כותרות חמות :

ריבית משכנתא – כל מה שצריך לדעת כדי שזה יצא לכם משתלם
ריבית משכנתא – כל מה שצריך לדעת כדי שזה יצא לכם משתלם

ריבית משכנתא – כל מה שצריך לדעת כדי שזה יצא לכם משתלם

 

כל מי שטיפה עוקב אחר החדשות יותר שהריביות בעלייה מטורפת בתקופה האחרונה. כל מי שאי פעם לקחת משכנתא, מרגיש את זה ישירות בכיס. ריבית משכנתא ששילמתם בעבר, אינה הריבית שאתם משלמים כיום. ריבית משכנתא היא נושא שמעסיק רבים, בין אם כבר רכשו דירה או מי שמתעניין כעת ברכישת דירה חדשה. ריבית משכנתא היא כמובן התוצאה של לקיחת משכנתא שהיא למעשה הלוואה לכל דבר ועניין. כאשר אנחנו לוקחים הלוואה, אנחנו תמיד משלמים ריבית כלשהי, כשמדובר על משכנתא לרוב מדובר על הלוואה מאד ארוכת טווח לכן נושא הריבית הוא משמעותי במיוחד. כדי לרכוש דירת מגורים בישראל כמעט תמיד נצטרך להשיג הון עצמי ראשוני ואת שאר הסכום לקחת כמשכנתא מאחד מהבנקים. משכנתא ניתן לפרוס עקרונית גם עד שלושים שנה, כשמה שמשנה את גובה ההחזר החודשי, מלבד מספר התשלומים, הוא התמהיל של המשכנתא שתיקחו. תמהיל המשכנתא מורכב ממספר מסלולים, וגובה הריבית בכל מסלול משתנה.

ריבית משכנתא – מה חשוב לדעת?

ריבית משכנתא שאנחנו בוחרים כשאנחנו לוקחים משכנתא היא משמעותית לנו מאד בתהליך השוואת ההצעות בין הבנקים השונים אבל זה לא הפרמטר היחידי שחשוב לשים לב אליו. בישראל נהוג לקחת שלושה מסלולי ריבית בכל לקיחת משכנתא, כאשר כל אחד מהמסלולים מוגבל ומשתנה באופן אחר. בנק ישראל מפרסם בכל חודש את הריבית וגם נתונים נוספים שמשפיעים על משכנתאות שניתנות על ידי הבנקים השונים. בנק ישראל מציג בעצם נתונים משוקללים שמציגים תמונת מצב לגבי הריבית הממוצעת במשק למשכנתא, בחלוקה למסלולים שצמודים למדד ושאינם צמודים למדד. כמו כן, בנק ישראל מציג גם את גובה הריביות של המסלולים השונים בטווחי זמן שונים.

איזה סוגי ריביות במשכנתא יש?

כדי להבין את סוגי הריבית צריך להבין ראשית שהלוואה של משכנתא מתחלקת כמו רוב ההלוואות לשני חלקים עיקריים. הקרן של ההלוואה – שזה הסכום שאנחנו לוקחים מהבנק כהלוואה בלי קשר לתוספות הריביות. וריבית המשכנתא עצמה, שמחושבת כאחוז מסך כל הקרן שלקחתם. ככל שהקרן שלקחתם קטנה יותר, הריבית שתשלמו תקטן בהתאם. מלבד גובה הקרן, מה שמשפיע על הריבית הוא אם היא צמודה למדד או לא, ולכמה זמן פרסתם את ההחזרים. ככל שהמשכנתא נלקחת לטווח זמן ארוך יותר הריבית בדרך כלל גבוהה יותר כי הבנק מסתכן יותר. אם לקחתם מסלול צמוד לקרן, הקרן תעלה עם הזמן שיחלוף, וגם הריבית שתצטרכו לשלם, אם תיקחו משכנתא עם ריבית קבועה, ההחזר ישאר קבוע לכל אורך תקופת תשלום המשכנתא. כפי שציינו לרוב מחלקים את המשכנתא לשלושה מסלולים, חלק באופן צמוד וחלק באופן שאינו צמוד. ישנם סוגי ריבית שונים ביניהם ריבית חובה, ריבית נומינלית, ריבית פריים, ריבית דריבית ועוד סוגים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן