כותרות חמות :

קטנה ברשת- במדבר
קטנה ברשת- במדבר

קטנה ברשת- במדבר

נראה שאין סיוט שמאיים יותר על הטסים במטוס כמו הסיוט שפתאום הטייס לוקה בהתקף לב ואינו יכול להטיס את המטוס. מטוס קטן, לא ג'מבו ענק בעל טייס אוטומטי. סרטון הפתיחה מספר את סיפורו של האיש שעבר את הסיוט הזה, הסתכל למוות בלבן של העיניים ולא מצמץ. בשני: על סיירת החרם ועומר אדם. בשלישי: על הישראלים שהחליטו לעזוב הכול ולראות עולם. ברביעי: על הקמפיין של התעשייה האווירית, ובקטנה לסיום: בחזרה לטבח בנתב"ג

קטנה ברשת

1. לבד באוויר

 שבוע אחרי שהנחית מטוס בלי כל ניסיון גיבור השעה האמריקני דארן האריסון מתייצב מול המצלמות. בריאיון לרשת NBC סיפר איך הפך ברגע מנוסע תמים וחסר כל הכשרה בטיס לטייס שחייו וחיי נוסעים אחרים תלויים בו עצמו (כאן). אורך: 2:45. בעברית.

לינק ליוטיוב: נס בנחיתה: האזרח שנאלץ להנחית מטוס אחרי שהטייס התמוטט – משחזר

נקודה לדיון בכיתה: ואם אתם הייתם במקום דארן האריסון, איך הייתם מגיבים? האם יכול להיות שאנחנו לא ערים לכוחות המטורפים שקיימים בנו?

 

2. כשסיירת החרם שמחה כמו שני משוגעים

מה קורה לחברי 'סיירת החרם', ילדים שעברו חרמות בכיתה, כשעומר אדם מזמין אותם לביתו לל"ג בעומר? אל תפספסו את הנאום הקצר ששרון אדם, אימו של עומר, נושאת באוזניה של אימו של אחד הילדים. תפור על כיתות ד'–ו'. אורך: 4:40. בעברית.

לינק ליוטיוב: עומר אדם הזמין את ילדי סיירת החרם לביתו כדי לחגוג את ל"ג בעומר

 

נקודה לדיון בכיתה: יצא לכם בחיים לראות איך מתעלמים מילד ועושים עליו חרם, ובמקום שתתערבו לטובתו העדפתם להיות בשקט?

האם אתם חושבים שזו בכלל אחריות שלכם לוודא שכל אחד בכיתה או בסניף ירגיש בסדר עם עצמו?

 

3. לארוז את המשפחה ולצאת לעולם

בשיאו של החופש, כשכולם מחפשים איך לצאת לחופשה משפחתית ולחזור ממנה בשלום, הנה רעיון מאתגר במיוחד: שרון עידן יצא עם משפחתו לראות עולם מתוך קרוון, בין הנופים המרהיבים של ניו זילנד (כאן). אורך: 9:13. בעברית.

לינק ליוטיוב: לארוז את המשפחה בקרוון ולצאת לעולם

 

נקודה לדיון בכיתה: כמה אומץ לדעתכם נדרש מבני אדם נורמטיביים לעזוב את העבודה ואת החיים שלהם ופשוט לטוס עם הילדים שלהם לסוף העולם? האם אנחנו, הממוסדים שלא עושים את הצעד הזה, יכולים להיחשב להזויים?

 

4. תעופה עצמית

שלטי החוצות של התעשייה האווירית מנסים לפנות למצפון של בוגרי החוגים להנדסה ולמדעי המחשב שמחפשים עכשיו עבודה ולפתות אותם להגיע לעבוד דווקא אצלה (כאן). אורך: 2:42. בעברית.

לינק ליוטיוב: למה הקמפיין החדש של התעשייה האווירית הכעיס את האינטרנט?

 

נקודה לדיון בכיתה: האם מישהו מאיתנו יכול להתיימר להיות 'א-לוהי המוסר' ולהטיף למישהו אחר שהעבודה שלו הורסת את הנוער או שכדאי שכל אחד ידאג קודם למוסר של עצמו?

 

 

קטנה לסיום

הטבח בנתב"ג

התאריך היה 30 במאי 1972, השעה 22:00 . שלושה מחבלים יפנים, שהגיעו לישראל בטיסת אייר פראנס מצרפת, שלפו מהמזוודות באין מפריע רובים ורימונים ופתחו באש על כל מי שהיה סביבם באולם הנוסעים. 24 נרצחו ועוד כ-70 נפצעו בפיגוע ששינה את האבטחה בשדות תעופה. שניים מהמחבלים נהרגו במהלך המתקפה. השלישי, קוזו אקמוטו, נשפט לשלושה מאסרי עולם אבל שוחרר בעסקת ג'יבריל וחי עד היום בלבנון. בחזרה לטבח בשדה התעופה 50 שנים אחרי (כאן). אורך: 14:08. בעברית.

לינק ליוטיוב: הטבח בנתב"ג: בחזרה לפיגוע ששינה את האבטחה בשדות התעופה.

 

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל

Avinoam811@gmail.com

 

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן