כותרות חמות :

ירידה במשקל – כל מה שצריך לדעת בשנת 2024
ירידה במשקל – כל מה שצריך לדעת בשנת 2024

ירידה במשקל – כל מה שצריך לדעת בשנת 2024

הרצון לרדת במשקל משותף לאנשים רבים. אנחנו חיים בעולם של שפע ויחד עם כל הטוב שעומד לרשותנו אנחנו גם מוצאים את עצמנו עובדים שעות רבות בעבודות מלחיצות ולא תמיד יש לנו זמן לחשוב על התזונה שלנו ועל פעילות גופנית. כתוצאה מכך רבים מגיעים למצב בו הם מרגישים כי הגיע הזמן להתמקד בגוף וגם להוריד במשקל.

קרדיט FREEPIK

מקודם

 

ישנן שיטות שונות ומגוונות לירידה במשקל כאשר חשוב מאד להבין כי מדובר בתהליך ואף פעם לא בפעולה אחת יחידה. בדרך יש לאמץ גישה חיובית ולהקפיד על משמעת, להקפיד על שינוי בריא שאפשר להתמיד בו ולשקול התערבות רפואית על פי הצורך.

 

שינוי תזונתי כמפתח לירידה במשקל

ישנם מצבים רפואיים אשר יכולים להוביל לעלייה במשקל, השמנת יתר ולקושי לרדת במשקל. בתוך כך ישנן אלרגיות שלא פעם לא מתגלות אלא רק לאחר ניסיונות לרדת במשקל ואחרות שמתגלות רק בבדיקות מעמיקות. עם זאת לרוב הסיבה למשקל היא התזונה יחד עם חוסר פעילות גופנית. שינוי תזונתי הוא מפתח להצלחה בתהליך ירידה במשקל כשאלו חלק מהפעולות שכדאי להקפיד עליהן:

  • תזונה מאוזנת – יש להקפיד על תזונה מאוזנת שכוללת מגוון מזונות, חלבונים רזים, מעט פחמימות והרבה ירקות.
  • הפחתה במזיקים – לצד השאלה מה נכנס לצלחת יש להימנע ממזונות מעובדים, סוכרים ושומנים לא בריאים.
  • בקרת קלוריות – יצירת גירעון קלורי מובילה להפחתה במשקל מהסיבה הפשוטה שהגוף מוציא אנרגיה כל הזמן וכשאין לו קלוריות זמינות הוא יפרק את השומן.

לצד השינויים התזונתיים חשוב מאד לבצע פעילות גופנית כשזו יכולה להיות אירובית בדרגות קושי שונות ואימוני כוח. לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות כשהחוכמה היא למצוא את הפעילות שאפשר לשלב בחיי היום יום ולהתמיד בה. כמו כן יש לאמץ אורח חיים פעיל כולל הליכה רבה יותר, עלייה במדרגות, עצירת העבודה לתרגול קל וכל מה שיכול להוביל ליותר תנועה.

 

קיצור קיבה אנדוסקופי כמענה לירידה במשקל

אפשרות אשר עומדת לרשות חלק מהאנשים שנמצאים מתאימים לכך היא ביצוע קיצור קיבה אנדוסקופי. זהו תהליך זעיר פולשני אשר מתאים כששיטות אחרות לא צלחו וכשיש צורך בירידה משמעותית במשקל בשל סיבות בריאותיות. בתהליך זה יוצרים כיס קיבה קטן ועוקפים חלק מהמעי הדק כשהדבר נעשה באמצעות אנדוסקופ המוחדר דרך הפה.

תהליך זה מפחית את קיבולת הקיבה ואת היכולת לספוג קלוריות כשהוא מביא מספר יתרונות בולטים:

  • פולשניות מינימלית – התהליך לא דורש ביצוע של חתכים גדולים ולכן ההחלמה מהירה ואין כמעט כאבים לאחר הפעולה.
  • יעילות הורדת המשקל – הירידה במשקל משמעותית והיא נמשכת לאורך זמן כאשר יש לשלב את הפעולה יחד עם שינויים בתזונה ובפעילות הגופנית.
  • שיפור מצבים רפואיים – השמנה יכולה להוביל למצבים רפואיים שונים כאשר הפעולה יכולה להקל על יתר לחץ דם, דום נשימה בשינה ועל סוכרת מסוג 2.

קיצור קיבה אנדוסקופי יכול להיות יעיל מאד לאנשים שלא הצליחו לרזות באמצעות דיאטה ופעילות גופנית בלבד (או שהם לא מצליחים להגיע לתוצאות הרצויות). הוא מתאים לאנשים שמחויבים לעשות שינוי באורח החיים והוא חייב להתבצע במרפאה אשר מכירה היטב את סוגי הטיפולים השונים ומנוסה בהם.

ניומדיק מביאה למטופלים צוות מקצועי וקשוב ומציעה שירות אישי בכל פרוצדורה. הצוות מנוסה בשיטות התערבותיות שונות ומעמיד לרשות המטופלים סוגים שונים של טיפולים לרבות ליווי שינוי באורח החיים. צרו קשר לבדיקת הטיפול המתאים לירידה במשקל.

לפרטים נוספים על אפשרות קיצור קיבה ללא ניתוח/קיצור קיבה באופן אנדוסקופי בקרו באתר המרפאה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן