כותרות חמות :

מה זה קצין בטיחות בתעבורה?
מה זה קצין בטיחות בתעבורה?

מה זה קצין בטיחות בתעבורה?

 

קצין הבטיחות בתעבורה הוא איש המקצוע בעל הידע, הבקיאות והניסיון האמון על בטיחותם ותקינותם של כלי הרכב בארגון, כמו גם כשרותם של הנהגים וביצוע הדרכות תקופתיות כנדרש.

כאיש מקצוע מיומן ובקיא, עומד קצין הבטיחות בתעבורה לצד הדרג הניהולי, תוך שהוא מתווה את הדרך אל עבר יצירת סביבת עבודה בטוחה, כמו גם תרבות נהיגה בטוחה יותר במדינת ישראל.

מהות תפקידו של קצין הבטיחות בתעבורה מוגדרות היטב בחוק. תפקידו הוא תולדה בראש ובראשונה של מאבקה של מדינת ישראל בתאונות הדרכים. קציני הבטיחות אמונים לא רק על רכבי החברה הפרטיים כי אם על המשאיות של הארגון, דבר אשר יכול להתבטא בתאונות קטלניות שונות (החל מפגיעה בין משאית לבין רכב פרטי ועד לנשיאתם של חומרים מסוכנים על גב המשאית כחלק מן המטען).

מי אמון על הסמכתם של קציני הבטיחות בתעבורה?

הגורם המוסמך על הסמכתם של קציני הבטיחות, ביצוע ההדרכות וכן הפיקוח על עבודתם של קציני הבטיחות בתעבורה הוא משרד התחבורה. בהתאם לכך, קציני הבטיחות בתעבורה הם אלו שעוסקים במרבית זמן עבודתם בווידוא כי אכן בית העסק / המפעל / החברה / הארגון עומדים בכל התקנות מטעם משרד התחבורה.

כיצד התפקיד בא לידי ביטוי בשטח?

על כך ניתן להתעכב בתקנה 585 י' מטעם תקנות התחבורה. תקנה זו מסכמת כי תפקידו של קצין הבטיחות בתעבורה הוא ליזום, להנהיג ולהפעיל את הסדרי הבטיחות בארגון.

כיצד הדבר בא לידי ביטוי? ניתן למנות מגוון דוגמאות, כאשר בראש ובראשונה מדובר בפיקוח על תקינות הרכבים, שליחת הרכבים לתחזוקה שוטפת, בדיקה כי הנהגים בדקו את הרכבים בהתאם לנדרש מהם ועד להיבטי ביטוח.

לצד אלו, על קצין הבטיחות בתעבורה לערוך ביקורות סדורות, וכן לערוך הדרכות תקופתיות לנהגי החברה, לרבות הדרכות קיץ וחורף, והדרכות הנדרשות על בסיס הרענון לו זקוקים הנהגים כגון עיגון המשאית, נשיאת מטענים, הובלת חומרים מסוכנים ועוד.

האם נהוג למנות אדם מטעם החברה?

במרבית המקרים הרי שנהוג לשכור את שירותיו של קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ. חברות דוגמת אופטימליט מעניקות שירות מקצועי עם קציני בטיחות בעלי ידע רב, בקיאות וניסיון רב שנים, אשר ביכולתם ללוות את התהליכים הנדרשים מטעם בית העסק.

על קציני הבטיחות בתעבורה להפגין ידע רב והיכרות עם כלי הרכב המשמשים את החברה או הארגון, כמו גם להפגין יוזמה בכל עת, למען השמירה על סביבת עבודה בטוחה הן בסביבת העבודה עצמה של הארגון והן מחוצה לו על כבישי ישראל.

בחיפושכם אחר שירות מקצועי ומיומן מטעם קצין בטיחות בתעבורה שילווה את ארגונכם, הרי שניתן לבקר באתרה של חברת אופטימליט, להשאיר פניה או ליצור קשר טלפוני לקבלת ייעוץ ראשוני.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן