כותרות חמות :

עולים למתקפה נגד ההסתה של רשות השידור הבריטית
עולים למתקפה נגד ההסתה של רשות השידור הבריטית

עולים למתקפה נגד ההסתה של רשות השידור הבריטית

תכתובת מעניינת במיוחד בין ח"כ אוהד טל למנהל העיתונאים של בי-בי-סי אולי מסמנת את תחילתה של גישת הסברה חדשה

 

 

סוזי דים

רשות השידור הבריטית, בי-בי-סי, מתעקשת כי אין לעם היהודי זכות על ארצו. זוהי "זכות כביכול", טען מנהל העיתונאים של הארגון. הדברים נכתבו במכתב לח”כ אוהד טל לאחר שטל האשים את בי-בי-סי בהענקת הצדקה לטרור. ח"כ טל לא נשאר חייב: "חבל שמנהל בי-בי-סי אינו מכיר את הצהרת בלפור", הגיב על דברי המנהל המקצועי של רשות השידור המובילה בעולם, שאכן היה ראוי שיתמצא יותר ברזי ההיסטוריה.

הכול התחיל כשח"כ טל הלין: "בי-בי-סי מייצרת מסרים בתדירות גבוהה שמהם עולה שישראל פועלת בניגוד לחוק", וזאת על פי הנחיות כתובות לעיתונאיהם. ארגוני טרור מסיקים מן הבמה המכובדת הזו שישראל מבצעת פשעים, ולכן מותר לרצוח אזרחים ישראלים, כתב ח"כ טל. למשל, את רצח בנות משפחת די הציג ארגון טרור כאילו היה "תגובה טבעית על הפשעים של ישראל", וכך הוצג גם הרצח בנווה יעקב ועוד. "הנחיות ה-בי-בי-סי לעיתונאיה מעודדות טרור", סיכם המחוקק הישראלי.

טל העביר לבי-בי-סי רשימה מפורטת של פיגועי טרור רבים לאורך השנים שבכולם טענו ארגוני הטרור שהם תגובה טבעית על הפשעים. גם באיתמר, בפיגוע הנודע לשמצה בבני משפחת פוגל שבו תינוקת נרצחה בסכין בשנתה, טענו פעילי טרור שמדובר בתגובה טבעית שלהם על פשעים של ישראל.

מכתבו של חבר הכנסת הישראלי הצעיר זכה לשבחי הפובליציסטית הבריטית היהודייה הנודעת מלני פיליפס. לדבריה, זה עשרות שנים שקברניטי מדינת ישראל אינם עושים די מול בי-בי-סי, ולכן יוזמת ח”כ טל מבורכת. התקשורת מסיתה את המערב לשנאת ישראל. מכל כלי התקשורת הנזק שגורמת בי-בי-סי הוא החמור ביותר

ח"כ טל הציף את הנתונים מול בי-בי-סי. היישובים הישראליים חוקיים בארץ ישראל כולה, הסביר טל, שהרי הצהרת בלפור עוגנה בחוקת האו"ם, ולכן בחוק הבין-לאומי. אם כן, מדוע בי-בי-סי מתעקשת שהתיישבות יהודית “אינה חוקית”, ומספקת תירוץ נוח לארגוני הטרור, אף שההאשמה איננה עובדתית?

בתשובה לח"כ טל הודה מנהל בי-בי-סי כי משפטנים "מחזיקים בדעות שונות באשר לסוגיה זו", כולל משפטנים בעלי שיעור קומה. מנהל בי-בי-סי גם טען כי יש "מקורות חוק רבים, שלא כולם עקביים", ולבסוף הודה: "קשה לקבוע את התוכן המדויק של החוק הבין-לאומי בזמן נתון".

עם זאת הוא לא עשה את הנדרש: לא התחייב שבבי-בי-סי יפסיקו מעתה לפמפם שהתנחלויות אינן חוקיות. במקום זאת הוא העדיף במכתבו להתעלם לחלוטין מהנתונים ששיגר לו ח"כ טל. היישובים מבוססים על "זכות כביכול" של היהודים ליישב את ארצם, התעקש, מה שוודאי גרם נחת לארגוני הטרור.

מכתבו של חבר הכנסת הישראלי הצעיר זכה לשבחי הפובליציסטית הבריטית היהודייה הנודעת מלני פיליפס. לדבריה, זה עשרות שנים שקברניטי מדינת ישראל אינם עושים די מול בי-בי-סי, ולכן יוזמת ח”כ טל מבורכת. התקשורת מסיתה את המערב לשנאת ישראל. מכל כלי התקשורת הנזק שגורמת בי-בי-סי הוא החמור ביותר, מכיוון שבי-בי-סי נחשבת לסטנדרט עולמי בהוגנות, באובייקטיביות ובדיוק, וזה אכן נכון מבחינות רבות.

למעט מדינת ישראל אין מדינה או לאום שבי-בי-סי מציגה בצורה אובססיבית כל כך, כתבה פיליפס. בי-בי-סי חוזרת כמו תוכי על הפיקציה שלפיה ישראל היא "כיבוש לא חוקי". הנזק שבי-בי-סי גורמת לביטחון ישראל בלתי נתפס, לדבריה, ואי אפשר להפריז בהשפעתו. כפי שכתב ח"כ טל, הדמוניזציה הזדונית שבי-בי-סי מטיחה בישראל מזינה הסתה: הסתה לטרור נגד ישראלים והסתה להתקפות על יהודים בבריטניה.

אבל לאורך השנים הצליחה בי-בי-סי להתעלם מביקורת בגלל שתיקה ציבורית כפולה: של מנהיגי יהדות בריטניה מחד גיסא ושל פוליטיקאים ישראלים מאידך גיסא, לדברי פיליפס. מנהיגים שמקפידים בנימוס לתקוף את בי-בי-סי רק מאחורי הקלעים מנציחים את יכולתה של בי-בי-סי פשוט להתעלם. הדרך היחידה לפרוץ את הקיבעון בבי-בי-סי, סיכמה הפובליציסטית הנודעת, היא שעוד מנהיגים יעשו את מה שעשה ח"כ טל: יעמידו את בי-בי-סי מול עמוד הקלון באופן פומבי מאוד.

 

סוזי דים היא דוברת מטות ערים

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן