כותרות חמות :

קטנה ברשת- בהעלתך
קטנה ברשת- בהעלתך

קטנה ברשת- בהעלתך

בסרטון הראשון: על ביקור אצל הרבי שנגמר ביהלומים ובאוצר גדול. בשני: על בן אדם שאיבד את ההליכה עד שכעבור עשר שנים חזר ללכת. בשלישי: על מתנחלת ותל אביבית שנפגשות לכוס קפה. ברביעי: על אדם שהחליט לפתוח את דלת המטוס כשעוד היו באוויר, ובקטנה לסיום: סיפור חיים מלא תובנות ומחשבות על הבחירה החופשית שלנו ועל הגורל

קטנה ברשת

 

אוצר בלום

אוצרות בקישון: סיפור אמיתי או פנטזיה? אברהם טאוב הקדיש 25 שנה מחייו ועשרות מיליוני דולרים לחיפוש אבנים יקרות בכרמל ובקישון בעקבות הבטחה ששמע מהרבי מלובביץ'. ארבע שנים אחרי מותו קיבלה משפחות אישור כרייה רשמי מהמדינה כדי לחפש את אבני החן והיהלומים. הם מאמינים שבשטחים חקלאיים בכרמל וסביב לקישון חבויים מיליארדי שקלים פוטנציאלים (כאן). אורך: 10.02. בעברית.

אוצר בלום: האם בקישון חבויות אבני חן בשווי מיליארדי שקלים?

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: כמה מהסיפור הזה מזכיר לכם את המדרש המוכר על הצדיק והאוצר שנמצא אצלו בבית, ומה אפשר ללמוד מכך על המושג 'אמונת חכמים'?

 

בזכות שבב מוח

פריצת דרך יוצאת דופן: אדם שהיה משותק מאז 2011 חזר ללכת הודות לשבב חדשני שהושתל במוחו. צוות כאן חדשות עם התמונות הבלתי נתפסות וההשלכות של ההישג הרפואי על פצועים רבים נוספים. אורך: 2:46. מתורגם מאנגלית.

בזכות שבב במוח: אדם שסבל משיתוק חזר ללכת לאחר יותר מעשור

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם תוכלו להיזכר בחיים האישיים שלכם על עוד מקרה שבו נוכחתם לדעת שאין ייאוש בעולם כלל ודברים התרחשו כנגד הטבע?

 

להתנחל זה לשבת איפה שלא מזמינים אותך

דתייה מחוות גלעד: "החלום הוורוד שלי זאת ארץ ישראל השלמה, שיש בתוכה תושבים שמקבלים את הריבונות היהודית או שהם הולכים". חילונית מיפו: "אם את חושבת שהמקום שלך זה פה, למה אתם לא עושים בית ספר משותף איתם?" לקחנו את איה כורם ויעל שבח, שתי נשים משני קצוות, והושבנו אותן לדבר. כן, דווקא עכשיו. אורך: 12:08. בעברית.

"להתנחל זה לשבת איפה שלא מזמינים אותך" | תרגיל בחיבור: חילונית ודתייה

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם לדעתכם באמת יש בינינו נתק כזה או שמדובר בעבודה טובה של התקשורת, שמסלפת את המציאות?

 

יש משוגע באוויר?

התיעוד של פתיחת דלת המטוס בשמי קוריאה הדרומית מעורר סערה בעולם. מצד אחד הנוסעים, שהתרחיש הוא התגשמות כל סיוטיהם, ומצד שני צוותי תעופה רבים ברחבי העולם, שמבינים שרק בנס האירוע הזה נגמר בלי נפגעים וחוששים מאירועי חקיינות. אורך: 2:21. בעברית.

 בעקבות הנוסע שפתח את דלת המטוס באוויר – בעולם חוששים מחקיינים

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: מה הרגש הראשון שאתם מרגישים כשאתם נתקלים ב'משוגעים' כאלו במרחב שלכם? האם אתם רוצים לזנק ולעצור אותם או חשים דווקא חוסר אונים? מה זה לדעתכם יכול ללמד על תפיסת העולם שלכם?

 

קטנה לסיום

 

פיליפיני, ישראלי. יהודי!

 

יוסף (האווי) דנאו נולד לאם קתולית שבאה מאיי הפיליפינים וגדל בצפון תל אביב, השתתף בתוכנית 'הכוכב הבא', ואז חלה תפנית מטורפת בחייו. צפו בסיפורו המרגש של יוסף דנאו (רגע של חכמה). אורך: 5:50. בעברית.

 פיליפיני, ישראלי, יהודי! סיפור שינפץ לכם את כל הסטראוטיפים | המתגיירים

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: לאן הסרטון הזה לוקח אתכם כשאתם חושבים על הבחירה החופשית שיש לאדם נוכח הקלפים שקיבל מהקב"ה?

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור לדוא"ל: avinoam811@gmail.com

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן