כותרות חמות :

קטנה ברשת
קטנה ברשת

קטנה ברשת

בסרטון הפתיחה תראו סיפור על גבורה כאב ורגש, בשני: על מחנות המעצר שממשלת סין לא רוצה שתדעו עליהם. בשלישי: על המורים שנוטשים את המקצוע. ברביעי: על העוגה שנמרחה על המונה ליזה, ואל תפספסו את הקטנה לסיום: אזהרה חשובה לכל הורה שאוהב את הילדים שלו.

קטנה ברשת

 

בחייהם ובמותם

שלושה ימים חלפו מהירי ההמוני בבית הספר היסודי ביובלדי, טקסס – שגבה את חייהם של 21 בני אדם, ובהם 19 ילדים קטנים – וההלם מפנה מקום לכעס. בתוך טקסס ומחוצה לה סופרים את המחדלים שאפשרו את הטבח הנורא, וגם מבינים: השינוי המיוחל כל כך שיוביל להגבלה על מכירת נשק עדיין רחוק מאוד (כאן). יומיים אחר כך בעלה של אירנה גרסייה, שהגנה על התלמידים בגופה, לקה בדום לב מרוב צער. כואב. אורך: 2:37. אנגלית עם תרגום.

לינק ליוטיוב: הטרגדיה בטקסס: אחרי שהמורה נרצחה בטבח – בן זוגה מת מהתקף לב

 

נקודה לדיון בכיתה: האם לדעתכם מצופה ממורה שינהג כמו יאנוש קורצ'ק ואירנה גרסייה ויקריב את חייו למען תלמידיו, או כשאנחנו באים לעסוק בחיים ומוות אין בכלל תשובה חד-משמעית על שאלה הזו?

מה הייתם לוקחים, אם בכלל, ממותו של בעלה של אירנה גרסייה, שלקה בדום לב מרוב צער על מות אשתו?

 

תיעוד נדיר: כך נראים הכלואים מסין

האקרים שפרצו לשרתי המשטרה בסין הצליחו לדלות חומרים שחושפים את המתרחש מאחורי הגדרות: התעללויות, ירי ודיכוי כבד של בני המיעוט האויגורי במערב המדינה (כאן). מטלטל. אורך: 2:50. בעברית.

לינק ליוטיוב: תיעוד נדיר: כך נראים המחנות בהם כלואים אלפים מבני המיעוט המוסלמי במערב סין.

 

נקודה לדיון בכיתה: עד כמה הסרטון הזה בכלל נוגע אליכם ומטריד את שגרת יומכם? אם הרגשתם אדישות כלפי הסרטון, מה אתם יכולים להסיק מכך על טרגדיות אחרות שהעולם מתעלם מהן ואתם דווקא כועסים עליו בגלל אדישותו?

 

כמה מרוויחה מורה בישראל?

איך הגענו בכלל למצב הזה שבו התלוש של המורים נהיה אחד מהדברים המביכים ביותר בציבור? תכליתי, קצר וקולע. אורך: 1:24. בעברית.

לינק ליוטיוב: כמה מרוויחה מורה בישראל?

נקודה לדיון בכיתה: האם אתם מרגישים שמאבק המורים קשור אליכם? אילו היה הדבר נוגע לכם והייתם צריכים לבחור מקצוע, כמה מקום הייתם נותנים למשמעות וכמה לכסף?

 

ואז המבקר השליך עוגה על המונה ליזה

תקרית מוזרה אירעה השבוע במוזאון הלובר בצרפת כשאחד המבקרים, מחופש לאישה בכיסא גלגלים, קם לפתע על רגליו והשליך עוגה על היצירה היקרה ביותר והמזוהה ביותר עם המוזאון – המונה ליזה של דה וינצ'י. האיש נעצר, וליצירה שלום בזכות הזגוגית שמגינה עליה (כאן). אורך: 2:17. בעברית.

לינק ליוטיוב: ואז המבקר השליך עוגה על המונה ליזה: התקרית המוזרה במוזיאון

 נקודה לדיון בכיתה:

האם אתם רואים אומץ בפעולה הזו של העפת העוגה על התמונה או שהמעשה מעיד בעיקר על טיפשות? אם אתם רואים בו פעולה אמיצה, האם היה לכם האומץ לעשות את אותו הדבר בעצמכם?

 

קטנה לסיום

אזהרה להורים: אל תפספסו את הסרטון הזה!

בזמן שההורים עצרו להתרעננות בתחנת דלק בכביש 6, כשבנם ישן במכונית, גנב נכנס לרכב ונמלט, כנראה בלי לדעת שבמושב האחורי נמצא הפעוט. לאחר זמן קצר אותר הילד בכפר פלשתיני באזור טול כרם בריא ושלם (כאן). אורך: 1:55. בעברית.

לינק ליוטיוב: הסיוט של כל הורה: רכב ובתוכו פעוט נגנב – ואותר בכפר פלסטיני

 

ואתם אתם ממש רוצים לעשות חסד עם החברים והיקרים לכם, אתם מוזמנים לשתף את הסרטון, ורק בשמחות!

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל

Avinoam811@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן