כותרות חמות :

המדריך- קרח
המדריך- קרח

המדריך- קרח

טוב שהיה

מקשיבים לדתל"ש חשוב – אם אפשר שיבלוט יותר

אלפי אנשים השתתפו בכנס 'בין עולמות – בנושא הדתל"שים' מטעם מכון עולמות, שנערך בשיתוף פעולה עם המועצה הדתית רחובות. מעבר למאות שנכחו באולם, אלפים רבים צפו בכנס בשידור ישיר. הפאנלים השונים בהשתתפות אישים מוכרים בציבור הדתי, כולל דתל"שים, עוררו עניין רב, ובמהלכם הוצגו לפני המאזינים נקודות מבט מגוונות.

 

 

תחרות הנגשה

בתחרות שערכו רשת אמית וארגון נכי צה"ל בין בתי הספר ברשת המובילים בתחומי המייקרס, זכו תלמידי אמית כפר־בתיה ברעננה בפרס על יוזמה לסייע לבעלי מוגבלויות בזמן האכילה. התלמידים נחשפו לקשיי האכילה של נכים וחולי פרקינסון, והציעו לייצר כף מיוחדת שתסייע להם. הכף עמוקה במיוחד, באופן שהמשתמשים יכולים למלא רבע ממנה ואז קטן מאוד הסיכוי שהמזון יאבד בהזזת הכף.

 

 

אירוח בדואי

במרכז ישיבות בני עקיבא זכו תלמידי מגמת הערבית לחוויה מיוחדת עם ד"ר שמעון עוז. התלמידים נסעו לביר־הדאג' והתארחו באוהל של שיח' בדואי מקומי, וזה תיאר להם את אורח חייו ולימד אותם על התרבות והשפה הערבית. שיאו של הסיור התרחש כאשר התלמידים תרגלו רעיית צאן בכפר והתנסו בפעולות היומיום של התושבים הבדואים.

 

הרוכבים של הגוש

ביום שישי בשבוע שעבר הוזנק טור דה גוש עציון השני. מאות רוכבי אופניים יצאו לקילומטרים רבים של רכיבה בין מעיינות, מטעי דובדבן ואתרי מורשת בנוף הקסום של גוש עציון.

 

טעות בזיהוי

בשבוע שעבר התקיימה באופן מסורתי בניו־יורק צעדת ישראל, ובה השתתפו שרים ומנכ״לי משרדי ממשלה לצד אלפים רבים התומכים בישראל. גם מנכ״ל משרד המורשת נתנאל איזק הגיע לצעדה. בשלב מסוים מפגין נגד הממשלה, שחשב כי איזק הוא שר הדתות, קרא לעברו: "איפה היית בצבא?". איזק המשועשע הסתובב למפגין ואמר לו: "איפה הייתי בצבא? נכה צה"ל, נפצעתי בסג'עיה, איפה אתה?".

 

בתמיכת הרב

שרת ההתיישבות אורית סטרוק, ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן, מנהל הישיבה בחומש שמואל וונדי, אנשי התיישבות ובני משפחתו של הרב דרוקמן נפגשו בביתו של הרב זצ"ל כדי לציין את המאמצים של הרב לביטול חוק ההתנתקות. את המפגש יזמו פורום הננו, הפועל להנצחת מורשתו של הרב דרוקמן. במפגש הוקרן סרטון של הרב שבו קרא "לתקן את האיוולת ולבטל את חוק ההתנתקות".

 

עין לציון צופייה

המכללה האקדמית הרצוג ואוניברסיטת אריאל קיימו בקמפוס של המכללה בהיכל שלמה בירושלים כנס אקדמי רב־תחומי בנושא "עין לציון צופיה – הכמיהה לארץ ישראל בהיסטוריה, בהגות, בתרבות ובמעשה". הכנס כלל מגוון עשיר של נושאים, בהם שירת ימי הביניים ושירה מודרנית, גבירים מנהיגים באימפריה העות'מאנית, עליות לארץ ממזרח וממערב, יהדות אתיופיה, אפגניסטן וצפון אפריקה ועוד.

 

מפגש כתבים

לקראת חודש הספר העברי וכאות הוקרה לכתביה הצעירים, קיימה מערכת "אותיות וילדים" מפגש מיוחד במשרדיה שבירושלים.

 

 

 

אירועים

 

חוזרים לסיבוב שערים

לאחר הפסקה של ארבעה חודשים, בשל הרמדאן וריקוד הדגלים – חוזרים לסיבוב שערים בראש חודש תמוז. נקיף את שערי הר הבית בתפילה, שמחה, צפייה וכיסופים. יום ראשון, כ"ט בסיוון, יציאה בשעה 19:00 מהכותל.

 

 

לומדים במדרשה

הכנס של מדרשת תהלליה יעסוק השנה בבניין הבית הפרטי והכללי. באירוע ישתתפו רב העיר נתניה הרב קלמן מאיר בר, הרבנית ימימה מזרחי, הרב יהושע שפירא, הרבנית עידית איצקוביץ', הרב מיכי יוספי, הרבנית שולמית פישר, הרב יהונתן נמדר, אלומה לב ועוד. במהלך הכנס יתקיים יריד לבית ולאישה. יום חמישי, כ"ג בתמוז (12.7) בקמפוס ישיבת בני עקיבא נתניה. לפרטים: 0547907190

 

החידון של פיני | פרשת קרח

לתגובות: pinizeta@gmail.com

חפשו בפרשה את התשובות להגדרות שלפניכם.

אם לא מצאתם – יש גם תשובות להנאתכם.

ראשון: 1. הדת שלהן. 2. אבא שלי גבוה ומנקה באמצעות אבקה. 3. יש כאלו שהם אנטי לזה.

שני: 1. נרד. 2. התחתנתי.

שלישי: 1. עומדים. 2. ברחו.

רביעי: 1. יש אמבטיות כאלו. 2. משותף לנזיקין ולבנים.

חמישי: 1. צוות, סגל. 2. יש בניר־גלים בית כזה לזיכרון השואה. 3. יכולים להתנפח, וגדלים בט"ו בשבט.

שישי: 1. היינו רעבים. 2. הצב הביא כזאת. 3. אבא של קרח. 4. יהודייה חדשה.

שביעי: 1. עשו מצב רוח! (סלנג). 2. לפי ירמיהו, רחל תקבל כזה על פעולתה.

 

תשובות:

 

ראשון: 1. דתן. פס' א'. 2. אבירם. פס' א'. 3. שם. פס' ב'.

שני: 1. לא נעלה. פס' י"ד. 2. נשאתי. פס' ט"ו.

שלישי: 1. ניצבים. פס' כ"ז. 2. נסו. פס' ל"ג.

רביעי: 1. קצף. פס' י"א. 2. ארבעה. פס' י"ד.

חמישי: 1. מטה. פס' י"ז. 2. העדות. פס' י"ט. 3. שקדים. פס' כ"ג.

שישי: 1. גווענו. פס' כ"ז. 2. מתנה. פס' ו' (המתנה של הצב). 3. יצהר. פס' י"ב. 4. גרה. פס' ט"ז.

שביעי: 1. תרימו. פס' כ"ח. 2. שכר. פס' ל"א ("יש שכר לפעולתך", ירמיהו ל"א).

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן