כותרות חמות :

קטנה ברשת-נשא
קטנה ברשת-נשא

קטנה ברשת-נשא

בסרטון הפתיחה הפעם על תחושת החיים המיוחדת של מישהי שחוץ ממנה כל המשפחה שלה חירשת. בשני: על שביל הים. בשלישי: על צריכה ביקורתית ואם יש לנו מושג מאיפה באים המוצרים שלנו. ברביעי: על ההבדל בין כלב לכלב ים, ובקטנה לסיום: מה אנחנו יודעים על כמות העבדים שיש היום בעולם, ואיך זה בכלל נוגע לנו?

קטנה ברשת

שומעת במשפחה של חירשים

 

ויולטה נולדה למשפחה שבה כולם חירשים והיא היחידה ששומעת. לאורית נבון היא מספרת איך זה להיות הנס של המשפחה: "כיום היחסים שלי עם אימא הם חברות מעבר ליחסים של אימא ובת" (כאן). אורך: 16:22. בעברית.

כאן מקשיבים: אני היחידה ששומעת במשפחה של חירשים

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם לדעתכם יש ערך מוסף במערכת היחסים בין ויולה למשפחה שלה שאין במשפחות 'רגילות'?

 

היוזמה להקמת שביל ים

 

רעיון שביל הים, שמחבר בין ראש הנקרה בצפון לזיקים בדרום, עלה כדי להנגיש את הדרך למטיילים, ונתקע דווקא במוסדות החינוך, שחוסמים את החופים היפים והנדירים (כאן). אורך: 9:23. בעברית.

https://youtu.be/1RW4zPncN5M

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם יש לכם דוגמאות ליוזמה שהייתה לכם בחיים והלכתם איתה עד הסוף למרות הקשיים שנקרו בדרככם?

 

קפה של עבדים

 

שוקולד, סבון, בגדים וצעצועים – רז פרוגל החרים הרבה מוצרים אחרי שהבין שהם מיוצרים לרוב במדינות עולם שלישי, לא פעם על ידי ילדים. כיום הוא מעוניין שכמה שיותר אנשים יצטרפו אליו, ומנסה להפוך את חיפה לעיר של סחר הוגן: "אין בן אדם בישראל שלא יתחבר, אף אחד לא רוצה קפה של עבדים" (ויינט). אורך: 3:48. בעברית.

חפשו ביוטיוב: "אף אחד לא רוצה קפה של עבדים": רז פרוגל, פעיל למען סחר הוגן

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: מתי בפעם האחרונה יצא לכם לחשוב על מקורות הבגדים המזון והמצרכים שאתם צורכים? האם זה בכלל מעניין אתכם?

 

 לחיות כמו כלב. ים

מטיילים רבים ניצלו את השבת הנעימה לחפש את יוליה, כלבת הים הנדירה, בחופי ישראל. ואכן, היא נצפתה שוב – הפעם בפלמחים. אבל למרות בקשות חוזרות ונשנות שלא להפריע לה המתרחצים הרבים שהתגודדו במקום הבריחו אותה למים זמן קצר לאחר שעלתה לנוח בחוף (כאן). אורך:2:19

עלילות יוליה: הישראלים שבאו לצפות בכלבת הים בחוף פלמחים

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם נשמע לכם הגיוני כל המאבק הזה להצלת יוליה כאשר יש אנשים שאין להם קורת גג, ואולי במקום להתרכז בחיות שיתרכזו קצת בבני האדם?

 

קטנה לסיום

 

כולנו עבדים כאילו

קטע שונה וכל כך חשוב למודעות שלנו על מספר העבדים שנמצאים כיום בעולם. נותן פרספקטיבה שונה על החיים שלנו, מה אנחנו עושים בהם ומה אנחנו הולכים לעשות עם אלו שלא זכו לחיים שפויים ונורמטיביים. אורך: 2:31. בעברית.

כמה עבדים יש בעולם?

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם נתון העבדים בעולם 'הציק' לכם בכלל? האם המחשבה הזו מטרידה את היומיום שלכם? האם חשבתם פעם מה אפשר לעשות בעניין?

 

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל: avinoam811@gmail.com

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן