כותרות חמות :

הסוף של אירופה? ימי זעם בצרפת
הסוף של אירופה? ימי זעם בצרפת

הסוף של אירופה? ימי זעם בצרפת

המהומות המכונות "האינתיפאדה של צרפת" הן בסך הכול שלב נוסף, ידוע מראש, של ההשמדה העצמית הלאומית שגוזרות על עצמן מדינות שמתנהל בהן שיח פרוגרסיבי עמוק

 

רחובות צרפת בוערים אחרי שבמהלך השבוע האחרון פשטו על ערים בצרפת עשרות אלפי פורעים, רובם המוחלט בני מהגרים ממוצא ערבי או מוסלמי. הפורעים בזזו חנויות, שברו חלונות ראווה, הציתו מבני ציבור, תחנות משטרה וסמלי שלטון אחרים, וגם שרפו מאות מכוניות, אוטובוסים ובתים פרטיים.

המשטרות המקומיות כבר עצרו יותר מאלף בני אדם שהשתתפו במהומות, אך זה לא עזר, והמהומות שהחלו בפרוורי פריז בעקבות הריגתו של נער ממוצא אלג'יראי בידי שוטר, התפשטו במהירות לעשרות מוקדים בשאר ערי צרפת.

זו לא הפעם הראשונה שגל פרעות פוקד את הרפובליקה. גם ב-2005 התפשטו בצרפת מהומות דומות, אך נראה שהפעם המהומות חמורות בהרבה, עד חשש לאנרכייה מוחלטת שתוביל להכרזה על מצב חירום לאומי וכניסה של כוחות צבא לערים להשלטת הסדר.

"המוות של הצעיר העבריין הוא רק תירוץ", אומר בנימין לשקאר, לשעבר יו"ר מטה הצרפתים בליכוד ומומחה לשיווק ומיתוג, "יש הזנחה מוחלטת וארוכת שנים של השכונות שמהן יוצאות המהומות. הכנופיות שולטות בשכונות האלו, לצד אימאמים ואסלאמיסטים קיצוניים, והמשטרה כבר לא מעיזה להיכנס אליהן. גם אין שם שום שירותים מוניציפליים, ולכן השכונות האלה בפועל הפכו לשטחים שמחוץ לרפובליקה, שמחוץ לשליטה שלה.

בנימין לשקאר: "בכל פעם שהתקשורת מדברת על 'התפרעויות של צעירים' הכוונה היא לצעירים הערבים, ולעיתים קרובות גם לצעירים השחורים, קצת כמו בארץ, שכאשר מדברים על 'כפר' ברור שמדובר על ערבים, ואצל יהודים זה תמיד 'יישוב'. התקשורת הצרפתית לא מדברת בכלל על המוצא של ההמון המשתולל, למרות שלכולם ברור מי הם, הם מדברים רק על אובדן האמון של הצעירים במשטרה. אבל איך אפשר לטפל בבעיה אם אתה מסרב לזהות אותה?"

 

"הממשל לא נכנס פנימה כי הוא לא רוצה להסתכן במהומות, אבל בסוף זה מתפוצץ לו בפנים. הם פחדנים, חשבו שאם הם ייתנו קצבאות למי שגר שם זה ייפסק, ולכל היותר זו תהיה בעתיד בעיה של מישהו אחר, אבל זה לא עובד.

"חלק גדול מהאנשים שגרים בפרוורים האלו הם בעלי אידאולוגיה אנטי-צרפתית. יש אזורים שלמים שיש בהם רוב ערבי, צרפתיסטאן, שנמצאים בשליטה שמתחלקת בין אסלאמיסטים לארגוני פשע. מאחורי המהומות יש גם הרבה צעירים משועממים שרוצים לעשות בלגן. עושים תחרות שכונות מי יתקוף יותר שוטרים, מי ישבור יותר חלונות, ומנגד התגובה די חלשה. השוטרים בהחלט לא רוצים להרוג אף אחד, למרות שהמשטרה הצרפתית יודעת להיות אלימה מאוד נגד מפגינים.

"יש קטע בתקשורת הצרפתית, לפחות מאז שנות התשעים: הם לעולם לא ידברו על ערבים בהקשר פנים-צרפתי. הם קוראים להם 'הצעירים'. בכל פעם שהתקשורת מדברת על 'התפרעויות של צעירים' הכוונה היא לצעירים הערבים, ולעיתים קרובות גם לצעירים השחורים, קצת כמו בארץ, שכאשר מדברים על 'כפר' ברור שמדובר על ערבים, ואצל יהודים זה תמיד 'יישוב'.

"התקשורת הצרפתית לא מדברת בכלל על המוצא של ההמון המשתולל, למרות שלכולם ברור מי הם, הם מדברים רק על אובדן האמון של הצעירים במשטרה. אבל איך אפשר לטפל בבעיה אם אתה מסרב לזהות אותה?

"הם לא רוצים להגיד את הדברים כמות שהם, מלבד אולי פוליטיקאים כמו לה פן וזמור (פוליטיקאים מן הימין הקיצוני בצרפת, א"ג). השמאל הצרפתי עדיין משוכנע שהמהומות הן תוצאה של הקולוניאליזם, למרות שצרפת יצאה מאותן מדינות לפני יותר משישים שנה, והפורעים הם קולוניאליסטים בעצמם. הם היו שמחים לכבוש את צרפת. הטיעון של הקולוניאליזם הוא לא טיעון של הפורעים, להם מפריעים דברים אחרים. זה השמאל שמדבר על זה".

ומה צרפת הולכת לעשות עם זה?

"כלום, כרגיל. הציבור הצרפתי ימשיך להצביע יותר ויותר לימין הפופוליסטי והקיצוני, ונראה בבחירות הבאות. גם רבים מיהודי צרפת מצביעים לימין. אבל עדיין מוקדם לדבר על השלכות על היהודים, למרות שכבר בהתחלה הפורעים הלכו לפגוע באנדרטה לזכר השואה וצעקו מוות ליהודים. זה אומנם אירוע נקודתי, אבל יש גם רקע אנטישמי מאחורי המהומות. זו לא הסיבה למהומות, אבל אותם פורעים לרוב גם שונאים יהודים. אלו אותם אנשים שרצחו את אילן חלימי". חלימי הוא צעיר יהודי צרפתי שנחטף ונרצח באכזריות חייתית על ידי כנופיית מהגרים מוסלמים ששמה הברברים.

"יש ערבים ומוסלמים רבים שהשתלבו יפה בחברה הצרפתית, אבל חלק מהם חי מבחינתו בצרפתיסטאן ולא מקבל את החוקים של צרפת. לשם צריך לשלוח את הצבא והמשטרה, כי מה שקורה באותם מקומות זה חמור מאובדן משילות. אין שם מדינה בכלל".

ד"ר מרדכי קידר: "הגישה הפרוגרסיבית של אירופה לא מנעה את המציאות הזאת, ואולי אפילו הכשירה אותה. ראינו תמונות דומות גם בספרד, בהולנד ובגרמניה, כי הרי מה היא ליבת הפרוגרסיביות של המערב-אירופים? מחיקת הזהות הלאומית. אומרים לאדם: מה אתה, גרמני? נאצי? לאומן? צריך למחוק את הלאומיות וגם את הגבולות הלאומיים! וזה בדיוק מה שעשתה אמנת שנגן"

מקור ההרס: הפרוגרס

"אני לא בטוח שהצרפתים הפרוגרסיביים חשבו שזה מה שיקרה כשהם אפשרו הגירה המונית לצרפת", אומר ד"ר מרדכי קידר, מזרחן, חבר פורום שפירא והביטחוניסטים ועמית מחקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים. "הם לא דמיינו לעצמם שהמהגרים מצפון אפריקה ומאפריקה עצמה, שרבים מהם צלחו בקושי את הים התיכון על סירות מאולתרות, יפנו בצורה כל כך נוראית ואיומה נגד המדינה שקלטה אותם בכל כך הרבה רחמים וחמלה, נתנה סיוע ממשלתי לכולם, עבודה, שירותי בריאות, חינוך ומגורים.

"הגישה הפרוגרסיבית של אירופה לא מנעה את המציאות הזאת, ואולי אפילו הכשירה אותה. ראינו תמונות דומות גם בספרד, בהולנד ובגרמניה, כי הרי מה היא ליבת הפרוגרסיביות של המערב-אירופים? מחיקת הזהות הלאומית. אומרים לאדם: מה אתה, גרמני? נאצי? לאומן? צריך למחוק את הלאומיות וגם את הגבולות הלאומיים! וזה בדיוק מה שעשתה אמנת שנגן, שמחקה את הגבולות בין המדינות. היום אתה יכול לעלות על מכונית בדרום יוון ולנסוע עד צפון סקנדיניה. זה ביטוי גאוגרפי למחיקת הזהויות באירופה.

"לצד זה חוקקו כל מיני חוקים ליברליים, למשל החוק שקובע שאם מהגר מגיע לטריטוריה אירופית, אפילו למובלעות הספרדיות שעל חוף מרוקו או לאיים איטלקיים מול לוב, כבר אי אפשר לסלק אותו, מכיוון שאת כל הניירת שלו הוא זרק לים בדרך, ואז אי אפשר להגיד לו לאן ללכת. זה הביא המוני מהגרים דווקא לשוודיה בגלל טרלול חוקתי פרוגרסיבי שהיה שם.

"הפרוגרס מאמין בתאוריית הרב-תרבותיות, כלומר שתרבויות מגוונות יכולות לחיות ולתפקד יחדיו במסגרת אזרחית, פוליטית וכלכלית אחת למרות ההבדלים ביניהן. בפועל התאוריה הזו לא עובדת, כי במקרה האירופי-אסלאמי תרבות אחת מאמינה בעבודה והאחרת בדמי אבטלה, האחת מאמינה בשוויון בין המינים והאחרת לא, האחת מאמינה בחירות הפרט מכבלי הדת, המסורת והמשפחה, והאחרת לא. האחת מאמינה במשא ומתן, והאחרת באלימות, האחת נשמעת לחוקים מעשה ידי אדם, והאחרת לשריעה של אללה. לשתי תרבויות כאלה אין שום אפשרות לחיות יחד בשום מסגרת, ופרעות צרפת מספקות עוד הוכחה לכך".

קידר מצביע גם על ההשלכות השליליות של הפרוגרסיביות על הדמוגרפיה באירופה: "הפרוגרסיביות פגעה במוסד המשפחה. רוב הגברים והנשים בגיל פריון באירופה כבר לא נשואים, או לא נשואים באופן מסורתי, והדבר פוגע בילודה. לכן הדמוגרפיה האירופית הולכת ויורדת, ולכן הם גם נזקקים למהגרים כדי לקיים את התחבורה, את התעשייה ואת הקמעונאות. מי עובד היום בחנויות באירופה? לא צרפתים ולא גרמנים אלא מהגרים שבאו לאירופה מבחוץ וכבר השתלטו על ענפי מסחר שלמים.

"ההגירה לאירופה שינתה לחלוטין את החברה האירופית. הפרוגרסיביות פגעה במשפחה ובילודה לצד מחיקת הלאומיות וכל העבר האירופי. לא מפתיע לראות שאותם מהגרים גם שורפים כנסיות, כי הכנסייה שייכת לעולם הישן, לעולם הכללי והדתי, ואנחנו היום כביכול משוחררים מכל כבלי העבר.

"זה מה שקורה באירופה. בכל מיני שכונות הוצתו כנסיות כדי לזרז בריחה של נוצרים, כדי שהשכונה תהפוך כמה שיותר מהר לשכונת מהגרים שאליה לא ייכנסו המדינה, המשטרה והחוק. כך אירופה הולכת ונכבשת מבפנים".

במילים אחרות, הפרוגרסיביות תגרום למותה של אירופה?

"לחלוטין. כשמסכמים את כל מה שקרה באירופה מגלים שהפרוגרס הוא מה שהרס את אירופה. זה מה שקרה שם ברובד העמוק. הפורעים אולי אומרים שיש אפליה, שלא נותנים להם עבודה, והכול נכון על פני השטח, אבל בעומק מה שקורה באירופה זה הרס על ידי פרוגרסיביות, כי יבשת שלמה איבדה את הזהות שלה".

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן