כותרות חמות :

טיפים לשימור בריאות העציץ בסביבה הביתית
טיפים לשימור בריאות העציץ בסביבה הביתית

טיפים לשימור בריאות העציץ בסביבה הביתית

 

מעוניינים לעטר את ביתכם בניחוחות ומראות של טבע? אין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר עציץ יפהפה ומוריק, או עציץ הכולל בתוכו מיני וסוגי פרחים שונים.

חשוב לדעת שלצד תחזוקת העציץ בכללותה, הרי שהטיפ הראשון והחשוב ביותר שלנו הוא שעליכם לבחור את הצמחים והפרחים שלכם בתבונה. בחרו אך ורק בכאלו המתאימים לתנאי פנים, תוך התחשבות בגורמים שונים כגון אור יום, רמת הלחות באזור שלכם, מגבלות של מקום וגם היכולת שלכם והרצון שלכם לטפח את העציצים ולהשקות אותם מדי יום ויום.

מיקום העציצים

העדיפו למקם את העציצים בקרבת חלונות ומקורות המזמינים אליהם תאורה טבעית.

כל הצמחים מסתמכים על אור במידה כזאת או אחרת, והם משגשגים בזכות אור השמש. ישנם עציצים שזקוקים לאור מועט, ואז כדאי למשל למקם אותם בסמוך לחלון אך לא קרוב מדי. לעומת זאת, ישנם עציצים ובהם כדאי לעתים למקם אותם סמוך אל החלון כך שייהנו מאור השמש ככל הניתן.

השקיה נכונה

השקיה נכונה איננה יכולה להיות זהה בין עציץ לעציץ.

ישנם צמחים המצריכים השקיה מועטה ומדודה, וישנם צמחים הזקוקים להשקיה לעתים תכופות.

מומלץ תמיד לקבל הנחיות ישירות מן המשתלה או ליצור קשר עם המשתלה למען קבלת הנחיות באשר לתכיפות ההשקיה, כמו גם רמת הלחוץ של האדמה ובדיקות נוספות שיאפשרו לשמר את הצמחים באופן קבוע.

שימו לב שגם מים עומדים אינם יעילים לעציץ, והם יכולים לזרז את ריקבון השורשים ומשם לפסוק את דינו של הצמח בתוך זמן קצר.

לחות

ישנם זנים טרופיים שיכולים ליהנות ממזג האוויר הישראלי הקיצי, אך בתנאי בית הרי שלרוב המזגן יוביל לאוויר יבש אשר יזיק לבריאותם.

במקרים שכאלו, ההמלצה הגורפת היא להעדיף עציצים שאינם זקוקים ללחות. ניתן להתייעץ על כך עם המשתלה או חנות הפרחים ממנה אתם מבצעים את הרכישה.

גיזום והסרת אבק

טפחו את העציץ שלכם, מדובר בעבודה שחוצה את גבולות ההשקיה בלבד!

מומלץ תמיד לגזום עלים מתים או מצהיבים, דבר אשר יעודד צמיחה מחודשת וישמור על מראהו הכללי של הצמח שלכם.

נוסף על כך, נגבו את צמחים שלכם מאבק באופן קבוע עם מטלית רכה ולחה. ניתן למשל לנקות את העציץ עם מעט חלב דבר אשר יקנה לו מראה נוצץ יותר. הניקוי מסייע לצמחים לנשום ולספוג את האור בצורה יעילה הרבה יותר.

הדברה במידת הצורך

שימו לב שישנם מזיקים שונים לצמחים דוגמת כנימות, קרדית עכביש וקמחית.

לרוב כאשר נתקלים במזיקים מסוג זה הרי שמומלץ לרכוש עזרים לשימוש ביתי המסייעים להדברת והרחקת מזיקים שונים.

אם אתם שמים את העציצים במרפסת, הקפידו לבחון אם ישנן יונים הפוקדות את המקום ומכרסמות את העציצים כבדרך קבע.

הכירו את שושי פרחים

מידע זה הובא עבורכם על-ידי שושי חנות פרחים צבעונית ושמחה המספקת מגוון פרחים ועציצים נפלאים ואיכותיים. החנות יושבת בכפר רות ועורכת משלוחים לכל חלקי הארץ.

באתר של שושי תוכלו למצוא פרחים לפי יישובים ופרחים לפי אירועים ומועדים כגון משלוחי פרחים לראש השנה, לסוכות ושלל חגי תשרי, פרחים יום האישה ועד לכתר פרחים לראש ושילובים נהדרים ומפתיעים עם שוקולדים יוקרתיים.

לצד האפשרות להזמין את המשלוחים אונליין בצורה קלה ופשוטה, בשושי פרחים שמחים להעמיד לרשותכם צוות מסביר פנים שיסייע בכל שאלה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן