כותרות חמות :

קטנה ברשת-בהעלותך
קטנה ברשת-בהעלותך

קטנה ברשת-בהעלותך

עד כמה גדול כוחה של הבחירה החופשית, ואיך בן אדם יכול להרים את השמיים, יעידו הסרטונים הראשונים על הרב אורי זוהר זצ"ל. בשני: על המציאות הבלתי נתפסת שבה משפחה גרה ברחוב. בשלישי: על זיכרונות מאקסודוס. ברביעי: לאן יכולה להגיע תאוות הנקם של סכסוך שכנים, ובקטנה לסיום: תרשו לעצמכם להתרגש מהפתק של אימא

קטנה ברשת

וראשו מגיע השמיימה

 

סיון רהב מאיר על שלושה זיכרונות אישיים מהמסע שעשתה עם אורי זוהר. על האיש המיוחד הזה, שהיה בכל הקצוות של הפסיפס הישראלי ולימד את כולנו שיעור בבחירה חופשית, כי אם רק נרצה, אין הדבר תלוי אלא בנו. אורך: 6:26. בעברית.

לינק ליוטיוב: הרב אורי זוהר ז"ל – פרידה אישית

 

נקודה לדיון בכיתה: האם אפשר לומר שרק הרב אורי זוהר, שטעם מהעולם הזה, יכול לשכנע אותנו מדוע כדאי לנו לוותר עליו ולבחור בדרך שתזמן לנו את העולם הבא? האם גם מי שעדיין לא 'זכו' לטעום מהעולם הזה יכולים באמת להרגיש כמה שזה הבל?

 

שיחה מהלב שהעביר הרב אורי זוהר זצ"ל לחבר'ה שפגש באוטובוס, ותודה לאיש החינוך עידו טוויטו.

 

לראות ולא להאמין

 

ליאור ודקלה נקלעו לקשיים כלכליים ונאלצו לעבור לגור באוהל בפארק עם חמשת ילדיהם לאחר שהמשפחה לא עמדה בתשלום שכר הדירה בעקבות פציעת האם בתאונה ודחיית בקשתה לדיור ציבורי. ארבעה ימים אחרי הצעד הנואש שבו עברו לפארק פינו אותם גם משם פקחי עיריית תל אביב. אורך: 3:08. בעברית.

לינק ליוטיוב: אחרי שעברו להתגורר באוהל: זוג ו-5 ילדיהם פונו מהגינה הציבורית שבה התמקמו

 

נקודה לדיון בכיתה: איך אפשר להסביר מדוע לא קמה מחאה ציבורית מטורפת בעקבות המקרה הבלתי ייאמן הזה, שמשפחה ישראלית צריכה להעביר את הלילה ברחוב? עד כמה הסרטון הזה נגע בכם, אם בכלל?

 

פתאום הרגשתי חבטה, הבריטים פתחו באש

 

התמונות מאוניית המעפילים אקסודוס היו לרגעים אייקוניים בסיפור העלייה לארץ ישראל, אבל לילדים שצולמו שם עדיין יש סימני שאלה על מה שקרה על הספינה. קבוצת פייסבוק חדשה מאחדת ביניהם ולפעמים גם עוזרת להם למצוא תשובות (כאן). הילדים של אקסודוס. אורך: 8:10. בעברית.

לינק ליוטיוב: "פתאום הרגשתי חבטה, הבריטים פתחו באש": הילדים שזיהו עצמם על האקסודוס

 

נקודה לדיון בכיתה: האם הסרטון חידש לכם משהו שלא ידעתם על האקסודוס? ואולי דינם של עוד דברים חשובים בדברי ימי עמנו להישכח, ותכלס אין לנו באמת מה לעשות עם זה, וזה טבע העולם?

 

בגלל סכסוך שכנים

 

מה שהתחיל כמריבה בין שתי משפחות על שימוש במקלט משותף נגמר בבניין מגורים שלם שעלה באש ובשישה נפגעים. כתב אישום חמור הוגש נגד הנער המצית (כאן). אורך: 2:39. בעברית.

 

לינק ליוטיוב: בגלל סכסוך שכנים: בן 15 הצית בניין באשקלון

 

נקודה לדיון בכיתה: האם באמת הופתעתם כשראיתם את הסרטון?

 

קטנה לסיום

ישי רוסנק – הפתק של אימא

פתק מחזק מכתב ידה של אימו של ישי רוסנק, ריקי רוסנק ז"ל, שנמצא בארנקה לאחר פטירתה. הפתק נהפך לשיר שיוצא במלאת שש שנים לפטירתה, לעילוי נשמתה ולחיזוק הרבים. מקסים, מחזק, ייחודי ומרגש. אורך: 3:39. בעברית.

 

לינק ליוטיוב: ישי רוסנק – הפתק של אמא

 

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל: avinoam811@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן