כותרות חמות :

קטנה ברשת
קטנה ברשת

קטנה ברשת

כמה מכם שמעו בכלל על המלחמה בתיגראי? כמה מכם נחשפו לזוועות שהולכות שם? הסרטון הראשון ואחד הקשים שהובאו במדור ינסה לחשוף קצת מהזוועה שהולכת שם. בשני: סיפורו של הקמיע שהתגלה בהר עיבל ויצר סערה גדולה. בשלישי: זווית אחרת על הוואטסאפ שמכתיב לנו אורח חיים מטורף. ברביעי: על מסירות הנפש של שליחי חב"ד באוקראינה. ובקטנה לסיום: סרטון מקסים על סבא ונכד ומערכת היחסים המופלאה שלהם

קטנה ברשת

1. המלחמה הנשכחת

בחודש האחרון נשואות עיני העולם לאוקראינה ואל זוועות המלחמה שמחריבה את המדינה. אך אין זה המקום היחיד שבו נערך כעת עימות צבאי. מלחמת תיגראי קורעת את אתיופיה כבר שנה וחצי, אבל רק מעטים שמעו על אלפי בני אדם שנרצחו, על נשים שנאנסו ועל שניים וחצי מיליון פליטים שנעקרו מביתם. כתב כאן חדשות פגש השבוע ישראלים שמשפחותיהם עדיין נמצאות במחוז תיגראי, את מי שיקיריהם נהרגו במלחמה האכזרית ואת הפעילים שנלחמים כדי להביא את האסון המתרחש באתיופיה לסדר היום הציבורי, ללא הצלחה (כאן). שימו לב! מראות קשים. לא לילדים! אורך: 12:40. בעברית.

לינק ליוטיוב: המלחמה הנשכחת: יוצאי תיגראי שמוחים על ההתעלמות מהזוועות באתיופיה

נקודה לדיון בכיתה: זה לא שלא ידעתם כלום על המלחמה בתיגראי. גם אחרי שאתם יודעים עליה, כמה היא בכלל מעניינת אתכם ומה זה בעצם אומר עלינו?

2. סיפורו של הקמע

קללה בת 3,200 שנה טלטלה בסוף השבוע את עולם הארכאולוגיה והפכה לטקסט העברי הקדום ביותר שהתגלה כאן. כתבת כאן חדשות ליוותה בשנה האחרונה את האנשים העומדים מאחורי התגלית, אלה שהקדישו את חייהם לחקר הר עיבל והמזבח העתיק שלידו התגלה הקמיע. אורך: 3:52. בעברית.

לינק ליוטיוב: קללה עתיקה: סיפורו של הקמע שהתגלה בהר עיבל – ויצר סערה

נקודה לדיון בכיתה: האם לדעתכם גילוי הקמיע יגרום לתזוזה בהשקפת העולם של מכחישי המקרה או שהרחקנו לכת?

3. שני קווים כחולים

"בואו נזכור שלאדם השני יש עוד עניינים בחיים": כמה פעמים התנצלתם על שעניתם באיחור או נלחצתם שמא פספסתם הודעה דחופה? (כאן). האם הגיע הזמן לשים גבולות לקצב החיים המטורף שכופה עלינו הוואטסאפ? אורך: 3:21. בעברית.

לינק ליוטיוב: וואטסאפ מכתיב לנו קצב חיים מטורף | כאן דעה

נקודה לדיון בכיתה: אני מכיר אנשים שבעיקרון לא מוכנים להשתמש בוואטסאפ כדי שלא לתת לו להשתלט להם על החיים. האם אתם רואים את עצמכם יום אחד מתנתקים מוואטסאפ?

4. צבא השם

מה יש בהם בשליחי חב"ד שהופך אותם למסורים כל כך כלפי עם ישראל ומוכנים לסכן את עצמם בשביל להציל יהודים בכל מיני מקומות נידחים באוקראינה? סרטון נהדר להראות לבני החטיבות והתיכונים כדי להבין איך נראית מסירות נפש אמיתית. אורך: 14:06. בעברית.

לינק ליוטיוב: צבא השם | בחזית עם שליחי חב"ד באוקראינה שמחלצים יהודים מאזורי הלחימה

נקודה לדיון בכיתה: האם על רקע עידן של הגשמה עצמית ומימוש עצמי אתם רואים בערך ההקרבה למען הכלל של שליחי חב"ד אידיאל שנוגע לעולם שלכם או שמבחינתכם מדובר במשהו מאוד נשגב אבל כזה שנמצא מחוץ לעולם הערכים האישי שאתם מתנהלים לפיו?

קטנה לסיום
הסבא והנכד
סרטון מקסים ומעוטר על סבא ונכד ועל מערכת היחסים הנהדרת שנרקמת ביניהם. מתוק ונוגע ובעיקר מעמיד מולנו מראה של הדברים החשובים והדברים החשובים יותר והידיעה שהם לא יישארו שם לנצח. אורך: 16:42.

לינק ליוטיוב: NAPO | *Award-Winning* Animated Short Film

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל: avinoam811@gmail.com

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן