כותרות חמות :

פעילות בקצב שלהם – פעילות העשרה לגיל השלישי
פעילות בקצב שלהם – פעילות העשרה לגיל השלישי

פעילות בקצב שלהם – פעילות העשרה לגיל השלישי

אינספור מחקרים מצביעים על קשר ישיר בין נפש בריאה לגוף בריא, כך שרק נותר לבחון כיצד גורמים לאנשים מבוגרים שכבר פחות פעילים פיזית למצוא עניין, מטרה והנאה. טרם נציג מגוון משחקים ואפשרויות משלימות, נעצור לחדד שלמרות מה שרבים עשויים לחשוב, מבוגרים ניחנים ביכולות אינטלקטואלית מאוד גבוהות, כך שמשחקים שדורשים ריכוז ומציבים אתגרים בהחלט רצויים.

 

משחקי חברה עבור סב ונכד

ראשית נציין שחברה מאוד חשובה עבור אנשים מבוגרים, ועל כן אם ניתן לבקר אותם ביחד עם הנכדים, היו בטוחים שמעניקים לשני הצדדים זמן איכות משמעותי, כך שרק נותר למצוא משחקים שמתאימים עבור שני הצדדים. בנקודה זו נציין שרשימת הפעולות שניתן לבצע ביחד ארוכה ומבטיחה. ניתן לשחק ביחד דומינו, משחקי זיכרון, דמקה, שחמט וכדומה. כמו כן, בכל הנוגע למשחקי מחשב, יכולים להיות בטוחים שהילדים ישמחו ללמד את סבא וסבתא כיצד משתמשים, גולשים ומשחקים, ואילו סבא וסבתא יהיו מרותקים. אז אם נרשמה התלהבות ועוד אין לסבא וסבתא מחשב, בהחלט הגיע הזמן – מצאתם מתנה מושלמת שתתקבל בברכה.

התעמלות

אין כמו פעילות גופנית, במיוחד אם בקושי זזים. מכאן שאם רק תבררו, תמצאו חוגי ספורט שמיועדים גם לאנשים שנעזרים בהליכונים. העובדה שלסבא או סבתא יש הליכונים למבוגרים אינה אומרת שלא ניתן לעשות הליכות, או להפעיל את הגוף. ההיפך הוא הנכון. מדובר בכלי עזר חשוב שמאפשר להישאר פעילים, כך שרק נותר לנצל זאת. כמו כן, ניתן למצוא ספורט ייעודי למבוגרים בבריכה, וניתן לרכוש מגוון עזרים שמסייעים לעשות פעילות ספורטיבית בבית. מבקשים דוגמה? גומיות כושר, כדור קוצים לכף היד ועוד.

אומנות

רבים מהאנשים היו שמחים לעסוק באומנות, אך שגרת היום דוחקת הצידה את הצורך לעסוק בתחום שמעניק השראה ומרחיב את הנפש. עם זאת, למבוגרים לא חסר זמן פנוי, כך שבהחלט רצוי להציע להם לעסוק באומנות. ניתן לפסל, לצייר, לתפור ועוד, באמת שיש אינספור אפשרויות. כאן נציין שגם אנשים שמרותקים למיטה ואף כאלו שעל מנת לקום נעזרים במכשירי עזר כגון מנוף הרמה לנכים , יכולים למצוא הנאה רבה באומנות. ניתן להכין עבורם מתקן ציור מעל המיטה, להושיבם ליד שולחן שמציג חומרי יצירה ועוד.

חוגי קריאה

לסיפור טוב יש מקום בכל גיל ובכל מקום, ואילו לקבוצות קריאה יש ערך מוסף – היכולת להיפגש עם אנשים נוספים מאוד חשובה. מכאן שאם ההורים שלכם אנשים של ספר, בהחלט מוטב לברר עבורם האם ישנה קבוצת קריאה בסביבה הקרובה.

התנדבות

בגיל מבוגר יש לא מעט מה לתרום לחברה. אם מבחינת חברה ואם מבחינת ניסיון וידע. במקביל, היכולת לתרום לאדם אחר מעשירה וממלאת במישור האישי, כך שכולם מרוויחים.  אם כן אם היכן מבוגר יכול להתנדב? ובכן המועצה הישראלית להתנדבות וארגון רוח טובה מציגים שלל אפשרויות. מבקשים דוגמה? יכולים ללמד ילדים מגוון מקצועות ליבה, לסייע בבתי חולים (למשל לחבק תינוקות), להכין מארזי אוכל למעוטי יכולת ועוד.

*אז מה היה לנו כאן? אינספור אפשרויות שגורמות לחוש משמעותיים. פשוט לברר, לבחור ולפעול. תיהנו!

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן