כותרות חמות :

בואו נלך על הטון – לכבוד יום האחדות
בואו נלך על הטון – לכבוד יום האחדות

בואו נלך על הטון – לכבוד יום האחדות

"אם תרצו אין זו אגדה", אמר וחלם הרצל בספרו המפורסם 'אלטנוילנד' לפני 120 שנים בלבד. חלם, והדור שאחריו הגשים.

עם ישראל הוא עם של חזון. עם שיודע לחלום. "פתאום קם אדם בבוקר ומחליט כי הוא עם ומתחיל ללכת". מה נותן כוח להתחיל, לקום מחר בבוקר ולהתחיל מבראשית ? מדינה נבנית מבראשית, קומה אחר קומה, שלב אחר שלב.

אנו יכולים להביט בגאווה על היסודות שעל בסיסם צמחה המדינה ולשאוף קדימה לבניית חברה טובה יותר. חברה המושתתת על ערכי יסוד הכוללים גם את הרעות, הערבות ההדדית, הנמצאות  ביסוד האחווה היהודית, הישראלית.

כולנו זוכרים את ח"י הימים של ימי 'שובו אחים' בקיץ תשע"ד (2014). אין עוד עם כזה בעולם היוצא לחפש אחר שלושה נערים שלא שבו הביתה. אין עוד עם כזה המצטיין באכפתיות שלו, בערבות ההדדית ובדאגה אמיתית לזולת.

אין עוד מדינה בעולם הנענית מייד לכל קריאת צורך ומצוקה. הלב רועד מהתרגשות לראות התגייסות מהירה והגעה מיידית לאזורי מלחמה ומוכי אסון, כמו אוקראינה לדוגמה, לחילוץ ולמתן סיוע, להצלה ולרפואה. שמה הטוב של מדינתנו יוצא לפניה כשגרירה של רצון טוב והושטת סעד ועזרה לכל נצרך.

בימים אלה אנו מתחילים את ספר במדבר. טרם הכניסה לארץ, מלמדים אותנו חז"ל, נכרתה ברית הערבות ההדדית, אחד בשביל כולם, כולם למען אחד. ואולם לא ביום אחד נכנס העם לארץ. היה עליו לעבור דרך ארוכה כדי להגיע ליעד הרצוי.

הדרך. ההמצאה הגאונית של דורנו היא יישומון וייז הנפלא, המאפשר שימוש ברחבי תבל להגעה אל היעד במהירות ובבטחה ומבוסס על הרעיון של האחווה ושיתוף כל הנהגים עוברי הדרך. מעם ישראל יוצאת בשורת האחווה. זהו וייז היכול להורות לעולם את הדרך האנושית הראויה של שיתוף ואחווה. זו מהותו של העם היהודי. זה החלום. זה החזון של דורנו. להיות אור לגויים. להיות בטוב שאנחנו יודעים להיות, מתוך טוב. וזה לא פשוט לנו, הרבה פעמים אפילו מאתגר אותנו ביומיום.

השנה בחרנו בנושא 'מילים יוצרות מציאות' דווקא מתוך הבנה של כוחן של המילים. הכלה מתחילה בסגנון דיבור, בשיח מכבד, במילים ובטון דיבור. נחזיר לעצמנו את האמון בעצמנו גם אם בשיח התקשורתי המילים יוצרות פער וריחוק. נאמין ביכולת שלנו להיות האחד בשביל האחר למרות האתגרים הנצבים בפנינו.

לפני כשמונה שנים, לאחר החטיפה והרצח של בני גיל-עד עם איל יפרח ונפתלי פרנקל הי"ד, המדינה כולה רעדה, ולצד הכאב והדאגה התאחדה החברה הישראלית מתוך סולידריות וערבות הדדית.

את תחושת היחד הזו אנו המשפחות מבקשות להעלות על נס, להזכיר לעצמנו את המסוגלות שלנו כחברה. ביום הזה אנו מבקשים להביא לקדמת השיח הציבורי את השיח המחבר בינינו. להזכיר לעצמנו את החלום והחזון של דורנו.

השנה יהיה יום האחדות ביום שלישי, ר"ח סיוון (31 במאי). במסגרת היום ייערכו מאות פעילויות בכל רחבי הארץ במטרה לקדם את האחדות והסולידריות בחברה הישראלית.

 

מוזמנים להיכנס לאתר שלנו ולהיות שותפים

 

קרדיט צילוםבת גלים שער – מיכל גלעדי

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן