כותרות חמות :

המדריך – פנחס
המדריך – פנחס

המדריך – פנחס

עולים על הגל

קבוצת נערים מבית הספר אמי"ת רמלה השתתפו בתוכנית מגדלור – סדרה בת 15 מפגשים שבה הם למדו תוכן עיוני, התנסו בגלישת גלים וערכו שיחת עיבוד כרפלקציה על חייהם. גלישת גלים היא ספורט אתגרי המשלב למידה והתנסות. ההתמודדות בים עם הגלים והזרמים, עם תנאי מזג האוויר, עם מציאת נקודות האיזון, הנפילות החוזרות מהגלשן ועוד – לכל אלו השפעות מרחיקות לכת על הגולשים.

 

 

הטלפון יצא בחוץ

בבית המדרש של המרכז האקדמי לב השיקו לרגל סיום הסמסטר ותקופת הבחינות את מיזם "אימון אישי". רעיון זה נועד לשפר את אווירת הלימוד של הסטודנטים על ידי הפקדת הסמארטפונים בתחילת הלימוד. במסגרת המיזם נערכות מדי שבוע הגרלות בין המשתתפים, ואלו זוכים במגוון פרסים, דוגמת אופניים וקורקינט חשמליים ושוברים לרכישת ספרי קודש.

 

המסר: תחיו חיי שליחות

מאות תלמידות משכבת י"א ברשת החינוך נעם־צביה יצאו למסע שנשא את הכותרת מנהיגות, אחריות ושליחות. לצד פעילות מהנה, קיאקים בירדן ואטרקציות התקיימו מפגשים עם אנשי התיישבות ומנהיגות, התנדבות בחקלאות עם השומר החדש וביקור באתרים היסטוריים בגליל. המסע, המחיש לתלמידות חיי שליחות מגוונים, במטרה שגם הן יבחרו לחיות חיי שליחות.

 

מטעינים כוחות

השבוע התקיים בגבעת־וושינגטון יום סיכום שנה לקומונרים ורכזי חב"ב של תנועת הנוער אריאל מכל רחבי הארץ. האירוע כלל בריכה וים, פינוקים על האש, ארטיקים, אבטיחים, מלונים ועוד. דביר עמיאור, מזכ"ל התנועה, סיכם את השנה והרחיב בנושא פעילויות הקיץ הקרוב. בסיום המפקד המרגש קיבל כל קומנר שי נאה – מטען עם מיתוג של התנועה.

 

זוכרים את הנרצחים

עם סיום השבעה על נרצחי הפיגוע בצומת עלי, התכנס נוער בנימין בשילה הקדומה לערב של תפילה, שירה ובקשה, בהפקת מועצת בנימין ומתנ"ס בנימין. הנוער נשא תפילה יחד עם הרב שמואל אליהו, ושרו שירה מהלב עם הזמר ביני לנדאו. ראש המועצה ישראל גנץ אמר למשתתפים כי "בנימין תמשיך להיבנות, לגדול ולהעמיק שורשים באדמה האהובה הזאת לנוכח הכאב העצום".

 

 

מבקרים במדרשה

שרת ההתיישבות, שר האוצר וסגניתו הגיעו לביקור במדרשת נשמת ופגשו את החברים והחברות בפורום המדרשות התורניות לבנות. בפגישה ציינה מיכל וולדיגר, סגנית שר האוצר, את חשיבות החוסן בשנת הלימוד במדרשה, שבה הבנות בונות קומה נוספת בנפשן. עוד סיפרה וולדיגר כי היא עמלה על הקצאת צוותים מקצועיים לליווי בנות המדרשה כדי ששום בת לא תיתקל בקושי ללא מענה.

 

 

צפת של פיוטים

היוצר נאור כרמי הגיע להתארח בצפת, ושם נפגש עם סטודנטים למוזיקה מבית ספר רימון. כרמי קיים כיתת אומן ובה שולבו ניגונים ופיוטים מעולמות שונים: פיוטי עדות המזרח, ניגונים חסידיים ושורשיים, ומוזיקה ישראלית עכשווית.

 

 

סיור הכשרות הגדול

צוות לבחינת מערך הכשרות שהקים השר לשירותי דת ח״כ מיכאל מלכיאלי, קיים סיור לימודי בארגון ה־OU בארה״ב, ובו השתתפו בכירים ברבנות הראשית ובמשרד לשירותי דת.

 

חוגגות תואר באפרתה

מאות בוגרות מכללת אפרתה וקרוביהן חגגו בטקס בירושלים את קבלת התואר. ד"ר סיגלית רוזמרין, ראשת מכללת אפרתה, בירכה: "בחרתן בחינוך, מתוך אהבה לתלמידים, ואאחל כי האהבה תלווה אתכן עד היום האחרון בכיתה".

 

פסטיבל מדברי

אווירה טובה, בירה מעולה וברי סחרוף הרימו ערב קיצי מדהים בפסטיבל "בירה במדבר" בתקוע שבגוש עציון. שלמה נאמן, ראש המועצה: "כיף לראות אלפים חוגגים עם תוצרת מקומית ופותחים את הקיץ בפסטיבל מדהים".

 

 

בובות במתנה

במסגרת החינוכית "שקד" בבית החולים "ברזילי" שבאשקלון התקיים אירוע מרגש שבו הוענקו במתנה לילדים מתמודדי נפש בובות שנתפרו על פי ציורים שהם ציירו. ההתרגשות הייתה רבה, והילדים שמחו מאוד, חיבקו את הבובות והתפעלו לראות כיצד הדמויות שציירו הפכו לבובוות מוחשיות. המיזם נערך בהובלת עמותת קרן ישעי מרפא לחיים.

 

 

עובדים גם בחופש

אומנם במוסדות החינוך הסתיימה לה שנת הלימודים, אך בכפר הנוער הודיות השוכן בגליל התחתון ממשיכים בפעילות גם בחופש. חלק מחניכי הכפר, בעלי מורכבויות משפחתיות או אתגרים אחרים, נשארו בחופש הגדול בכפר שעבורם הוא גם ביתם השני. בתקופה זה נהנים החניכים מהמעטפת ההוליסטית והמכילה של הכפר ומעבודה בתשלום מלא.

 

 

 

 

ערב שורשים בקצרין

לקראת סיום הלימודים וכדי ליצור חיבור משפחתי, התקיים בבית הספר גמלא שבקצרין ערב שורשים לשכבת ז' בשיתוף מרכז "אל עמי גולן" של ארגון "זהות". במהלך הערב נערכה פעילות O.D.T של התלמידים יחד עם הוריהם, והיא שילבה בצורה מקורית תכנים של זהות, שורשים ויהדות. פעילות זו הוסיפה עומק נוסף לחיבור הבין דורי והעמיקה את הקשר אל השורשים המשפחתיים והיהודיים.

 

אל המעיין

סדרת מעיינבשישי מציעה לכם בכל יום שישי מעיין בגוש עציון (או מעיינות באזור). תאמינו, יש מספיק מעיינות פה במרחב גם לארבעה חודשים, ובבי"ס השדה בחרו את המובחרים שבהם. מוזמנים להצטרף. פרטים והרשמה באתר ביה"ס שדה.

 

 

החידון של פיני | פרשת פינחס

 

לתגובות: pinizeta@gmail.com

 

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

 

 

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

 

 

 

 

ראשון: 1. ממלכי ישראל. 2. סלע גדול. 3. יש 70 כאלו.

שני: 1. לא נרדם. 2. סוג של שוקולד. 3. רשת חנויות כלי בית.

שלישי: 1. אות אנגלית. 2. פירוש משניות. 3. יישוב בגוש עציון.

רביעי: 1. יש כאלו לנשק. 2. יש כזאת מזרחית. 3. קיבוץ במערב הנגב.

חמישי: 1. יש, לפעמים, כזה לא נעים. 2. הוא יכול להישפך אף שהוא יבש.

שישי: 1. סוג של ניסן. 2. חוץ מ…3 . ראש אכ"א.

שביעי: 1. הסתובב. 2. אסיפה של המונים. 3.

 

 

תשובות:

ראשון: 1. זמרי. פס' י"ד. 2. צור. פס' ט"ו. 3. אומות. פס' ט"ו.

שני: 1. ער. פס' י"ט. 2. מילכה. פס' ל"ג. 3. נעמן. פס' מ'.

שלישי: 1. פי. פס' נ"ו. 2. קהתי. פס' נ"ז. 3. אלעזר. פס' ס'.

רביעי: 1. אחים. פס' י'. 2. רוח. פס' י"ח. 3. אורים. פס' כ"א.

חמישי: 1. ריח. פס' ב'. 2. יין. פס' י"ד.

שישי: 1. מקרא. פס' י"ח. 2. מלבד. פס' כ"ג. 3. עשור (יניב). פס' ז.

שביעי: 1. חג. פס' י"ב. 2. עצרת. פס' ל"ה.

 

שליחות עם עולי אתיופיה

משפחות חלוצות – בואו והצטרפו לגרעין של משפחות ישראליות בכפר הקליטה איבים הצמוד לשדרות, המתגוררות עם העולים החדשים מאתיופיה, החל משלבי הקליטה הראשונים. לקראת שנת תשפ"ד, אנו מחפשים משפחות המעוניינות להצטרף לגרעין, ולתבל את חייהם בעשייה חברתית, קליטה אזרחית והרבה ציונות. לפרטים: מוריה 052-8586709

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן