כותרות חמות :

המדריך- ראה
המדריך- ראה

המדריך- ראה

איחוד מפלגות

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ויו"ר מפלגת הבית היהודי, הגב' חגית משה, סיכמו על איחוד מלא בין מפלגת "הציונות הדתית" למפלגת "הבית היהודי". מפלגת הבית היהודי תתמזג עם מפלגת הציונות הדתית, ותוגש בקשה לשינוי שמה של מפלגת הציונות הדתית לשם "המפלגה הדתית לאומית – הציונות הדתית". המפלגה המאוחדת ונציגיה ברשויות המקומיות ירוצו תחת אותיות "טב" כבר מהבחירות הקרובות לרשויות המקומיות.

מצ"ב תמונה, אין צורך בקרדיט.

 

 

מתנדבים ללא הגבלה

ביום שני התקיים ביבנה אירוע סיום שנה של תוכנית "מגשימים", מסלול ייחודי בעמותת עמינדב לצעירים עם מוגבלויות המתנדבים בשירות הלאומי־אזרחי. באירוע זכו 130 מתנדבים ומתנדבות להוקרה על עשייתם למען החברה והקהילה בשנה החולפת. האירוע כלל הופעה של המתנדבים בניגון, בשירה ובדברי סיכום, וכן סדנאות ומופע אימפרוביזציה.

צילום: דוברות הרשות לשירות לאומי־אזרחי

 

 

לומדים בשירות

יוזמת לימוד חדשה תופסת תאוצה בקרב בני ישיבות המשרתים בצבא: לימוד משותף של הספר פניני הלכה. תלמידי ישיבת הר־ברכה השיקו פרויקט לימוד לחיילים, שבמסגרתו כל חייל מקבל חוברת ובה פרק אחר מתוך הספר פניני הלכה. כך המשתתפים מסיימים יחד את כל הספר, ואחרי כמה סבבים גם כל חייל בעצמו מסיים את הספר במלואו.

 

הצגת מסע

קרוב ל־200 צופים נהנו ממופע הבכורה של ההצגה "שלום ממלכת חלום", שעלתה בתאטרון החאן בירושלים. ההצגה, בבימויה של מעיין הירשפלד, קצרה שבחים מצד הקהל המגוון, שגילו נע בין 3 ל־80. עם תפאורה מושקעת, מוזיקה עשירה ומקורית, מלווה ההצגה את מסעו של ילד צעיר שכל מבוקשו הוא קשר אנושי חם. ההתמודדויות שפוגש מלמדות אותו על העולם, ולבסוף גם על סוד הטוב האנושי.

 

מחנכים לדבר

ישיבת ההסדר הגולן שבחיספין הקימה ברחבת "הבימה" בתל־אביב מאהל הידברות כדי לשוחח עם תושבי העיר. "אחת מאבני היסוד המרכזיות בחינוך בישיבת הגולן, היא המעורבות בדעת עם הבריות. 'ויגדל משה ויצא אל אחיו', להיות גדולים זה לצאת אל אחינו", אמר ראש הישיבה הרב יואל מנוביץ'.

 

בית מדרש לחיים

פורום "הננו" השיק לאחרונה את "בית מדרש לחיים". מדובר ברשת של בתי מדרש לצעירים הלומדים באקדמיה או שנמצאים בחיי המעשה, הרוצים להשתייך לחבורה שעוסקת בתורה מתוך החיים ובחיים מתוך התורה. ההשתתפות בתוכנית מעניקה מלגה לסטודנטים, והמסלול יחל בשנת הלימודים הקרובה באוניברסיטאות בן־גוריון, בר־אילן ואריאל.

 

שבים לחומש

18 שנה אחרי גירוש היהודים מחומש, ולאחר שנמחקה העתירה בבג"ץ לפינוי המקום, עלה ח"כ צבי סוכות ליישוב. סוכות ביקר בישיבת חומש המתחדשת, ושם בירך בשם ומלכות ובהתרגשות גדולה ברכת "מציב גבול אלמנה".

 

עזרא בעלייה

במסגרת פעילויות הקיץ של תנועת עזרא, התקיים השנה מחנה סיירים בסימן "עולים לירושלים". במשך חמישה ימים צעדו החניכים בהרי ירושלים כ־45 ק"מ והשתתפו בפעילויות חווייתיות, שבסיומם הגיעו אל רחבת הכותל המערבי. למקטע האחרון של ההליכה ברחובות ירושלים הצטרפו גם הורי החניכים, ולאחר תפילת שחרית משותפת התכנסו לטקס הסיום של המחנה.

 

מחנה שלוה

אחרי ציפייה הארוכה, הכנות הקדחתניות וקמפיין מימון המונים מוצלח שגייס כמיליון ש"ח, כ־300 ילדים עם מוגבלויות יצאו למחנה הקיץ של ארגון שלוה. במשך שבוע הם חוו אטרקציות רבות יחד עם הצוות המקצועי שלהם, המתנדבים והמלווים.

 

מוקירים את הסיירים

במסגרת כנס "לנו קוראים המשעול והרוח", שנערך בבית הספר שדה כפר־עציון ועסק ב־70 שנה להקמת יחידה 101 ובחשיבות תחום הסיירות, העניק מנהל בית הספר עובד גמלא מגן הוקרה ל"טרזן", דוד בן־עוזיאל, מוותיקי היחידה, לוחם צנחנים ואיש מוסד. גם כיום בן־עוזיאל ממשיך להוביל עם בית הספר סיורי מורשת, ולשתף בזיכרונות ובמסקנות שהוא נושא עימו.

בתמונה: גמלא מעניק את המגן לטרזן

צילום: דוברות

 

חטיפי טבע

ענבים הם חטיף בריא, מלאים בערכים תזונתיים ובוויטמינים התורמים לתזונה מאוזנת ובריאה. גם כשיוצאים לבלות, הם מספקים אנרגיה זמינה ומסייעים לקרר את הגוף כשחם בחוץ. נוסף על כך הם בעלי תכולת מים גבוהה ולכן מסייעים לשמר את הלחות בגוף, במיוחד במזג אוויר חם. ענבים הם גם קלים לנשיאה ומוכנים לשימוש מיידי. אז בפעם הבאה שאתם יוצאים אל החום – אל תשכחו "ענבי טלי".

 

החרמון בכפכפים

אתר החרמון, שפעיל כבר למעלה מ־50 שנה, מקבל את הקיץ הזה "בכפכפים". באתר יתקיימו סיורים, הפנינג קיץ מיוחד, פעילויות לכל המשפחה, ואפילו יוקם מתחם ים בפסגה. חובבי טיולים, טבע וכיף – מוזמנים לבוא לפסגת העיניים של המדינה ליום בילוי באוויר הפתוח, בגובה 2040 מטר מעל פני הים.

 

תנופת נדל"ן

בצל המשבר שפוקד את שוק הנדל"ן, קיימה הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה "זמורה" כנס ארצי ורב משתתפים עם בכירי המשק, בכירים במנהל התכנון וראשי רשויות ומועצות מקומיות. הכנס עסק במגמות עכשוויות בשוק הנדל"ן, ובממשק בין הוועדות לתכנון לבין רשויות מקומיות. במהלך הכנס, בין היתר, הוצגו תנופת הפיתוח המואצת בכמה מועצות מקומיות, וכן מהלכים שהובילה הוועדה בשיפור השירות.

 

 

יריחו קוראת לכם

ביום שישי א' באלול, 18 באוגוסט, תיערך בעזרת השם תפילת שחרית חגיגית של ראש חודש בבית הכנסת העתיק שלום על ישראל שביריחו. אחריה תתקיים התוועדות חסידית עם הרב יוסי פלאי ותלמידי ישיבת יריחו. בהמשך, תצא הסעה לבית הכנסת בנערן ולטבילה במעיין דיוק הסמוך. למידע והרשמה: שלחו ווטסאפ או SMS ליוני, במספר 052-3527313.

בתמונה: המאגר של מעיין דיוק, הסמוך לבית הכנסת בנערן

 

בוטניקה בירושלים

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הוא גם מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. לשעות פעילות ולפרטים נוספים: 02-6794012.

 

פסטיבל בנגב

במסגרת פסטיבל אופקים, תתקיים בפעם ה־8 בנגב חגיגת תיאטרון רחוב, ותציע חוויה מדהימה לכל המשפחה. המופעים יתקיימו ב־23־24 באוגוסט, בין השעה 18:30 ל־22:30. עשרות אומנים מהארץ ומהעולם יציגו מופעים מקוריים בתיאטרוני רחוב, מיצגים, תהלוכות תיאטרליות, מופעי קרקס וג'אגלינג, והכול ללא תשלום. הפסטיבל ייפתח במופע חגיגי ביום שלישי, 22 באוגוסט, ויתר מופעי הרחוב יחלו למחרת.

מיומנה

צילום: Fabian Koldorff

 

 

החידון של פיני | פרשת ראה

לתגובות: pinizeta@gmail.com

 

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

 

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

 

 

ראשון: 1. כביש ארוך בדרום. 2. נמרץ, טרי וחיוני. 3. ללא ספק.

שני: 1. מִגוון. 2. תשחרר. 3. נאמר בסוף ספר.

שלישי: 1. אחת המגילות. 2. תוציא מהרשימה! 3. שטח קרקע מוגבה.

רביעי: 1. שיר. 2. חצויה. 3.יחידה מובחרת בגדודים.

חמישי: 1. יש כזה נוזל יבש. 2. כשזה מגיע גוזרים חוגר.

שישי: 1. עובד אלילים או שיש לו אישה. 2. תעשה אגרוף בדילוג. 4. סגן.

שביעי: 1. יעקב היה כזה. 2. יצחק היה כזה. 3. כלי גינון.

 

תשובות:

 

ראשון: 1. ערבה. פס' ל'. 2. רענן. פס' ב'. 3. בטח. פס' י'.

שני: 1. מבחר. פס' י"א. 2. תעזוב. פס' י"ט. 3. חזק. פס' כ"ג.

שלישי: 1. איכה. פס' ל'. 2. תגרע. פס' א'. 3. תֵּל. פס' י"ז.

רביעי: 1. זמר. פס' ד'. 2. שסועה. פס' ז'. 3. עורב. פס' י"ד.

חמישי: 1. יין. פס' כ"ו. 2. מקצה שלוש שנים. פס' כ"ח.

שישי: 1. בעל. פס' ב'. 2. תקפוץ. פס' ז'. 4. משנה. פס' י"ח.

שביעי: 1. פיסח. פס' כ"א. 2. עיוור. פס' כ"א. 3. חרמש. פס' ט'.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן