כותרות חמות :

קטנה ברשת – בחוקותיי
קטנה ברשת – בחוקותיי

קטנה ברשת – בחוקותיי

קטנה ברשת

 

 

אין כל כך הרבה מילים שיכולות לתאר את ההספד של אפרת רז על בעלה נעם רז הי"ד, לוחם הימ"מ שנפל בפעולה בג'נין, אבל אתם חייבים לשמוע אותו ולהבין מי היה האיש, והלב כל כך שורף. בשני: תכירו את הזוג שמגדל 12 ילדים שהוצאו מבתיהם. בשלישי: על הנערה הפלשתינית שחייבה אותנו לחשוב ולהבין מה אנחנו חושבים על הארץ שלנו. ברביעי: על הערבים שפונו מהדירה רק משום שהם ערבים, ובקטנה לסיום: סרטון נהדר על דימוי גוף, מיוחד לנערות

 

לוחם ואדם

 

מותו של לוחם הימ"מ נעם רז השאיר כל כך הרבה אנשים בהלם וביגון וחשף טפח מהאישיות הייחודית שלו. ההספד שספדה לו רעייתו אפרת מאפשר לנו להבין קצת יותר טוב במי מדובר, מה היו אורחותיו ובעיקר לאן אנחנו צריכים לשאוף ולכוון. מכיתה ה' ומעלה, רצוי עם תיווך מקדים. אורך: 8:07. בעברית.

לינק ליו טיוב: הלווית לוחם הימ"מ נעם רז ז"ל בהר הרצל 15.05.22 – הספד המשפחה

 

נקודה לדיון בכיתה: מה אתם מרגישים כשאתם שומעים על בן אדם מיוחד שכזה? האם חייו של נעם רז הי"ד והמטרות שלו גרמו לכם לחשב מסלול מחדש?

 

מלמדים אותם לחלום

 

רוני וידידיה סנה-אור תמיד חלמו על משפחה ענקית. אחרי שהילדים הביולוגים שלהם התבגרו, הם התחילו להפעיל משפחתון של עמותת מל"י ומגדלים יחד 12 ילדים שרשויות הרווחה הוציאו מבתיהם. יחד הם בנו בית שמאפשר לילדים לחזור לחלום ולהגשים את החלומות שלהם להפוך לשחקני כדורגל או לקונדיטורים. אורך: 12:21. בעברית.

 

לינק ליוטיוב: מלמדים אותם לחלום: הזוג שמגדל 12 ילדים שהוצאו מבתיהם

 

נקודה לדיון בכיתה: מה לדעתכם הופך את הזוג המיוחד הזה לחריג בנוף האנושי שלנו? האם הנדיבות הזו היא תכונה שאפשר ללמוד וגם להעביר לאחרים?

 

אין דבר כזה יהודים

 

אימאן זאהר מהכפר לובן א-שרקיה רק בת 13, אבל כבר יודעת איך צריך להיראות השלום: בלי יהודים. "פלשתין היא לא ליהודים", היא מבהירה בשיחה עם כתבנו גל ברגר. "אני מוכנה לחטוף מאה קליעים, אבל לעולם לא אצא מארצי". מול המצלמה היא הכריזה בפני אביה: "גם אם הוא יגיד שהוא רוצה שלום, אני אצא נגדו". תפור לשיעורי חברה על המודעות הלאומית שלנו (כאן). אורך: 2:27. ערבית עם תרגום.

 

לינק ליוטיוב: "אין דבר כזה יהודים": הפלסטינית בת ה-13 שהפתיעה את כתבי כאן חדשות

 

נקודה לדיון בכיתה: האם נתקלתם בלהט דומה גם אצל יהודים, כמו שראיתם אצל הנערה הפלשתינית הזו? האם זה בכלל אכפת לכם? מה הייתם עונים לה?

 

לא משכירים לערבים

 

ארבעה סטודנטים ערבים שהתגוררו ברמת גן מצאו עצמם בשבועות האחרונים, בשיאו של גל הפיגועים, תחת מתקפה. זה התחיל בפשעי שנאה נגדם, כמו הצתת רכב של אחד מהם, ולבסוף אף אילצו אותם בעלי הדירה ששכרו לעזוב אותה מייד (כאן). אורך: 3:32. בעברית.

 

לינק ליוטיוב: "לא משכירים לערבים": הסטודנטים שאולצו לעזוב את ביתם ברמת גן

נקודה לדיון בכיתה: האם אתם חושבים שלגזענות יש צבע? האם הדרת הערבים רק בגלל מוצאם שונה מההדרה שעבר העם היהודי בעבר?

 

קטנה לסיום

את שווה הרבה יותר ממה שאת חושבת

מה אנחנו באמת חושבים על הגוף שלנו? על הפנים? על היופי? האם גם אנחנו סובלים מדימוי גוף נמוך? האם יכול להיות שאחרים רואים בנו יופי שנסתר מעינינו? סרטון נהדר שמתאים במיוחד לילדות ולנערות ומצוין לפתיחת דיון על הדימוי שיש לנו כלפי עצמנו. אורך: 3:01. אנגלית עם תרגום.

 

לינק ליוטיוב: סרטון מעורר השראה – חובה לצפייה

 

נקודה לדיון בכיתה: האם גם את מזהה את עצמך בדמויות בסרטון וקשה לך עם הדימוי של עצמך? האם השלמת עם המצב או שאת מנסה לפעול בעניין?

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל
Avinoam811@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן