כותרות חמות :

טיול ירושלמי בקטנה
טיול ירושלמי בקטנה

טיול ירושלמי בקטנה

 

שלוש המלצות לאתרים בירושלים

אסף מילס, מנהל מחלקת הדרכה, ונטלי כהן, מנהלת מחלקת שיווק בעיר דוד מבית ארגון אשכולות

 

ירושלים טומנת בחובה סיפורים רבים מהעבר ומההווה, ולכל מקום הסיפור שלו. מוזמנים להגיע ולחוות את העיר בטיול חווייתי.

 

החווה הנסתרת בגיא בן הינום

המקום שהתפרסם בעבר בזכות מערות קבורה יוצאות דופן שנמצאו בשטחו מקבל חיים חדשים, פורחים וירוקים מתמיד בזכות החווה בגיא.

ממש בלב העיר, סמוך למתחם התחנה ולרגלי הסינמטק, יש גרם מדרגות, שממנו תתגלה לעיניכם החווה הנסתרת. החווה בגיא מעלה את המושג 'טבע עירוני' אל השלב הבא: במרכזה זורם מפל מרשים, ובשטחה, בין מגוון גידולים, אפשר ללמוד על המלאכות החקלאיות הקדומות שבאמצעותן התקיימו תושבי ירושלים לפני אלפי שנים. החווה מביאה מדי יום את רזי החקלאות הקדומה אל אנשי המאה ה-21.

מדי יום שישי תוכלו ליהנות מקבלת שבת ירושלמית של להקת ג'עלה, ממשאית אוכל שווה במיוחד ומערכות להכנת יצירות מהטבע. ההשתתפות בקבלת השבת בלא תשלום, ולרשות המבקרים עומדות הסעות מהחווה אל מתחם התחנה החל מהשעה 12:00.

בערב שבועות תוכלו ליהנות מחוויה מיוחדת ברוח החג בחווה בגיא במגוון פעילויות: הדגמות של מלאכות חקלאות קדומה, יצירות מהטבע, שוק איכרים ושירה בציבור. הכניסה חופשית בהרשמה מראש באתר עיר דוד.

מעל החווה אפשר לראות את הגשר התלוי הארוך בישראל, המחבר בין מורדות גיא בן הינום ובין הר ציון. תוכלו לעלות אליו ולראות את ירושלים מזווית חדשה.

 

נקבת השילוח בעיר דוד

נקבת השילוח המפורסמת נחצבה בעיר דוד לפני כ-2,700 שנה, ובגן הלאומי עיר דוד תוכלו לטייל בנקבה המפורסמת במסלול חווייתי לכל המשפחה. המסלול מתחיל בתצפית מרשימה, ומשם ממשיכים אל מבנה אבן גדול, שאולי היה ארמון דוד, ולתגליות מרשימות אחרות מתקופת התנ"ך.

המסלול נמשך אל מערכת המים של ירושלים הקדומה, ותוכלו לבחור בין מסלול הליכה במים להליכה בתעלה תת-קרקעית יבשה. שימו לב, אם אתם מעוניינים ללכת במים, יש להצטייד בנעלי הליכה במים ובבגדי החלפה. גובה המים עד 70 ס"מ. אפשר להיכנס עם תינוקות במנשא קדמי בלבד.

תוכלו לבחור בין מסלול מודרך בתשלום, 'עיר דוד המקראית', הכולל גם מיצג חדשני המספר את סיפור חציבת הנקבה, ובין הליכה עצמאית (חינם למנויי מטמון).

 

יד אבשלום והר הזיתים

זה יותר מ-3,000 שנה הר הזיתים משמש שדה קבורה. המסלע הרך גרם לאנשי ירושלים בימי הבית הראשון והבית השני לקבור את מתיהם בהר, ומאז ועד היום הר הזיתים מספר את סיפורה של ירושלים באמצעות המצבות. תוכלו להכיר בו את סיפורם של גדולי העם היהודי לדורותיו: הרב קוק, הרב גורן, אליעזר בן יהודה ומנחם בגין.

מדי יום חמישי מוציאה עיר דוד סיורים אל בית העלמין הקדום. מוזמנים להצטרף ולגלות את סיפוריהן של הדמויות המוכרות.

למרגלות הר הזיתים ניצבים מומנטים מרשימים חצובים בסלע. המרכזי שבהם הוא יד אבשלום, המתנשא לגובה של 15 מטרים, לא פחות, ונחצב בסלע הטבעי של המקום לפני כאלפיים שנה. גג המבנה הוא החלק היחיד שנבנה במיוחד ולא נחצב. בעבר היה נהוג להביא ילדים סוררים ליד אבשלום כדי להעביר להם סדרת חינוך על מצוות כיבוד אב ואם, משום שאבשלום, בנו של דוד המלך, נחשב לדמות הבן המורד באביו.

 

 

 

 

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן