כותרות חמות :

קטנה ברשת פנחס
קטנה ברשת פנחס

קטנה ברשת פנחס

 מה יש לאישה בת 95 לומר לנשיא ארצות הברית? מתברר שהרבה מאוד. על הדרך תמצאו בריאיון הנפלא הזה אוקיינוס של תובנות לחיים, הכול בסרטון הפתיחה. בשני: על ההתנהלות הפיננסית של משפחה בישראל על רקע משבר המחיה. בשלישי: על הקומיקאי מעזה. ברביעי: על טירוף הטיקטוק, ובקטנה לסיום: על שעת ה-C ועל החלומות של הצעירים בימינו. אופטימיות מובטחת J

קטנה ברשת

 

 

הסיפור של ג'יזל

 

ג'יזל סיקוביץ, בת 95, ניצלה ממחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו ותיפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במהלך ביקורו במוזאון יד ושם. לאורך השנים היא משתפת את סיפורה האישי עם קבוצות מכל העולם (כאן). מקסים. אורך: 4:03. בעברית.

 

לינק ליוטיוב: "אגיד לביידן שהניצולים מודים לארה"ב": בת ה-95 שתיפגש עם הנשיא ביד ושם

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: במהלך הריאיון ג'יזל מזכירה את עניין הספונטניות. למה בעידן שלנו, שבו בני האדם מבקשים כל כך הרבה שליטה בחיים על כל דבר, זה נראה לנו תמוה כל כך? האם אתם יכולים לחשוב על דברים בחיים שכדאי להם בכל זאת לבוא בספונטניות כי אז אנחנו יודעים שזה אמיתי?

 

אז הילדים לא יאכלו ענבים?

 

לנוכח עליות המחירים המטורפות, לא רק בדיור, מתייצבות בשבועות האחרונים משפחות שמחפשות כל דרך לסגור את החודש. בהתחלה עוד קיוו שהממשלה תעצור את ההתייקרות הבאה, אבל עכשיו עיקר המאמצים עוברים לצמצום הוצאות: קונים פחות, מסבירים לילדים על מה צריך לוותר וגם מפרסמים את התשלומים כדי לקבל הצעות איך להתייעל (כאן). כל כך מדויק ונכון. אורך: 8:18. בעברית.

 

לינק ליוטיוב: אז הילדים לא יאכלו ענבים: המשפחות שמנסות לצמצם בהוצאות

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: עם יד על הלב: האם יש דברים שרציתם שההורים שלכם יקנו לכם ובגלל יוקר המחיה ויתרתם עליהם?

 

אפשר לחיות בעזה? הצחקת אותי

 

קומיקאי מוכר שפועל בעזה מספר על הומור וצחוק בתוך העוני והמחסור, הכעס ושיעור האבטלה הגואה. הוא מספר בפנים גלויות גם על הביקורת העקיפה על חמאס בתוכנית המתיחות שלו ועד כמה רחוק אפשר ללכת במרחב חופש הביטוי ברצועה (כאן). אורך: 5:35. ערבית עם תרגום.

 

לינק ליוטיוב: יש פה מישהו מסג'עיה? הסטנדאפיסט מעזה שלא מפחד לבקר את חמאס

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: האם יש משהו בגישתו לחיים של הקומיקאי, שחי בעזה ובכל זאת מוצא משאבים להצחיק אחרים, שהייתם מוכנים לאמץ לכם להשקפת העולם?

 

אפקט העדר סטייל המיניונים

 

זה כנראה אתגר הטיקטוק הכי חמוד בעולם, והוא קורה ביומיים האחרונים בבתי הקולנוע ברחבי הארץ: בני הנוער בישראל מגיעים להקרנות סרט המיניונים החדש לבושים חליפות טוקסידו הדורות ושמלות מפוארות, ובסוף ההקרנה לפעמים עומדים ושרים את 'התקוה'. לכאורה טרנד לא מזיק, אלא שבמקרה אחד לפחות הנערים גם התפרעו וזרעו הרס של ממש באולם (כאן). אורך: 2:24.

 

לינק ליוטיוב: טירוף המיניונים: אתגר הטיקטוק העולמי יצא משליטה

 

נקודה לדיון בכיתה: האם אתם ערים לכוח המטורף שיש לאפקט העדר שמתחיל כתופעה בטיקטוק ומשתלט על אלפי בני נוער מכל העולם? מההיכרות האישית עם עצמכם, האם עליכם זה לא הולך להשפיע?

 

קטנה לסיום

 

שעת ה-C – סרט גמר אולפנת צביה רבבה

בימוי: הלל הרשקוביץ. עריכה: אביטל מנצור.

חוני ורעות בירן הם זוג צעיר שמקים חווה כדי לשמור על אדמות ארץ ישראל בשטח C. מעבר לכך יש כאן כל כך הרבה חלומות ואידיאלים של חבר'ה צעירים שמבהירים לנו במעשים שלהם שעוד לא אבדה תקוותנו ויש כל כך הרבה טוב, חזון ועשייה משמעותית בחלומות של דור ה-Z. אל תיתנו לרוגע של הסרטון להסיט את מבטכם מהעומק שלו. תפור על צפייה משותפת בסניפים ובכיתות. אורך: 11:33. בעברית.

לינק ליוטיוב: שעת ה-C – סרט גמר אולפנת צביה רבבה 2022

 

נקודה לדיון בכיתה ובסניף: עם כמה מהחלומות והיעדים של חוני ורעות הצלחתם להזדהות והם חופפים לעולם הפנימי שלכם?

 

 

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל: avinoam811@gmail.com

 

 

 

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן