כותרות חמות :

קטנה ברשת- כי תבוא
קטנה ברשת- כי תבוא

קטנה ברשת- כי תבוא

בסרטון הפתיחה: מלכת אנגלייה נפטרה בת 96 לאחר שבעים שנות מלוכה, נצח במושגים שלנו, וזה הזמן לבדוק איפה המלוכה הזו תופסת אותנו. בשני: על האלימות שמשתוללת בחברה הערבית. האם יש לנו אמירה בעניין? בשלישי: בן 75 הצליח לשרוד בים שתים עשרה שעות, ושוב אנחנו עומדים למראה הרוח האנושית ולא נותר לנו אלא להתפעם. ברביעי: על הספרדי שהולך כל הדרך למונדיאל, ובקטנה לסיום: מסר מיוחד מהרב לורד יונתן זקס זצ"ל

קטנה ברשת

המלכה

 

מה לא נאמר על מלכת אנגלייה ועל אורח החיים המיוחד והאצילי שהיה לה? ובכל זאת אי אפשר להתעלם מהשאלה אם עידן המלכה לא משאיר בנו געגועים לעניין המלוכה בישראל ולבית המקדש וכמה שהנושא הזה בכלל מעניין אותנו. אורך: 9:27. בעברית.

 

קישור ליוטיוב: תם עידן: המלכה אליזבת' השנייה הלכה לעולמה בגיל 96

 

נקודה לדיון בכיתה: אחרי ששמעתם על המלכה וראיתם הכול, כמה אתם משתעשעים ברעיון להיות מלכים בעצמכם? האם נראה לכם שאורח החיים הזה יביא לכם את האושר?

 

בסכנה מתמדת

 

האלימות בחברה הערבית בשיאה: השבוע שוב עלה הנושא לכותרות בעקבות הרצח המזעזע של אם ובת מלוד, מנאל וחדרה אבו חג'אג', שהגיע מייד אחרי רצח העיתונאי נידאל אגברייה באום אל-פחם. צוות כאן חדשות ביקר בשתי הערים האלה ופגש פחד גדול, זעם, חוסר אונים וחוסר אמון במשטרה, שאינה מצליחה לעצור את הפושעים ולהגן על האזרחים (כאן). אורך: 12:32. בעברית.

 

קישור ליוטיוב: הלם, פחד, חזרה לשגרה: מעגל הרציחות בין לוד לאום אל פחם

 

נקודה לדיון בכיתה: כמה אתם מרגישים שהעניין הכאוב הזה בכלל נוגע לכם? איך אתם מתרצים את זה לעצמכם?

 

כנגד כל הסיכויים

 

לילה שלם חיכה בלב ים מיכאל נופה בן ה-75 לכוחות ההצלה שימצאו אותו, נאחז במצוף. ערב קודם הוא יצא לשחייה הקבועה שלו, אך נסחף בזרם. רק בבוקר, אחרי שעות ארוכות, הוא אותר. תשוש אבל בחיים. אורך: 3:01. בעברית

 

קישור ליוטיוב: משרד בלב ים: בן ה-75 שאחז במצוף במשך 12 שעות וניצל – מדבר

 

נקודה לדיון בכיתה: האם תוכלו להיזכר בסיטואציה בחיים שלכם שהצלחתם כנגד כל הסיכויים למרות שלא פרגנתם לעצמכם ונתתם לעצמכם סיכוי?

 

מסע בדרך לאהבה

 

קישור ליוטיוב: סנטיאגו סנצ'ז יצא בינואר האחרון למסע רגלי כל הדרך מספרד לקטאר כדי להגיע לשריקת הפתיחה של משחקי גביע העולם בכדורגל. אורך: 2:31. בעברית.

 

נקודה לדיון בכיתה: האם המסע המיוחד הזה שערך סנטיאגו נראה לכם מקסים ומעורר השראה מאחר שהוא מממש את החלום שלו, או שתגידו שזה פשוט מוגזם ומה נהיה איתו? האם יש בכלל אפשרות להחליט מה נחשב תחביב לגיטימי ומה לא?

 

קטנה לסיום

 

מסר מהרב יונתן זקס זצ"ל

 

"היהדות היא מוחות רבים ולב אחד": סרטון מרגש שצילם הרב לורד יונתן זקס, אחד מהוגי הדעות החשובים של ימינו, זמן קצר לפני פטירתו, מתפרסם במיזם 'עם אחד' של משרד התפוצות.

נקודה לדיון בכיתה: עד כמה אתם מרגישים שהדברים של הרב יונתן זקס זצ"ל באמת נוגעים בכם ובהשקפת העולם שלכם ביומיום?

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל: avinoam811@gmail.com

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן