כותרות חמות :

בית אבות סיעודי
בית אבות סיעודי

בית אבות סיעודי

מצב סיעודי הוא אינו מצב פשוט: מי שהתמודד בחייו עם הורה או בן זוג במצב סיעודי, יודע כי החיים הופכים להיות הרבה יותר מאתגרים. אמנם, הדבר לא קורה בן לילה ואמנם נכון כי הלכה למעשה, ההתדרדרות ההדרגתית בתפקודו של האדם מתרחשת על פני ציר שבתחילתו הוא כמעט בלתי מורגש ועד שכבר מבינים מה מתרחש, קורים הרבה דברים תחת פני השטח ומעליו.

מקודם

 

התמודדות נפשית עם מצב סיעודי

אדם במצב סיעודי הופך להיות בתוך תקופה מסוימת לאדם התלוי כמעט לחלוטין בסביבתו. מאדם עצמאי שרוב חייו לא היה זקוק לעזרה בפעולות ועל אחת כמה וכמה לא בפעולות גנריות, הופך אותו אדם שהיה לעתים רבות – כריזמטי ורב עוצמה, ובמקרים אחרים פשוט אדם עצמאי שאינו נזקק לעזרה חיצונית – לאדם הזקוק לסיוע אפילו בפעולות הפשוטות ביותר.

אט אט הופך האדם תלוי בסביבתו גם לפעולות הקטנות ביותר, לרבות פעולות מינוריות ויומיומיות ואף פעולות אינטימיות כמו רחצה ולבוש, התפשטות ופעולות של הגעה לשירותים ושימוש בהם, מקלחת וכן אכילה, קימה וישיבה.

פעולות אלו, כאשר האדם תלוי לחלוטין בסביבתו לביצוען, עלולות להיות לא רק מתסכלות את האדם אלא לא פחות מכך גם פעולות הפוגעות בכבוד העצמי שלו ובתחושתו ביחס לעצמו ולסביבה. הוא עלול להפוך רגזן ותוקפני בשל הקושי לקבל את היותו תלוי כל כך בסביבה שלו. על מנת לעבור תהליך זה בצורה יחסית מאוזנת וכדי לשמור גם על שפיותם של בני המשפחה בית אבות סיעודי הינו הדרך הטובה ביותר לספק לאדם הסיעודי טיפול הולם.

מהו בית אבות סיעודי?

בית אבות סיעודי כשמו כן הוא – בית אבות המיועד לאנשים המצויים במצב סיעודי. בית אבות סיעודי הוא מקום המיועד בדיוק לאנשים אשר איבדו את היכולת שלהם לתפקד בכוחות עצמם וזקוקים לסיוע סביב השעון על מנת לאכול ולשתות, להשתמש בשירותים, להתקלח, להתלבש ולהתפשט ועוד.

בבית אבות סיעודי האדם ימצא את כל השירותים שהוא זקוק להם על מנת ליהנות מאורח חיים ואיכות חיים ברמה גבוהה. הצוות כולו אמון על מתן שירותים סביב השעון המאפשרים לאדם ליהנות מבריאות טובה ככל האפשר – באמצעות שיעורי תנועה, שיחות אישיות, חברה איתה אפשר לשוחח על המצב, לפתח אסטרטגיות התמודדות נפשיות ועוד.

כיצד בוחרים בית אבות סיעודי?

הבחירה בבית אבות סיעודי היא לא עניין של מה בכך. אחרי הכל, מדובר ביקרים לנו ובמקום בו הם ישהו במשך 24 שעות, שבעה ימים בשבוע. על מנת לקבל את ההחלטה הטובה ביותר על בית אבות סיעודי, עלינו לערוך לא רק סקר אלא ממש לבקר בכל אחד מהמקומות ולגלות את היתרונות והחסרונות של המקום, אלא לא פחות חשוב מכך גם לשאול את הנפשות הפועלות במקום וכן את דיירי המקום על מנת לקבל חוות דעת אישיות ממקור ראשון.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן