כותרות חמות :

ניחוח של זבל
ניחוח של זבל

ניחוח של זבל

 

אבינועם הרש

קחו נער ישראלי ממוצע ותגידו לי: "שומע, אח שלו, רוצה לעשות קצת כסף בחופש? יש לנו פה עבודה בשבילך כפועל זבל. יתאים לך? רוצה לדעת מתי מתחילים?" קרוב לוודאי שהנער ישראל אתכם: "מה זאת אומרת פועל זבל? מה אני צריך לעשות?"

"הא, זה פשוט", תענו לו: "נותנים לך חולצה זוהרת כזו של מנקי זבל. המקום שלך נמצא ליד השירותים, ושם אתה אמור לנקות אחרי הסוחרים. אה, כן, ואתה צריך לקום בחמש וחצי בבוקר בשביל להגיע בזמן. אז מה אתה אומר, יתאים לך?"

מכירים נער ממוצע שילך על התפקיד הזה? לא נוח. לא מפנק. לא כיף, לא נעים. כמו שפעם אמר לי תלמיד שנתבקש לנקות את שמורת הטבע שביקרנו בה בטיול השנתי: "אבל המורה, זה לא נעים לי…" שלא תתבלבלו: זה דור בעל נשמה ענקית והמון כוחות ואידיאלים. אבל לפעמים הוא אוהב את האתגרים שלו נעימים וכיפיים וזורמים.

ואז נתקלתי בקטע הזה, שנכתב על מסאי דגו, המאמן החדש של אלופת המדינה מכבי חיפה, כפי שהביא אוריאל דסקל: "לא היה לי כסף כשפרשתי אבל חברים סידרו לי לעבוד בבת ים ותל אביב כפועל זבל. הייתי יושב בחלק האחורי של שוק הכרמל, ליד השירותים – עם חולצה זוהרת ניאון – ומנקה אחרי הסוחרים, שחלקם היו מזהים אותי כשחקן וכאח של ברוך. אני לא מתבייש בזה. זו היתה העבודה שלי. הייתי צריך להאכיל את הילדים שלי. הייתי מתעורר ב־5 וחצי בבוקר, עובד בניקיון, חוזר הביתה בסביבות 2 בצהריים, מבלה קצת עם הילדים והולך לאמן בהפועל תל אביב בשעה 4".

אלו דבריו של מסאי דגו לכלכליסט ב-2018. אפשר כמובן להמר על מאמן זר יקר הרבה יותר שלא מכיר את הכדורגל הישראלי, וזה ממש לא מבטיח נחיתה רכה מעידן ברק בכר. אפשר להביא "מאמן ישראלי בכיר", שגם הוא לא מבטיח שום דבר.

מה שדגו מבטיח ב-100% זה שהוא יהיה מוכן לעבוד קשה יותר מכל מאמן אחר בתפקיד הזה. חשבתי איך אנשים היו מגיבים אילו היו אומרים להם שפועל הניקיון שקם בחמש וחצי והתמקם ליד השירותים בשביל לנקות אחרי הסוחרים יהיה ביום מן הימים מאמן מכבי חיפה, הקבוצה המצליחה במדינה, וכמה הייתי רוצה שמסאי דגו יערוך סיבוב בין בתי הספר וילמד את התלמידים שלנו שלפעמים הדרך להצלחה עוברת דרך המקומות המטונפים ביותר, ובכל זאת צריך לעשות אותה.

ואולי אולי המינוי של דגו הוא בעצם המהלך הטוב והמצליח ביותר שעשתה מכבי חיפה השנה במסר הברור לנוער ולכולנו: אל תבחלו בעבודה קשה! והמסר הזה, תסכימו איתי, חשוב לא פחות מעוד אליפות. בעצם אולי אפילו יותר.

 

Lead:

כמה הייתי רוצה שמסאי דגו יערוך סיבוב בין בתי הספר וילמד את התלמידים שלנו שלפעמים הדרך להצלחה עוברת דרך המקומות המטונפים ביותר, ובכל זאת צריך לעשות אותה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן