כותרות חמות :

כך הגיבו ערביי ישראל למבצע עלות השחר
כך הגיבו ערביי ישראל למבצע עלות השחר

כך הגיבו ערביי ישראל למבצע עלות השחר

הפגנת תמיכה חיפאית בתושבי עזה, תקיפת יהודים בכאבול, טמרה ועראבה בגליל, אבנים בצומת המוביל, הצתות חקלאיות – כל אלו חלק מרשימת האירועים שליוו את מבצע 'עלות השחר' מתוך תוכו של הקו הירוק, ולמרות זאת נראה שלא שמעתם עליהם. ההדחקה וההשתקה נוחות יותר 

איילת לאש

"99.9% מערביי ישראל נאמנים למדינת ישראל", טען ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ב־2014 בוועידת התעשייה שהתקיימה במלון הורדוס שבאילת. מאז עברה החברה הישראלית כמה טלטלות אשר ערערו את הנחת היסוד הזו. העיקרית שבהן הייתה גל הפרעות במאי 2021 בזמן 'שומר החומות', גל המכונה 'פרעות תשפ"א'. אזרחי ישראל עמדו נבוכים למראה ההרס, הרציחות והחורבן שחוללו רבים מערביי ישראל ברחבי הארץ. האירועים היו לאומניים ואנטישמיים והביעו הזדהות מובהקת עם האויב בעזה.

השבוע, עם מבצע 'עלות השחר', עלו וצצו שוב אירועי טרור והזדהות רחבה של ערביי הארץ עם אויבינו המטווחים את אזרחי ישראל בטילים, משתקים יישובים שלמים ומרתקים אותם למקלטים.

הנתונים שרצו ברשתות החברתיות וחלקם הגדול כלל לא עלה לחדשות, הם נתונים מבהילים, ואין ספק כי הם מאלצים אותנו מחדש להרהר בסוגיית נאמנותם של ערביי ישראל, בעיקר בשעת מבחן.

 

אנסה לסקור בקצרה כמה מהאירועים שאירעו בזמן המבצע השבוע ברחבי הארץ:

  • קבוצה מערביי חיפה הזמינה את תושבי העיר והאזור להפגנת תמיכה בעזתים ונגד תקיפת מחבלי הג'יהאד האסלאמי על ידי צה"ל. הזדהות מובהקת עם אויבי ישראל. הכרוזים הופצו ברשתות החברתיות וקראו לארגן עצרות כאלו גם ביפו, לוד, עראבה ועוד.

  • בצומת המוביל שבגליל התחתון ביצעו ערבים פיגועי אבנים וסלעים נגד כלי רכב יהודים, בהם אוטובוסים שניזוקו קשות. נוסעים מבוהלים שחטפו סלעים קראו לאזרחים ברשתות להימנע מלהגיע לצומת במוצאי שבת מאימת הפורעים.

  • קבוצת יהודים שנכנסה לכפר כאבול שבגליל המערבי בליל ט' באב, להתפלל ולומר קינות בקבר מיכה הנביא כמדי שנה (מנהג קבוע שלהם מאז 2003), הותקפה בלינץ' אכזרי בידי קבוצת ערבים. הם הותקפו באלות, מוטות וברזילים, סלעים ואבנים. שמשות רכביהם נופצו וחלקם נפצעו בדרגות שונות. שוטרים (שהיו בני מיעוטים) תקפו גם הם את ניצולי הלינץ' בדחיפות, אלימות וצעקות, ולמרבה הטירוף האשימו את הנתקפים "מדוע נכנסתם לכאן?" לא לשכוח שמדובר ביישוב תחת ריבונות ישראלית.

  • הצתת כ־30 דונם של שטחי מרעה (המשמשים רועים יהודים) ליד מחלף הושעיה.

  • בעיר טמרה שבגליל נערכו הפגנות הזדהות של תושבי העיר עם האויב העזתי. הונפו שלטים עם כתובות 'אחדות העם שלך, יא פלסטין, תביס את כל הכובשים!' הזדהות מובהקת עם ארגוני טרור השואפים למחיקת מדינת ישראל. הפגנה דומה עם כתובות נגד ישראל הייתה גם בעיר אעבלין שבצפון.

  • בעראבה שבצפון התקיימה מחאת הזדהות עם עזה. הונפו שלטים ובהם סיסמאות 'הילחם הילחם אל תתפשר, יא עזתי יא לוחם נועז, השמע לנו את קול האזעקה'. אזרחי ישראל ערבים שקוראים לאויב להפציץ את ישראל בטילים. הסתה פר אקסלנס.

  • בירושלים, בשכונת מעלות דפנה שבעיר, הותקפו יהודים קשות על ידי פקחי עירייה ערבים, ואחד מהם איבד את הכרתו.

  • בחור יהודי הותקף בשער שכם על ידי פורע ערבי. המחבל שבר את חלון רכבו וניסה להלום בראשו במוט ברזל. בנס חילצו אותו שוטרים שעברו במקום.

  • בא־טור שבירושלים התפרעו ערבים באלימות במפגן תמיכה בעזה. התפרעויות אלימות, יידויי אבנים וירי זיקוקים נרשמו גם בסילוואן.

  • ביפו, בזמן שקולות האזעקה נשמעו מעל העיר, החלו כמה מערביי העיר להתקבץ ברחוב, לצאת מהחנויות, ובשריקות צהלה, מחיאות כפיים וקריאות "אללה אכבר" הם חגגו את האזעקה. 100% תמיכה באויב.

  • בלוד ארגנה חברת מועצת העיר, פידה שחאדה, כינוס 'הזדהות עם תושבי עזה'.

 

בד בבד גם מעבר לקו עסקים כרגיל:

  • ליד חוות גלעד שבשומרון חטפה קבוצת מטיילים מבוגרים מאזור המרכז אבנים וסלעים במהלך הטיול. אחד המטיילים נפצע מאבן בראשו.

  • שלל פיגועי זריקות אבנים על רכבים יהודים אירעו בין השאר ליד קריית ארבע, גבעת אסף, ליד צומת יקיר הגדולה (הנהג נפצע מרסיסים בעיניו), מבוא דותן, חווארה, נבי אליאס, קדומים, צומת אברהם חסנו (ליד חברון), חיזמא. בקבוקי תבערה על השער של מגדל עוז, ירי על פילבוקס ליד עופרה, שוד רכב ליד מעלה שומרון ועוד.

  • חאן לבונה – בני נוער שירדו לנקות את המעיין הותקפו באלימות על ידי פורעים ערבים. תושבי האזור שהגיעו כבכל יום שישי לתפילה במקום, הותקפו גם הם באלות ואבנים.

  • סוסיא – ערבים שברו ועקרו את ארון החשמל שמזין את מצלמות האבטחה, פירקו מבנים, יידו אבנים והסבו נזק רב.

אירועים אנטישמיים נוספים אירעו השבוע בכל רחבי הארץ. חברי הכנסת הערבים שוב בחרו צד במאבק, ללא שום תחושת אי נוחות מעצם העובדה שאת משכורתם הם מקבלים מהישות הישראלית. חבר הכנסת אחמד טיבי צייץ בטוויטר באנגלית עלילת דם אנטישמית והאשים את ישראל בהרג הילדים בג'באליה, אף שהוכח די מהר שמדובר בשיגור כושל ושרוצחי הילדים הם בכלל אנשי הג'יהאד האיסלמי. גם חבר הכנסת סמי אבו שחאדה האשים את ישראל ב"פשע מלחמה" והבטיח ש"מי שמפציץ בתים ורוצח ילדים ישלם על זה מחיר כבד", ואלו חברי כנסת בפרלמנט הישראלי, שמקבלים משכורות, משרד ורכב מהכיס של כולנו.

 

שוב נוכחנו לדעת שבשעת האמת, בזמן שבו נדרשים ערביי ישראל להכריע למי הם נאמנים, חלקם הגדול, כולל הנציגים שהם בוחרים, מוכיחים את נאמנותם לאויבי ישראל, לארגוני טרור שחרתו על דגלם את השמדת מדינת היהודים. מדינת ישראל אינה יכולה עוד לעצום עיניה מול הסוגיה הבוערת, המבעבעת והמסוכנת הזאת, שכן איננו יודעים מתי ובאיזו שעת כושר אשר תבוא לפתחם יבחרו חלק מערביי ישראל לקחת חלק אקטיבי בלחימה נגד ישראל, כפי שנוכחנו לדעת לא מזמן. אם וכאשר יהיה זה בזמן שבו מתבצעת לחימה בחזיתות נוספות, הרי שאירועי שומר החומות יהיו רק פרומו קטן למה שאנו עתידים לחזות.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן