, וכן ערכו סיור היכרות עם האקדמיה, אגפיה ומחלקותיה.

החידון של פיני | פרשת כי תצא
לתגובותpinizeta@gmail.com :

חפשו את התשובות להגדרות בפרשה. אם לא מצאתם, יש לנו פה גם תשובות להנאתכם.

ראשון: 1. שלושים יום. 2. להעדיף. 3. תציק.
שני: 1. נשכחים. 2. תרנגול. 3. לפעמים מגיעות ב-30 ולפעמים ב-12.
שלישי: 1. מעשיות. 2. לרן דנקר יש חדשה כזאת. 3. סרט אימה.
רביעי: 1. הנכד של הפלאפון. 2. סיירים למשל. 3. מחלף מפורסם.
חמישי: 1. כלי גינון. 2. הפכו את נח.
שישי: 1. סוג של רב. 2. כלת פרס ישראל. 3. היא מצילה ממוות.
שביעי: 1. מחלקי המשפט. 2. אדם חזן אצילי. 3. אדון בריטי קומיקאי.

תשובות:
ראשון: 1. ירח. פס' יג. 2. תתעמר. פס' יד. 3. לבכר. פס' טז.
שני: 1. נידחים. פס' א. 2. גבר. פס' ה. 3. ביצים. פס' ו.
שלישי: 1. עלילות. פס' יד. 2. שמלה. פס' יז. 3. צעקה. פס' כד.
רביעי: 1. דור שלישי. פס' ט. 2. מחנה. פס' י. 3. מוצא. פס' כג.
חמישי: 1. חרמש. פס' כו. 2. חן. פס' א.
שישי: 1. חובל. פס' ו. 2. מרים. (פרץ). פס' ט. 3. צדקה. פס' יג.
שביעי: 1. נושא. פס' טו. 2. עומר. פס' יט. 3. בין. פס' ב.

מעניין!

השופר של הרב שטיינמן

השופר האישי של מנהיג הדור הקודם מרן הגאון רבי אהרן יהודה ליב שטיינמן, שליווה אותו רוב ימי חייו, מוצע כעת למכירה פומבית במחיר התחלתי של 3,000 דולרים בבית המכירות Winner'S. בניו של הגראי"ל, הגאון רבי משה והגאון רבי שרגא, מעידים שמיום עומדם על דעתם הם זוכרים את השופר הזה ברשות אביהם. גם צורתו העתיקה והמיוחדת מעידה שהשופר כבן 150–200 שנה. למרות גילו קבע פוסק הלכה שהוא כשר לתקיעה.

 

ישראל מתחברת

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי ושרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק ציינו השבוע בטקס חגיגי בבית אברהם אבינו בחברון את חיבור העיר לסיבים אופטיים. חיבור העיר לסיבים הוא ביוטי להתחייבות השר לקדם אמצעי תקשורת מתקדמים ביו"ש. נכון לסוף יוני 2023 היו כ-83% ממשקי הבית בישראל מונגשים לסיבים אופטיים, והצפי הוא כי עד 2027 לכל משקי הבית בישראל יתאפשר להתחבר לסיבים אופטיים.

שר התקשורת מוביל את מהפכת הקליטה הסלולרית ברחבי הארץ ובפרט ביישובים סמוכי גדר וביו"ש. לפיכך הוקם צוות למיפוי חסמים לפריסת תשתיות סלולר ביו״ש, וצוות נוסף למתן פתרונות לפריסת רשת דור 5 מתקדמת בכל רחבי הארץ.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן